۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین بازسازی ۶۲درصد از واحدهای مسکونی روستایی در قزوین
کد خبر: ۳۶۲۷۲۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۲۷ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اعلام کرد:

بازسازی ۶۲درصد از واحدهای مسکونی روستایی در قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: تاکنون ۶۲ درصد از واحدهای روستایی استان بازسازی شده و وام ۲۰۰ میلیون تومانی هم مجدد تمدید شده که با سود ۵درصد در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد.

بازسازی ۶۲درصد از واحدهای مسکونی روستایی در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ فرهاد سبحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن که ظهر امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: حوزه کار بنیاد مسکن در روستاهای بالای 20 خانوار است که در استان قزوین 691 روستا با جمعیت بالغ بر 360 هزار نفر و 98 هزار خانوار شامل روستاهای بالای 20 خانوار هستند.

وی  افزود: اجرای طرح هادی برای روستاهایی که افق 10 ساله آن‌ها به اتمام رسیده در 510 روستای استان انجام و روستاهای باقیمانده هم تا برج 6 به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین ادامه داد: طی 11 ماه تعداد 16 هزار کارشناسی انجام شده است و با راه‌اندازی سامانه راهبر دیگر نیازی نیست که روستائیان به صورت حضوری مراجعه کنند.

این مسئول بیان کرد: 464 روستای استان قزوین از طرح هادی برخوردار هستند که شامل 67 درصد از روستاهای استان بوده در حالی که میانگین روستاهای دارای طرح هادی در کل کشور 57 درصد بوده و در واقع وضعیت قزوین از میانگین کشوری بالاتر است.

سبحانی بیان کرد: در حال حاضر 450 روستای استان سنددار شده و روستاهای باقیمانده هم مشکل موقوفه دارند که با اداره کل اوقاف استان در حال رایزنی هستیم تا مسئله حل شود.

وی یادآور شد: استان قزوین در حوزه قیر رایگان عملکرد مثبتی داشته و تا کنون 2 هزار و 400 متر مربع از راه‌های روستایی با قیر رایگاه بازسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین افزود: طرح «منظومه روستایی» یک طرح بالادستی است که همزمان با چند استان دیگر در استان قزوین هم به صورت پایلوت اجرا می‌شود که این طرح را در روستاهای الموت شرقی و غربی کلید زدیم.

روستاهای قزوین پایلوت اجرای طرح منظومه 

این مسئول ابراز کرد: هدف طرح منظومه، شناسایی قابلیت‌های موجود  در روستاهاست که براساس این ظرفیت‌ها و با استفاده از تسهیل‌گران برای اجرا و راه‌اندازی طرح‌ اقدام می‌شود.

سبحانی ادامه داد: تاکنون 62 درصد از واحدهای روستایی استان بازسازی شده و وام 200 میلیون تومانی هم مجدد تمدید شده که با سود 5درصد در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی تفاهمنامه منعقد شده با کمیته امداد تعهد ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول را متعهد شدیم که تاکنون 120 واحد از آن تحویل داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین افزود: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در مرحله نازک کاری هستند که تا شهریورماه سال جاری بالغ بر ۲۰۰ واحد مسکن نهضت ملی افتتاح و تحویل متقاضیان در استان می‌شود.

سبحانی با  بیان اینکه ۲۰۷ میلیارد تومان در راستای محرومیت زدایی برای استان در نظر گرفته شد که تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است عنوان کرد: ساخت یک مجتمع ۸۵ واحدی در راستای کمک به محرومین در شهرک مینودر قزوین توسط بنیاد مسکن به زودی آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: ساخت ۲ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری برای محرومین در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته بود که سهمیه ابلاغی بهسازی مسکن روستایی در سال گذشته ۴ هزار واحد بود که بالغ بر ۳ هزار واحد به مرحله اجرا رسیده و ۲۰۰۰ نفر از جامعه هدف این طرح به بانک‌ها جهت اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند.

این مسئول در پایان گفت: ۷۴ هزار ۸۳۹ جلد سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان صادر شده است که در این میان ۸۳۱۹ فقره سند شهری و ۶۱ هزار و ۶۵۵ فقره سند روستایی بوده است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان