۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین مهار تورم و رشد تولید با مردمی شدن اقتصاد تحقق می‌یابد
کد خبر: ۳۶۲۳۷۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۱/۴ ساعت: ۱۴:۳۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

مهار تورم و رشد تولید با مردمی شدن اقتصاد تحقق می‌یابد

امام جمعه قزوین با بیان اینکه مهار تورم و رشد تولید با مردمی شدن اقتصاد تحقق می‌یابد، گفت: باید به تولید داخلی احترام بگذاریم تا تولیدکننده ایرانی مجبور نشود برای فروش کالای خود نشان خارجی بر روی آن درج کند.

مهار تورم و رشد تولید با مردمی شدن اقتصاد تحقق می‌یابد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های اولین نماز جمعه قزوین در سال جدید که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به نامگذاری سال به نام «مهار تورم ، رشد تولید» اظهار کرد: مهار تورم و رشد تولید با مردمی شدن اقتصاد تحقق می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: تحقق این مهم نیازمند همراهی همه مسئولان و مردم است چون آسیب تورم دامن همه را می‌گیرد و باید دست به دست هم دهیم تا جلوی تورمی که خانمان‌سوز است را بگیریم.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: دولت در کنترل تورم قدم‌هایی را برداشته است و ان‌شاءالله به زودی به نتیجه می‌رسد و برای اینکه نتایج زودتر قابل لمس شود همه باید به میدان بیاییم چرا که دست خدا همراه جماعت است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: باید در تمام بخش‌ها از خام فروشی به کشورهای دیگر پرهیز و تلاش کنیم با مشارکت عمومی این معنا را تحقق ببخشیم و با رهبر حکیم فرزانه انقلاب اسلامی و مسئولان دلسوز نظام همراه شویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اگر جامعه و مردم نسبت به مسائل اقتصادی حساسیت بیشتری پیدا کنند، به جای استفاده از کالای خارجی از کالای ایرانی استفاده می‌کنند و این مهم موجب رونق اشتغال می‌شود.

تولید داخلی باید مورد توجه قرار گیرد 

وی تصریح کرد: باید به تولید داخلی احترام بگذاریم تا تولیدکننده ایرانی مجبور نشود برای فروش کالای خود نشان خارجی بر روی آن درج کند و این احترام گذاشتن به تولید داخلی همان مردمی شدن اقتصاد است.

آیت الله عابدینی با اشاره به مناسبت‌های روز بیان کرد: در سال 1358 در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، ایران رسماً از پیمان استعماری سنتو خارج شد. پیمان سنتو پیمانی بود که آمریکا و اروپا برای اینکه در مقابل شوروی پایگاهی داشته باشند بتوانند از مملکت و نیروهای نظامی ما سوءاستفاده کنند و بسیار تحقیرآمیز بود.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: روز جهانی هواشناسی را در این ایام داریم که نیروهای متخصص بسیاری تلاش می‌کنند تا وقوع سرما، بارش باران، سیل و رگبار را پیش‌بینی کنند و هر چه پیش می‌رویم پیش‌بینی‌ها و تخصص‌ها در این حوزه افزایش پیدا می‌کند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: مناسبت دیگری که لازم است یادآوری شود، سالروز عزل منتظری از سِمت قائم مقامی رهبری است، به خاطر اینکه منافقین آنقدر در دستگاه منتظری نفوذ کرده بودند که هر چه منافقین می‌خواستند بیان کنند از زبان منتظری بیان می‌شد و قصد داشتند فتنه‌ای را در کشورمان زمینه سازی کنند.

وی یادآور شد: این بود که امام خمینی (ره) فرمودند من از ابتدا هم با این انتصاب موافق نبودم و منتظری را از سِمتی که داشت عزل کردند و امنیت کشور را تامین کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: سالروز ارتحال حضرت آیت الله بروجردی را در پیش داریم، ایشان در اعتلا بخشیدن به ایمان و اسلام نقش مهمی داشتند و ایستادگی‌های خاصی در مقابل رژیم آمریکایی شاه داشتند که ان شاءالله روح ایشان با ارواح طیبه شهدا محشور باشد.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: مناسبت دیگر که داریم، دوازدهم فروردین ماه همه پرسی تغییر رژیم شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی بود، آن انتخابات دو روزه و بسیار به یاد ماندنی در جامعه ما اتفاق افتاد و ما رسما از عنوان ناخوشایند رژیم شاهنشاهی و طاغوتی به عنوان مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر پیدا کردیم و خدا را بابت این موضوع شاکریم.

توافق با عربستان از موضع عزت و مصلحت ایمانی است

وی در رابطه با توافق ایران با عربستان بیان کرد: همه عزیزان مطمئن باشند این توافق از موضع برتری، حکمت، عزت، اقتدار و مصلحت ایمانی است و ما تغییر نکرده‌ایم بلکه ما تغییر داده‌ایم، این رمز شرایط جدیدی است که اکنون به وجود آمده است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: چندین سال مبارزاتی صورت گرفت، چقدر زندان‌ها، شکنجه‌ها و شهادت ها اتفاق افتاد تا شاه فرار کرد، چقدر جنگیدیم تا صدام به سرنوشت جهنم مبتلا شد، چقدر مقاومت کردیم تا بختیار و بنی صدر فرار کردند، اینها همان عوامل آمریکایی بودند، در حقیقت ما قبلا شرایطی داشتیم که باید سال‌ها مبارزه می‌کردیم یک نفر از عناصر خطرناکی که دشمن ما بوده فرار کند اما اکنون کار به جایی رسیده که آمریکا و عواملش نه به صورت نفر نفر، بلکه به صورت گله گله فرار می‌کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: این‌ها به معنای عزت اسلام است، یعنی قدرتی که تدبیر رهبر حکیم انقلاب برای ما به وجود آورد.

وی تصریح کرد: مسئولان در نظام جمهوری اسلامی ایران باید در انجام وظایف محوله، در عرصه‌های دولتی و غیردولتی نظم داشته باشند چراکه در این صورت رضایت خاطر مردم فراهم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به بالا بودن تصادفات جاده‌ای در کشور بیان کرد: جای تاسف دارد که در کشور ما سالیانه تعداد قابل توجهی به خاطر رعایت نکردن نظم، جان خود و هم‌نوعان خود را به خطر می‌اندازند و این نشان دهنده بی‌تفاوتی به مقررات انتظامی است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان