۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین رئیس سازمان انرژی اتمی به قزوین سفر می‌کند
کد خبر: ۳۶۴۱۹۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۴/۲۶ ساعت: ۸:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

رئیس سازمان انرژی اتمی به قزوین سفر می‌کند

علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی به قزوین سفر می‌کند
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ علی قاسم‌زاده در دیدرای با اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: پیرو تقاضاهای مطرح در حوزه توسعه کاربرد شتابگرهای ذرات از سوی سازمان انرژی اتمی و توسعه زیرساخت‌های علمی کشور این جلسه تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: دانشگاه مساحت قابل توجهی از مرغوب ترین زمین‌های خود را در اختیار ابرپروژه چشمه نور و پروژه رودترون قرار داده است و همکاری‌های لازم را در راه‌اندازی این پروژه ها دارد.

نماینده عالی وزارت عتف در استان مطرح کرد: از جمله اقدامات مهم دانشگاه کسب مجوز و تاسیس رشته مهندسی شتابگر ذرات برای اولین بار در سطح کشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) است که از مهرماه سال جاری، دانشگاه میزبان دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مهندسی شتابگر ذرات است.

وی گفت: با توجه به قرارداد منعقد شده در سال ۱۳۹۳ و انجام تعهدات دانشگاه، انتظار عمل به تعهدات سازمان انرژی اتمی از جمله سهیم بودن در سود پروژه، دراختیار گذاشتن آزمایشگاه های تخصصی و خطوط باریکه برای امور آزمایشی، آموزش نیروهای بومی دانشگاه برای کار با دستگاه رودوترون و اشتغال نیروی انسانی بومی و متخصص معرفی شده توسط دانشگاه در سایت رودوترون هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این جلسه گفت: در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه و قرارداد فی ما بین سفری در آینده نزدیک به استان قزوین خواهم داشت و از روند پروژه چشمه نور و همچنین بازدیدی از امکانات دانشگاه حضرت امام(ره) در دستورکار برنامه‌های سازمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در نظر داریم تیمی متشکل از سازمان انرژی اتمی و دانشگاه بین‌المللی برای اجرای پروژه رودوترون تشکیل دهیم تا با تعیین اولویت‌ها بر اجرای مفاد قرارداد اهتمام داشته باشند و نقش دانشگاه حضرت امام(ره) در پروژه به نحو مطلوب تعریف شود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان