۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین معلمان نقش کلیدی در تبیین فرهنگ شهادت دارند
کد خبر: ۳۶۲۹۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۲/۹ ساعت: ۲۳:۳۷ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

معلمان نقش کلیدی در تبیین فرهنگ شهادت دارند

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: فعالیت سپاه و آموزش و پرورش به نوعی باهم شباهت دارد و همانگونه که سپاه، جان فدای ملت و حافظ ارزش‌ها و فرهنگ شهداست، مکتب معلمین نیز می‌تواند نسل شهید را پرورش دهد.

معلمان نقش کلیدی در تبیین فرهنگ شهادت دارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: سالروز شهادت استاد علامه شهید مطهری به نام روز بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده اما هر روزی که در جامعه در مکتب معلمین عزیز تربیت می‌شوند و با نشاط به منزل باز می گردند، آن روز، روز معلم است. 
 
 وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی در استان قزوین گفت: ۳۶ هزار شهید در مکتب معلمان تربیت یافته و به عنوان شهدای این مرز و بوم تقدیم جامعه شدند.

فرمانده سپاه استان قزوین ابراز کرد: دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس وارد میدان نبرد می‌شدند و بخشی از همین دانش‌آموزان تا سطوح بالای فرماندهی در میدان رزم حضور می‌یافتند و شهید مجید زین‌الدینی در حالی که دانش‌آموز کلاس سوم دبیرستان بود مسئولیت اطلاعات لشگر علی‌بن‌ابی طالب را برعهده داشت. 
 
آتانی اظهار کرد: معلمین در دوران جنگ تربیت لشگر خدا را برعهده داشتند و گذشته‌ای پرافتخار را رقم زدند و در پاییز سخت سال گذشته همان میدان دوران دفاع مقدس ایجاد شد و دشمنان بر معلمان و دانش‌آموزان عزیز تاختند اما معلمان با نجابت و مهربانی و در مقام معلمی خود، از این میدان نیز سرافراز بیرون آمدند.

وی افزود: فعالیت سپاه و آموزش و پرورش به نوعی باهم شباهت دارد و همانگونه که سپاه، جان فدای ملت و حافظ ارزش‌ها و فرهنگ شهداست، مکتب معلمین نیز می‌تواند نسل شهید را پرورش دهد.
 
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: جایگاه عظیم معلمی برای همه اقشار جامعه قابل احترام است و به همین دلیل دشمن با تمام وجود آموزش و پرورش را مورد هدف قرار داد که در این میدان هزینه دادیم اما روسفید بیرون آمدیم.

این مسئول اضافه کرد: دشمن دست از این فتنه‌ها برنمی‌دارد؛ آنها به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام حمله کردند و ما با همه ارزش‌ها و اعتقادات خود مقابل آنها می‌ایستیم و  پیروزی‌های پیش روی ما دست یافتنی است. 

آتانی در پایان گفت: خط ما در نظام اسلامی و دستگاه با عظمت الهی، بی‌انتهاست، قله‌های ما هرگز از بین رفتنی نیست به طوری که امروز جهان غرب در فضایی قرار گرفته که به این امر اذعان دارد.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان