۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین دانشجویی در قزوین
کد خبر: ۳۶۴۴۷۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۱۰ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین خبر داد:

آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین دانشجویی در قزوین

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: فراخوان ثبت‌نام کاروان پیاده‌روی اربعین برای دانشجویان منتشر شده و اولویت ثبت‌نام با زائر اولی‌هاست البته در صورت وجود ظرفیت، سایر دانشجویان هم به این سفر اعزام خواهند شد.

آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین دانشجویی در قزوین
ابوذر محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ با اشاره به آغاز ثبتنام کاروان پیاده‌روی اربعین حسینی ویژه دانشجویان اظهار کرد: اعزام کاروان اربعین از سال ۹۴ در استان شروع شده و به جز دو سال ایام کرونا، در مابقی سال‌ها دانشجویان استان به کربلای معلی اعزام شدند.

وی افزود: امسال پیش‌بینی شده حدود ۵۰۰ دانشجوی قزوینی برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام شوند که این کار در دو حوزه تسهیل‌گری و تصدی‌گری انجام می‌شود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین تصریح کرد: قرارگاه ستاد استانی با روسای دانشگاه‌ها تشکیل و هماهنگی‌های لازم انجام شده است؛ همچنین قرارگاه پیاده‌روی اربعین در ناحیه بسیج دانشجویی استان راه‌اندازی شده و تشکیل قرارگاه‌های دانشگاهی هم در شرف انجام است.

۵۰۰ دانشجوی قزوینی امسال به پیاده‌روی اربعین اعزام می‌شوند

وی خاطرنشان کرد: فراخوان ثبت‌نام کاروان پیاده‌روی اربعین برای دانشجویان منتشر شده و اولویت ثبتنام با زائر اولی‌هاست البته در صورت وجود ظرفیت، سایر دانشجویان هم به این سفر اعزام خواهند شد.

محمدی عنوان کرد: هماهنگی جهت اعزام دانشجویان از حدود ۱۰ روز مانده به اربعین صورت گرفته است و با برنامه‌ریزی انجام شده زمان اعزام خواهران سوم شهریور ماه و برادران هفتم شهریور ماه تعیین شده است.

این مسئول یادآور شد: سال گذشته در نظر داشتیم ۴۰۰ دانشجو را به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام کنیم اما به دلیل شرایط امنیتی کشور عراق این آمار به حدود ۳۰۰ نفر کاهش پیدا کرد.

راه‌اندازی موکب حضرت رقیه(س) جهت ارائه خدمات به زائران حسینی

وی بیان کرد: امسال هم همچون سال‌های گذشته بنا داریم تا موکب حضرت رقیه (س) را جهت ارائه خدمات تخصصی بهداشتی، درمانی و پزشکی و همچنین خدمات فرهنگی به زائران حسینی برپا کنیم.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین افزود: برای این منظور با پزشکان متخصص هماهنگ شده و اقدامات لازم جهت تامین مواد اولیه، دارو و سایر ملزومات جهت ارائه خدمات به زائران حسینی در حال انجام است.

وی ابراز کرد: ثبت‌نام کاروان اربعین به دو شکل حضوری در پایگاه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌‌های استان و به شیوه مجازی از طریق سایت https://zarinp.al/520051 برای خواهران و https://zarinp.al/520058 ویژه برادران انجام می‌شود و مهلت ثبت‌نام هم تا ۲۰ مرداد ماه تعیین شده است.

محمدی در پایان گفت: پیگیر آن هستیم تا به منظور برطرف کردن مشکلات رفاهی دانشجویان، وام دانشجویی برای علاقمندان شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین پرداخت شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان