۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اعزام ۵۰۰ دانشجوی قزوینی به پیاده‌روی اربعین
کد خبر: ۳۶۴۳۳۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۵/۲ ساعت: ۲۲:۲۰ ↗ لینک کوتاه

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین خبر داد:

اعزام ۵۰۰ دانشجوی قزوینی به پیاده‌روی اربعین

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: نزدیک به ۵۰۰ نفر از خواهران و برادران دانشجوی استان قزوین در قالب قرارگاه علم‌الهدی به پیاده‌روی اربعین سال‌جاری اعزام خواهند شد.

اعزام ۵۰۰ دانشجوی قزوینی به پیاده‌روی اربعین
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین؛ به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی استان قزوین؛ نشست هماهنگی ستاد اربعین دانشگاهیان و پشتیبانی از راهیان پیشرفت دانشجویی ظهر امروز در قالب قرارگاه علم‌الهدی با حضور ابوذر محمدی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین، علی قاسم‌زاده رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه امام خمینی (ره)، معاونان فرهنگی و دیگر رؤسای دانشگاه‌های استان قزوین در دفتر ریاست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

ابوذر محمدی در این جلسه با اشاره به عملکرد بسیج دانشجویی استان قزوین اظهار کرد: نزدیک به ۵۰۰ نفر از خواهران و برادران دانشجو در قالب قرارگاه علم‌الهدی به پیاده‌روی اربعین سال‌جاری اعزام خواهند شد؛ سال گذشته علی رغم اینکه وضعیت کشور عراق، شرایط بسیار نابسامانی بود اما الحمدلله خداوند توفیق داد و توانستیم وضعیت امنیتی کاملی را فراهم کنیم.

وی افزود: بر این اساس حدود دو ماه پیش قرارگاه اربعین را تشکیل داده و پیگیری‌های لازم برای تامین فضای اسکان و سایر هماهنگی‌های لازم توسط دبیرقرارگاه راهیان نور دانشجویی استان انجام شده است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته موکب خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی به ویژه در حوزه پزشکی را داشتیم و امسال هم بنا داریم تا این موکب با کیفیت بالاتر برپا شود.

اعزام ۱۸۰۰ دانشجوی جهادگر به مناطق مستعد خدمت

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی در حوزه‌های مختلف بسیار فعال بوده و تا پایان سال‌جاری یکهزار و 800 دانشجوی جهادگر به مناطق مستعد خدمت اعزام خواهند شد که نقطه اوج فعالیت‌های جهادی در فصل تابستان است؛ با حضور یک هزار و ۱۰۰ نفر از دانشجویان جهادگر، کار را تا پایان تابستان انجام می‌دهیم.

محمدی اظهار کرد: امروز گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، جهادتربیتی، آموزشی، پزشکی، دامپزشکی و دندان پزشکی در حال انجام کار تخصصی هستند و می‌توانیم بگوییم تمام هزینه‌های برنامه را مجموعه سپاه و بسیج تأمین می‌کند که البته دانشگاه‌ها هم در حد بضاعت خود کمک می‌کنند.

وی در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان خبر داد و گفت: موضوع بعدی، اعزام دانشجویان برای آموزش مبانی اندیشه اسلامی است که در قالب دوره‌های مختلف در طول سال انجام می‌شود و در تابستان هم اوج می‌گیرد.
این مسئول بیان کرد: در راستای اجرای طرح ولایت کشوری تعدادی از دانشجویان جهت شرکت در این دوره اعزام شدند؛ دوره خط امام استانی را داریم که حدود ۲۵۰ نفر از دانشجویان طی هفته آینده از تاریخ ۱۱ تا ۱۸ مردادماه برای آموزش مبانی اندیشه اسلامی به قم اعزام می‌شوند که تمامی هزینه‌ها توسط سپاه و بسیج تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعزام ۲۰۰ دانشجو برای شرکت در دوره سیدالشهداء و برگزاری دوره صراط، بیعت و لبیک از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی استان است که در تمام این دوره‌ها مجموعاً صدها نفر از دانشجویان آموزش می‎بینند.

محمدی با اشاره به دیگر فعالیت‌های در حال اجرا گفت: در راستای برگزاری اردوی راهیان پیشرفت حدود ۹۰۰ دانشجو در قالب ۱۵ کاروان به استان‌های مختلفی همچون استان مازندران، کرمانشاه، اصفهان، مرکزی، اراک و تهران اعزام شدند و چهار الی پنج برنامه هم داخل استان داشتیم.

برگزاری اردوی راهیان پیشرفت

وی تاکید کرد: اردوی راهیان پیشرفت با هدف روایت پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین آن برای نسل جوان امروزی برگزار می‌شود که با توجه به تاثیرگذاری آن در بین قشر دانشجو، تصمیم داریم تا افراد بیشتری را جهت شرکت در این اردوها اعزام کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین تصریح کرد: جلساتی به منظور تبادل نظر با فرماندهان نواحی استان‌ها به شکل مرتب برگزار می‌شود و امروز در مجموعه بسیج دانشجویی در کشور، یک بانک جامع اطلاعاتی خوبی از پیشرفت‌های انقلاب به وجود آمده که بسیار ارزشمند است.

وی در پایان گفت: مخاطبان ما در اجرای تمامی برنامه‌ها و طرح‌ها عموم دانشجویان بوده و حتی دانشجویانی که به نوعی زاویه و ابهام دارند، برای ما دارای اولویت بوده زیرا باور داریم آنها بیشتر نیازمند این موضوعات هستند.

علی قاسم‌زاده در ادامه این نشست اظهار کرد: استان قزوین در موضوع راهیان پیشرفت و ستاد اربعین دانشجویی جزء استان‌های پیشگام بوده که البته این امر به همت شما دانشجویان انقلابی و مدیران ارزشی که در حقیقت امید جامعه دانشگاهی را زنده کرده‌اید، فراهم شده است.

وی افزود: به ویژه در تقویت دو موضوع اصلی «ایمان” و امید» که مقام معظم رهبری بارها نسبت به این دو موضوع تأکیده نموده‌اند، چه در حوزه راهیان پیشرفت و چه در زمینه شبکه‌های میانی و حلقه‌های میانی که در حال شکل‌گیری است، اقدامات خوبی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین تصریح کرد: قطعاً فرصتی که امروزه در اختیار ما قرار گرفته و حمایت‌هایی که مجموعه نظام برای تقویت این جبهه دارد، می‌تواند برای جامعه نخبگانی، فرصت کم نظیری باشد تا بتواند به عنوان ظرفیتی برای شبکه‌های دانشجویی همراه، برای مجموعه نظام تلاش کند.

تکیه جامعه دانشگاهی به نیروهای جوانِ همراه و انقلابی است

وی عنوان کرد: تکیه جامعه دانشگاهی به نیروهای جوانِ همراه و انقلابی است و طرح های دانشجویی که امروز در حوزه دانشجویی به ویژه در بسیج دانشجویی و نهادهای انقلابی اجرا می‌شود می‌تواند در راستای تحقق اهداف بسیار راهگشا باشد.

قاسم‌زاده بیان کرد: می‌توان از ظرفیت راهیان پیشرفت، راهیان نور و ستاد اربعین برای تقویت امور فرهنگی و همچنین حمایت از برنامه‌های نظام در دانشگاه بهره‌مند شد.

وی در پایان گفت: مجموعه مدیریتی دانشگاه باید پشت جریان‌های انقلابی و رویکردهای انقلابی در حوزه‌های مختلف مخصوصا در عرصه جهادی باشند و برای تقویت شبکه‌های دانشجویی بکوشند؛ به طور مثال با بازدید از نیروهای جهادی که از دانشگاه‌ها به مراکز مختلف اعزام می‌شوند موجب دلگرمی و افزایش انگیزه آنان شوند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان