۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین ولنگاری در نمایش خانگی/ نظارتی هست؟ +فیلم
کد خبر: ۳۶۲۶۷۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۲۵ ساعت: ۱۱:۳۱ ↗ لینک کوتاه

ولنگاری در نمایش خانگی/ نظارتی هست؟ +فیلم

پلتفرم ها برای جذب مخاطب دست به هرکاری می زنند از ترویج رقص گرفته تا پوشش های نامتعارف یا رفتارها و صحبت هایی که هیچ جایگاهی در فرهنگ ایرانی ندارد.

ولنگاری در نمایش خانگی/ نظارتی هست؟ +فیلم
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین به نقل از جهان ؛ این روزها صداوسیما با تمام تلاشی که در جهت جذب مخاطب دارد اما در عرصه سریال سازی و برنامه سازی رقیب بدون خط قرمزهای کمتری به نام شبکه نمایش خانگی پیدا کرده که باعث شده است بخشی از مخاطبان تلویزیون رفته رفته به برنامه ها و سریال های این شبکه در حال گسترش روی بیاورند و همین موضوع یک رقابت بین پلتفرم های مختلف شبکه های نمایش خانگی برای جذب مخاطب به وجود آورده است.

پلتفرم ها هم برای جذب مخاطب دست به هرکاری می‌زنند که برخی از آنها در  فرهنگ ایرانی اسلامی مردم کشور عرفا ناهنجار است.

از ترویج رقص تا پوشش های نامتعارف یا رفتارها و صحبت هایی که هیچ جایگاهی در فرهنگ ایرانی ندارد، نمونه هایی از این موارد است.

فضای این برنامه ها که فقط با فکر جذب مخاطب برای اهداف مالی تولید می شوند به یک فضای مبتذل و بی قید و بند تبدیل شده که ظاهرا هیچ نظارتی هم بر روی محتوای این گونه برنامه ها نیست.

فضای ولنگار شبکه نمایش خانگی ناخواسته باعث تاثیرپذیری برخی بینندگان اینگونه برنامه ها می شود و به فضای فرهنگی جامعه نفوذ می‌کند.

حتی این بی نظارتی را در برخی از برنامه های اپلیکیشنی مثل روبیکا هم شاهد هستیم.

نمونه هایی از موارد مذکور را در ادامه خواهید دید:

به ظاهر ماجرای محتوای اینگونه برنامه های شبکه نمایش که به اسم «رئالیتی شو» تولید و ساخته می‌شوند و هیچ نظارتی از طرف ساترا بر روی آن ها نیست پایان ندارد و این برنامه ها به راحتی با محتوایی تهی و به دور از فرهنگ مردم ایران ساخته و تولید می‌شوند.
 

باید دید ساترا به عنوان سازمانی که قرار است نظارت کامل بر روی ساخت و تولید اینگونه برنامه ها داشته باشد این روند غیرقابل توجیه را ادامه می دهد یا روند نظارت جدی تری بر روی محتوای این برنامه ها در پی می گیرد تا شاهد این ولنگاری و فضای آزاد در تولید برنامه های شبکه نمایش خانگی که این روزها مخاطبان زیادی پیدا کرده است نباشیم.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان