۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین ماه رمضان فرصتی برای امیدآفرینی و جهاد تبیین است
کد خبر: ۳۶۲۱۵۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ ساعت: ۱۳:۵۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

ماه رمضان فرصتی برای امیدآفرینی و جهاد تبیین است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ما باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای جهاد تبیین، جنگ شناختی و امیدآفرنین است

ماه رمضان فرصتی برای امیدآفرینی و جهاد تبیین است
به گزارش حوزه سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خطبه شعبانیۀ رسول اکرم (ص)، رمضان‌شناسی بسیار جامعی است، منابعی وجود دارد که نشان می‌دهد این فقط یک خطبه نیست بلکه حضرت خطبه‌های مشابه هم را هر ساله در اواخر ماه شعبان داشته‌اند که در آن‌ها مردم را برای استفاده هر چه بهتر و بیشتر از ماه مبارک رمضان راهنمایی می‌کردند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ما باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای چند کار مهم استفاده کنیم، یکی از آن‌ها همان جهاد تبیین و جنگ شناختی است که اکنون همه کشور به‌ شدّت با آن درگیر است، دشمن تلاش می‌کند روی شناخت فرزندان، جوانان و حتی کهن‌سالان ما کار کند، دشمن این‌گونه وانمود می‌کند که اوضاع هر روز بدتر از روز گذشته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در آیه 268 سوره بقره فرمود شیطان به شما وعده فقر و نداری می‌دهد و شما را به کارهای زشت وادار می‌کند؛ اگر ما در اوضاع فعلی کشور از ماه رمضان، شب‌های احیا، شب قدر، عید فطر و اجتماعات گوناگون استفاده نکنیم، گویا مردم خود را به دشمن سپرده‌ایم تا رسانه‌های اجانب به آن‌ها خوراک فکری دهند و منافقان داخلی هم به این مسائل دامن بزنند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: موضوع مهم دیگر امیدآفرینی است، امروز یک سخنرانی نیست که رهبر معظم انقلاب در آن به مسئله امید نپردازند و ما را امیدوار نکنند و ما نیز بایستی همین مسیر را دنبال کنیم و دستاوردهای استان و کشور را تبیین کنیم تا جامعه امیدوار شود.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه چالش‌های بسیاری در مسیر کار دولت قرار دارد، عنوان کرد: دولت تلاش می‌کند تا ضمن جبران کم‌کاری‌های گذشته، مسیر خدمت‌رسانی به مردم را با جدیّت بیشتری دنبال کند و همه بایستی دست به دست هم دهیم تا ضمن تبیین دستاوردهای دولت که همان دستاوردهای نظام است، از چالش‌ها نیز عبور کرده و دشمن را در بی‌ثبات‌سازی کشور ناکام بگذاریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه فرزندآوری یکی از بحث‌های مهم است، خاطرنشان کرد: بحث پیری نسل واقعاً نگران‌کننده و خطرناک است، رهبر معظم انقلاب روی این موضوع خیلی حساسیت دارند، ما باید روی این مسائل کار کنیم، اگر ماه رمضان بگذرد و ما در محیطی که کار می‌کنیم در اندیشه مردم، سبک زندگی مردم، ازدواج و تشویق به فرزندآوری منشأ اثر نباشیم، کار اثرگذاری انجام نداده‌ایم.


وی تصریح کرد: روحانیونی که در ماه رمضان به تبلیغ می‌روند یار، یاور و کمک ما هستند، به این عزیزان بیشتر توجه کنیم و به آن‌ها مسائل اولویت‌دار را یادآوری کنیم، مسائل و مشکلات بومی منطقه را به آن‌ها بگوییم تا بیشتر روی این موارد تأکید کنند.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: در خیلی جاها تلاش می‌کنند شکوه، عظمت و یکپارچگی نماز عید فطر را به هم بریزند، مراقب باشیم با ائمه محترم جماعات صحبت کنیم و هماهنگ کنیم تا این نماز باشکوه برگزار شود.

گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رحمانی معاون اجرایی شورای سیاستگذاری ائمۀ جمعه کشور میهمان این نشست ائمۀ جمعه استان بود.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان