۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین خسارت سیل به چهار روستای الموت غربی
کد خبر: ۳۶۳۶۱۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۱۸ ساعت: ۱۰:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خبر داد:

خسارت سیل به چهار روستای الموت غربی

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با توجه به گسترش به بارش‌های شب گذشته و پر آب شدن رودخانه‌ها متأسفانه برخی مزارع، باغات و زمین‌های کشاورزی که در مسیر حریم و بستر رودخانه‌ واقع شده بودند دچار آسیب شدند.

خسارت سیل به چهار روستای الموت غربی
محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره آخرین وضعیت بارندگی در بخش الموت غربی اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر افزایش بارندگی در مناطق کوهستانی استان، شب گذشته به محض آغاز بارندگی‌ها؛ تیم‌های عملیاتی و امدادی نظیر هلال‌احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی و راهداری در مناطق الموت مستقر شدند.
 
وی افزود: با توجه به گسترش به بارش‌های شب گذشته و پر آب شدن رودخانه‌ها متأسفانه برخی مزارع، باغات و زمین‌های کشاورزی که در مسیر حریم و بستر رودخانه‌ واقع شده بودند دچار آسیب شدند اما خوشبختانه وسعت سیلاب خیلی گسترده نبوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون تلفات و صدمات جانی به ما گزارش نشده، گفت: در منطقه الموت از آنجایی که بخشی از باغات در حریم بستر رودخانه‌ها هستند و معمولا زمانی که رودخانه‌ها پر آب می‌شوند بخشی از باغات و مزارع و زمین‌های کشاورزی واقع در مسیر رودخانه دچار خسارت خواهند شد که اکنون توسط تیم ارزیاب جهاد کشاورزی در حال برآورد و جمع‌بندی خسارت به زمین‌های کشاورزی روستاهای الموت غربی هستند.
 
علیمی با بیان اینکه بیشترین بارندگی در روستای روح‌آباد منطقه الموت غربی رخ داده، ادامه داد: شب گذشته تیم‌های هلال احمر به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی در این روستا حضور داشتند و خوشبختانه هیچ حادثه و صدمه جانی به ما گزارش نشد.
 
وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های تیم‌های ارزیاب تاکنون باغات و مزارع حریم رودخانه ۴ روستا گزارش شده که دچار آسیب شدند اما با توجه به موقعیت کوهستانی منطقه ممکن است برخی باغات پایین دست نیز دچار خسارت و آبگرفتگی شده باشند که در نهایت منتظر گزارش نهایی تیم‌های ارزیاب هستیم.
 
علیمی خاطرنشان کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی که از روز گذشته آغاز شده طی امروز و فردا (جمعه ) ادامه دارد، پیش‌بینی شده که از امروز بعدازظهر تا فردا نیز بارندگی در مناطق کوهستانی ادامه داشته باشد لذا توصیه می‌شود که شهروندان و کوهنوردان از تردد در حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کرده و دامداران از استقرار دام‌های خود در این مسیر جلوگیری کنند تا دچار خسارات و تلفات نباشیم.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان