۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین سامانه رصد تصادفات استان قزوین راه‌اندازی شد
کد خبر: ۳۶۳۶۶۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۲۱ ساعت: ۲۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فنی استانداری قزوین:

سامانه رصد تصادفات استان قزوین راه‌اندازی شد

مدیرکل فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری قزوین با بیان اینکه سامانه رصد تصادفات استان قزوین توسط راهداری راه‌اندازی شده است، گفت: محور قزوین – زنجان یکی از محورهای پرتردد و پرتصادف استان بوده که یک سوم فوتی‌ها از مجموع فوتی‌ها در سال گذشته را به خود اختصاص می‌دهد.

سامانه رصد تصادفات استان قزوین راه‌اندازی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ جلسه شورای ترافیک استان قزوین عصر امروز با حضور استاندار، معاون استاندار و جمعی از مدیران راه و ترافیک در دفتر استانداری قزوین برگزار شد.

وهاب میزانی در این جلسه با اشاره به آمار تصادفات جرحی و فوتی سال گذشته و سال جاری اظهار کرد: در سال 1401 تصادفات درون شهری و برون شهری و مصدومان استان قزوین نسبت به سال 1400 افزایش داشته است.

وی افزود: براساس گزارش‌های اعلام شده توسط پزشکی قانونی، همچنین در دو ماه ابتدای سال جاری آمار تصادفات در حوزه درون شهری و جرحی استان با افزایش همراه بوده است.

مدیرکل فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری قزوین بیان کرد: میزان تصادفات برون و درون شهری از ابتدای سال جاری در شهرستان قزوین و تاکستان افزایشی، آبیک در برون شهری افزایشی و درون شهری کاهشی و مابقی شهرستان‌ها در دو حوزه کاهشی بوده است.

راه‌اندازی سامانه تصادفات در قزوین
وی با بیان اینکه سامانه رصد تصادفات استان قزوین توسط راهداری راه‌اندازی شده است در پایان گفت: محور قزوین – زنجان یکی از محورهای پرتردد و پرتصادف استان بوده که یک سوم فوتی‌ها را از مجموع فوتی‌ها در سال گذشته به خود اختصاص می‌دهد.

فرهاد ذاکری‌منش در ادامه این جلسه با اشاره به آمار مقایسه‌ای تصادفات سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرد: میزان فوتی و جرحی با کاهش 13 درصدی، خسارت با رشد 33 درصدی،، تعداد متوفیان با کاهش دو درصدی و تعداد مجروحان با کاهش چهار درصدی همراه است.

فعالیت 44 دستگاه هوشمند کنترل سرعت در قزوین

رئیس پلیس راه استان قزوین به آمار مقایسه‌ای تصادفات سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال 1400 و بیان کرد: آمار فوتی با رشد 26 درصدی، جرحی با رشد 53 درصدی، خسارتی با رشد 62 درصدی، متوفیان با رشد 26 درصدی و مجروحان با رشد 42 درصدی همراه است.

ذاکری‌منش با اشاره به آمار تصادفات سال گذشته به تفکیک پاسگاه‌های پلیس راه استان پرداخت و اذعان کرد: اتوبان قزوین – زنجان بیشترین آمار را در بخش فوتی، جرحی، خسارتی، متوفی، و مجروحیت شامل می‌شود.

وی ادامه داد: وقوع تصادفات فوتی و جرحی براساس نوع معبر در جاده روستایی شامل 5 درصد، جاده اصلی، فرعی و بزرگراه اصلی شامل 16 درصد و آزادراه شامل 47 درصد است.

این مسئول ابراز کرد: نوع برخورد در تصادفات فوتی و جرحی در برخورد با موتور شامل 11 درصد، خروج از جاده 9 درصد، واژگونی 27 درصد، برخورد با عابر پنج درصد، وسیله با وسیله 39 درصد است.

ذاکری‌منش یادآور شد: اقدامات شاخصی برای کاهش تصادفات و جان باختگان حوادث رانندگی انجام شده است که از جمله آن می‌توان به برگزاری جلسات قرارگاهی کاهش تصادفات در سال گذشته، برگزاری جلسه شورای راهبردی تصادفات، اجرای 125 مرحله طرح‌های ضربتی تشدید برخورد با تخلفات رانندگان، کنترل و اعمال قانون تخلفات رانندگی در سال گذشته، اطلاع رسانی برای ارتقاء فرهنگ و پیشگیری از تصادفات از طریق استفاده از ظرفیت صدا و سیما، تبلیغات محیطی و آموزش حضوری در روستاها، مساجد، مدار و پایانه‌های حمل و نقل اشاره کرد.

وی در پایان با اشاره به تعداد و عملکرد سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت گفت: 44 دستگاه در این زمینه فعال بوده که در سال گذشته یک میلیون و 266 هزار و 841 مورد و از ابتدای سال جاری 275 هزار و 825 مورد ثبت شده است.

انتهای پیام/4006
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان