۱۶/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۴ جمعه

صبح قزوین دیوار اعتماد کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است
کد خبر: ۳۶۲۶۴۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۲۴ ساعت: ۱۹:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو هیات علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین:

دیوار اعتماد کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است

عضو هیات علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: تقویت روابط بین ایران و عربستان سبب نگرانی‌هایی در رژیم صهیونیستی و امریکا شده چراکه در آینده انعقاد توافقنامه‌های بیشتر بین ایران و کشورهای عربی و تحولات در خاورمیانه با محوریت ایران دور از انتظار نیست.

دیوار اعتماد کشورهای عربی به رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است
علیرضا نظری، مدیرهمکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به جایگاه فعلی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه اظهار کرد: نفرتی که نسبت به این رژیم منحوس در بین کشورهای مختلف دنیا اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان وجود دارد، روز‌به‌روز بیشتر می‌شود.

وی افزود: جنایاتی که توسط رژیم صهیونیستی در فلسطین رخ می‌دهد و ریخته شدن خون جوانان فلسطین سبب تشدید نفرت از این رژیم غاصب شده است.

عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات عربی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: متاسفانه کماکان شاهد حمایت دولت‌های غربی از رژیم صهیونیستی هستیم، البته این‌ها به دنبال منافع خود هستند و در این میان از هیچ ابزاری دریغ نمی‌کنند.

نظری یادآور شد: سال‌های گذشته اتفاقات تلخی رقم خورد و برخی کشورهای عربی به دنبال عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها بودند و در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین ایران و عربستان و به تبع آن توافقاتی مابین کشورمان و دیگر کشورهای خلیج فارس، اتحاد مسلمانان در برابر صهیونیست‌ها انسجام بیشتری خواهد داشت.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین افزود: تقویت روابط بین ایران و عربستان سبب نگرانی‌هایی در رژیم صهیونیستی و امریکا شده چراکه در آینده انعقاد توافقنامه‌های بیشتر بین ایران و کشورهای عربی و تحولات در خاورمیانه با محوریت ایران دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: معتقدم از سرگیری روابط سیاسی ایران و عربستان سبب لغو بسیاری از توافقنامه‌های پیشین این کشور با رژیم صهیونیستی از جمله توافق‌نامه ابراهیم خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین افزود: امروز حتی مقامات صهیونیستی هم به نزدیک شدن نابودی این رژیم اعتراف می‌کنند و این نشان‌دهنده ترس آنها از قوی شدن نظام جمهوری اسلامی و اثرگذاری آن در منطقه است.

نظری تصریح کرد: باتوجه به تغییر نگاه جهان نسبت به رژیم صهیونیستی، وحدت مسلمانان و قدرت نظامی کشورهای مسلمان و محور مقاومت بیشتر و در عوض روز به روز از هیمنه و قدرت پوشالی صهیونیست‌ها کاسته می‌شود.

این استاد دانشگاه بیان کرد: روند رو به جلو فلسطین را در وهله اول وعده الهی می‌دانیم چون خداوند در قرآن وعده داده که مستضعفین دنیا را بزرگان  و امامان جهان قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: ایمان به وعده الهی و خون شهدایی که هر روز در سرزمین فلسطین و در بیرون از این سرزمین به خاطر آن بر زمین ریخته می‌شود نیز این وعده الهی را محقق می‌کند.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین تاکید کرد: پایداری فلسطین و دیگر کشورهای مقاومت و وحدتی که پس از یاس و ناامیدی کشورهای عربی از امریکا و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه ایجاد شده نیز آینده روشنی از آزادی قدس و فلسطین را به تصویر می‌کشد.

نظری در پایان گفت: در حال حاضر امریکا در خاورمیانه به هیچ عنوان جایگاه گذشته خود را ندارد و سلطه‌گری و وحشی‌گری رژیم صهیونیستی روز‌به‌روز نابودی این رژیم را نزدیک‌تر می‌کند.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان