۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین پیشرفت ۹۰درصدی پروژه مجتمع خدماتی ایثارگران در قزوین
کد خبر: ۳۶۳۴۰۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۷ ساعت: ۹:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان قزوین خبرداد:

پیشرفت ۹۰درصدی پروژه مجتمع خدماتی ایثارگران در قزوین

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان قزوین با اذعان به اینکه تسریع در اجرای پروژه جزو اولویت‌های بنیاد شهید است، گفت: این پروژه بیش‌از ۹۰ رشد فیزیکی داشته و آماده بهره‌برداری است.

پیشرفت ۹۰درصدی پروژه مجتمع خدماتی ایثارگران در قزوین
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت صبح قزوین؛ سفر آیت‌الله ابراهیم رئیسی به استان قزوین به عنوان نخستین سفر دولت سیزدهم به دیار مینودری، منجر به صدور مصوبه برای اجرای 191 طرح شد که اختصاص 15 میلیارد تومان به منظور تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران استان توسط سازمان برنامه و بودجه از جمله مصوباتی بود که از چند ماه اخیر مورد پیگیری جدی قرار گرفته است.

اختصاص این پروژه به عنوان مصوبات سفر رئیس جمهور به استان موجب شد تا متولیان امر، اجرای آن را با جدیت بیشتری در دستور کار قرار دهند و تلاش بیشتری برای ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف داشته باشند.

به اذعان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، در جریان سفر رئیس جمهور به استان، تکمیل و تجهیز موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان قزوین با اعتبار یکصد و 50 میلیارد ریال از جمله مصوبات این سفر بود که این مجتمع با تخصیص 87 میلیارد ریال اعتبار، 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 90 درصدی مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران

بدون شک تکمیل و توسعه مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران استان قزوین دستاوردهای قابل توجهی را برای استان به ویژه جامعه هدف به همراه خواهد داشت و براین اساس لازم است تسریع در اجرای آن در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.

هادی اسدی مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان قزوین در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره آخرین وضعیت مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان قزوین اظهار کرد: این پروژه بیش‌از 90 رشد فیزیکی داشته و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: پروژه اشکالات جزئی از جمله روشنایی و آسفالت را شامل می‌شود که به دنبال رفع آنها بوده تا بتوانیم خدمات لازم را به جامعه هدف ارائه دهیم.

تکمیل فاز نخست مجتمع نیازمند 15 میلیارد تومان اعتبار

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان قزوین عنوان کرد: باتوجه به پیش‌بینی محل استقرار مجتمع در کیلومتر 2 جاده قزوین_ بوئین‌زهرا، مکاتبات لازم با راهداری از جمله نصب تابلو در جاده بوئین‌زهرا برای تردد بهتر مراجعان در حال انجام است.

اسدی بیان کرد: 10 الی 15 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز نخست پروژه لازم است زیرا فضای متنوع و گسترده‌ای را شامل می‌شود.

وی با اذعان به اینکه تسریع در اجرای پروژه جزو اولویت‌های بنیاد شهید است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم فاز نخست آن را در صورت دریافت مجوزهای لازم از دستگاه‌های مربوطه تا قبل از 15 خردادماه جاری به بهره‌برداری برسانیم تا مردم استان از آن بهره‌مند شوند.

شرایط میزبانی از اردوهای تیم‌ ملی در مجتمع فراهم است

 وی با اشاره به بخش‌های مختلف پروژه گفت: فاز نخست شامل بخش‌های ورزشی، فرهنگی، اقامتی و رستوران بوده و در فازهای بعدی گسترش فضاهای اقامتی، راه‌اندازی هتل ورزش با ظرفیت بالای 200 نفر و افزایش زمین‌های ورزشی را در نظر داریم.

این مسئول ادامه داد: البته در حال حاضر هم شرایط میزبانی از اردوهای تیم‌ ملی در مجتمع فراهم است چراکه امکانات لازم برای پذیرایی وجود دارد.

اسدی با اشاره به ظرفیت بخش فرهنگی مجتمع ابراز کرد: در بخش فرهنگی، آمفی تئاتر فعال بوده و می‌توان اردوهای سازمانی را در آن برگزار کرد.

وی به ظرفیت بخش توانبخشی موسسه اشاره کرد و گفت: در صورت أخذ مجوزهای لازم برای بخش استخر، تنها مرکز قوی در حوزه آب درمانی استان خواهیم بود که در مرحله نخست خدمات به جامعه هدف ارائه می‌شود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان قزوین تصریح کرد: پس از اتمام فاز نخست «اقامتی و ورزشی»، اجرای فازهای بعدی از جمله بخش توانبخشی پیش‌بینی شده است.

اسدی عنوان کرد: باتوجه به ظرفیت‌های موجود، ارائه خدمات به 10 الی 20 درصد از ایثارگران تحت پوشش در نظر گرفته شده است که در صورت ارائه خدمات، بیش‌از این آمار نیازمند توسعه امکانات هستیم.

وی در مقایسه مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار با سایر مجتمع‌ها یادآور شد: کمتر مرکزی را در استان داریم که تمام امکانات اعم از رستوران، خدمات رفاهی و ورزشی در یک محل مستقر باشد و این شرایط، مرکز را نسبت به سایر مراکز متمایز می‌کند.

انتهای پیام/4006
 
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان