۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین مديران ناکارآمد و عدم نظارت، اصلي ترين مشکل صنعت بيمه کشور
کد خبر: ۳۶۳۳۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدير عامل سابق بيمه ايران عنوان کرد:

مديران ناکارآمد و عدم نظارت، اصلي ترين مشکل صنعت بيمه کشور

مدير عامل سابق بيمه ايران با بيان اين که نمايندگي و شبکه هاي فروش شرکت هاي بيمه در سطح قابل قبولي قرار ندارند گفت: بکارگيري روش هاي سنتي در بخش نظارت پاسخگو نيست.

مديران ناکارآمد و عدم نظارت، اصلي ترين مشکل صنعت بيمه کشور
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، محمد جواد سهاميان مقدم نبود نظارت کافي بر فعاليت شرکت هاي بيمه و بکارگيري مديران ناکارآمد را از اصلي ترين مشکلات صنعت بيمه در کشور دانست و گفت: تصورم براين است که اداره هر شرکتي به خصوص شرکت هاي تخصصي مانند بيمه نيازمند مديران ورزيده و کارآزموده است و در صورتي که افراد فاقد تخصص و مهارت در منصب مديريت شرکت بيمه اي منصوب شوند،با وجود تلاش هاي فراوان در فاصله بسيار کوتاه دچار مشکل خواهند شد.
وي با بيان اين که در اداره يک شرکت بيمه تنها دانستن مسائل مالي کافي نيست گفت: از اين رو به نظر مي رسد انتخاب افرادي با تجربه و داراي مهارت و دانش فني لازم از مهمترين مسائلي است که بايد درگزينش مديران صنعت بيمه در الويت قرار گيرد.
اين کارشناس صنعت بيمه در ادامه مقوله "نظارت " برعملکرد شرکت هاي بيمه اي را در جلوگيري از بروز برخي مشکلات موجود در اين صنعت مهم ارزيابي کرد و گفت: منظور از "نظارت " چيزي نيست که اين روزها از آن صحبت مي کنيم وتعبير نظارت به معناي واقعي يعني نظارت سيستماتيک .
سهاميان تصريح کرد: در حال حاضرديگر شرايط به گونه اي نيست که براي نظارت در صنعتي بزرگ مانند بيمه از روش هاي سنتي استفاده کرد و بايد فناوري هاي جديد را مطابق با نيازهاي موجود جايگزين روش هاي سنتي کرد.
وي با تاکيد بر اين که نظارت ها بايد مسقيم و کافي باشد گفت: در صورتي که اين اقدام به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد شاهد سرنوشت شرکت هايي مانند بيمه توسعه نخواهيم بود.
شبکه فروش ويترين صنعت بيمه است سهاميان در ادامه با اشاره به اهميت شبکه هاي فروش بيمه در کشور گفت:متاسفانه در حال حاضر شبکه هاي فروش و نمايندگي هاي شرکت هاي بيمه در سطح قابل قبولي نيستند و بايد در نحوه اعطاي نمايندگي و بکارگيري افراد در اين بخش تجديد نظر شود.
اين فعال حوزه صنعت بيمه اظهار داشت: معتقدم شبکه فروش در واقع نمايش و ويترين صنعت بيمه است و افرادي که در اين بخش فعاليت مي کنند بايد علاوه بر برخورداري از مهارت هاي بازاريابي نسبت به مسائل حقوقي و فني بيمه نيز آگاهي داشته باشند.
وي افزود: شبکه فروشي که داراي ابزارهاي مالي و فني در بازار يابي باشد ،در تقويت صنعت بيمه بسيار موثر است.
سهاميان ادامه داد: تشخيص و عرضه بيمه نامه مناسب ازضرورياتي است که نماينده بيمه بايد نسبت به آن واقف باشد به طوري که تشخيص دهد بيمه نامه اي که مي فروشد آيا متناسب با درخواست بيمه گذار هست يا خير؟و بايد بتواند بيمه گذار خود را آگاه کند که نيازمند چه نوع بيمه نامه اي است.
اين کارشناس صنعت بيمه تصريح کرد: در حال حاضر برحسب عادت در جامعه صنعت بيمه يک بيمه نامه اي فروخته و خريداري مي شود بدون اين که نياز سنجي بيمه اي صورت گرفته باشد .
به طور مثال بيمه نامه اي را با پوشش 5 ميليارد تومان بدست بيمه گذار مي دهند در حالي که ارزش سرمايه بيمه گذار 10 ميليارد تومان است و در زماني که بيمه گذار خسارت مي بيند تنها 50 درصد دارايي اش از سوي بيمه پوشش داده مي شود.
وي افزود: در مراجعه بيمه گذاري که قصد دارد کارخانه خود را بيمه کند، نماينده بيمه بايد بداند چه نوع بيمه نامه اي نياز است و در رابطه با بيمه نامه اي که مي فروشد اطلاعات لازم را در اختيار بيمه گذار قرار دهد تا خريدار با علم و آگاهي کافي اقدام به خريداري بيمه نامه کند.
عوامل ورشکستگي بيمه توسعه سهاميان در ادامه با تکذيب خبر انتصاب وي به مدير عاملي شرکت بيمه توسعه گفت:براي اين شرکت با توجه به وضعيتي که داشت برنامه هاي استراتژيکي تعريف کرديم و قرار شد در صورتي که خود شرکت برنامه ها را بپذيرد و بتواند تامين مالي مکفي داشته باشد و همچنين در مرحله بعد مورد تاييد شوراي عالي قرار گيرد ، مديريت اين شرکت را عهده دار شوم.
وي گفت: اما در حال حاضر وضعيت اين شرکت به گونه اي است که بيمه مرکزي هيچ گونه برنامه اي را از اين شرکت نمي پذيرد و حضور وي در اين شرکت منتفي است.
وي دلايل اصلي مشکلات بوجود آمده در اين شرکت بيمه اي را عدم مديريت، نبود نظارت به موقع و شبکه هاي فروش غير حرفه اي دانست.
منبع: آریا انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان