۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین حمله شبانه رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخ سریع مقاومت + عکس و فیلم
کد خبر: ۳۶۲۵۸۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۱۸ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

حمله شبانه رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخ سریع مقاومت + عکس و فیلم

دقایقی پس از تهدید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، جنگنده‌های این رژیم مناطقی از نوار غزه را بمباران کردند که با پاسخ راکتی سریع گروه‌های فلسطینی همراه شد.

حمله شبانه رژیم صهیونیستی به غزه و پاسخ سریع مقاومت + عکس و فیلم

به گزارش سرویس ایران وجهان صبح قزوین ؛ بنیامین نتانیاهو در ساعات پایانی روز پنجشنبه پس از پایان جلسه کابینه امنیتی خود تهدید کرد که اسرائیل دشمنانش را هدف قرار خواهد داد و آنها بهای حملات خود را خواهند پرداخت.

پس از این تهدید، گروه‌های مقاومت فلسطینی از آمادگی کامل خود برای پاسخ مشترک و کوبنده به تجاوز احتمالی رژیم صهيونيستی خبر دادند و حزب‌الله لبنان نیز هشدار داد که در صورت حمله اسرائیل به لبنان، حیفا را موشک‌باران خواهد کرد.

دقایقی بعد، ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیاتی موسوم به "دست نیرومند" علیه نوار غزه خبر داد و به گفته خبرنگار الجزیره، در حملات نخست خود یک پایگاه وابسته به گروه‌های مقاومت در نوار غزه را هدف قرار داد.

نوار غزه

‌طبق گزارش‌ها اما ثانیه‌هایی پس از بمباران سه منطقه در غزه، نخستین دسته از موشک‌ها از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد. برخی تصاویر نیز حاکی از شلیک پدافند هوایی غزه به سمت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند پس از پاسخ راکتی مقاومت به تجاوز شبانه ارتش رژیم صهیونیستی، آژیر خطر در سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمده و از تمامی شهرک‌نشینان اطراف غزه خواسته شده به پناهگاه بروند.

موشک های صهیونیستی

همزمان با تجاوز شبانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، گروهی از مردم فلسطین نیز با تجمع در مسجدالاقصی و با مشت‌های گره‌کرده شعار حماسی «بالروح، بالدم، نفدیک یا اقصی» (روح و خون ما فدای تو ای اقصی) را سر دادند.

 

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد جمعه یعنی ساعاتی پس از آغاز حمله به غزه در بیانیه‌ای مدعی شد که به چند تونل و ۲ محل ساخت سلاح مقاومت حمله کرده است.

«ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین با بیان اينکه بُرد موشک‌های استفاده‌شده علیه صهیونیست‌ها در حال حاضر بیشتر از ۷ کیلومتر نیست، به رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورت تداوم درگیری، مقاومت از موشک‌هایی با برد بیشتر استفاده خواهد کرد.

منابع پزشکی در نوار غزه اعلام کردند که تا این لحظه هیچ کسی به دلیل حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه منتقل نشده است.

در مقابل صهیونیست ها تأیید کردند که در پی حمله موشکی نیروهای مقاومت به شهرک های صهیونیست نشین جنوب نوار غزه یک صهیونیست زخمی شده است.

رادیو اسرائیل نیز با تأیید شلیک ۲۰ موشک به شهرک‌های جنوب نوار غزه، مدعی شد که سامانه گنبد آهنین راکت های شلیک شده به سمت سدیروت و شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه را رهگیری کرده است.

پاسخ مقاومت به رژیم صهیونیستی

این منبع گزارش داد که جلسه کابینه رژیم صهیونیستی شاهد اختلافات شدید بین فرماندهان ارتش و وزیران درباره توقف یا ادامه حملات به غزه بوده که نتانیاهو جانب فرماندهان ارتش را گرفته است. اما برخی منابع اعلام کردند که مقامات صهیونیستی به دلیل ترس از اقدامات پیش‌بینی نشده مقاومت علیه اشغالگران، درباره چگونگی پاسخ به حملات امروز مقاومت دچار اختلاف نظر اساسی شده‌اند.

خبرگزاری المیادین گزارش داد: پس از آرامش نسبی یک ساعته، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در دور جدیدی از حملات، اردوگاه آوارگان البریج در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.گروه‌های مقاومت  نیز در پاسخ، بار دیگر شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه را با راکت هدف قرار دادند و ضمن فعال شدن سامانه گنبد آهنین، آژیرهای هشدار در عسقلان و شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه به صدا درآمده است.

منابع فلسطینی اعلام کردند واحد‌های اطلاعاتی مقاومت فلسطین یکی از جاسوسان ارتش رژیم صهیونیستی را در غرب غزه دستگیر کردند.

ابوحمزه سخنگوی نظامی گردان های قدس گفت: مقاومت امروز به عهد خود در دفاع از قدس و فلسطینیان ساکن آن عمل می کند و به پاسخ خود به تجاوزات صهیونیست ها ادامه می دهد و تاکید می کند که شمشیر قدس در همه عرصه ها فعال خواهد ماند.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با حمله به اهدافی در منطقه «صور» در جنوب لبنان، گلوله باران شرق و مرکز نوار غزه را مجدد آغاز کرد که بر اثر آن شماری از خانه های فلسطینیان آسیب دید.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است: به سه هدف در لبنان و ۱۰ هدف در غزه حمله کردیم. ۴۴ موشک از شب گذشته از غزه شلیک به سمت شهرک‌های اطراف نوار غزه شلیک شد. درحال ارزیابی مداوم وضعیت میدانی هستیم و براساس آن حملات به اهداف حماس در غزه و لبنان را ادامه می‌دهیم.

منابع فلسطینی می گویند رژیم صهیونیستی از ترس موشک‌های مقاومت پرواز‌ها از فرودگاه بن گوریون در تل آویو را به فرودگاه‌های دیگری منتقل کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از تقویت نیرو‌های پیاده و توپخانه این رژیم در شمال و جنوب فلسطین اشغالی خبر داد. با وجود توقف حملات هوایی علیه نوار غزه؛ پرواز هواپیما‌های جنگی و پهپاد‌های رژیم صهیونیستی بر فراز این منطقه ادامه دارد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان