۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین حفظ امنیت در گمنامی
کد خبر: ۳۶۲۰۷۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۷ ساعت: ۲۴:۱۹ ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

حفظ امنیت در گمنامی

دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی با تلاش شبانه‌روزی همراه با اشراف و ابتکار عمل میدانی و پایش و رصد درون‌مرزی و فرامرزی همواره نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی می‌کنند که سربازان گمنام امام زمان(عج) در خط مقدم این عملیات‌ها حضور دارند.

حفظ امنیت در گمنامی
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سالروز میلاد تنها منجی عالم بشریت حضرت صاحب‌الزمان(عج) به نام روز «سربازان گمنام امام زمان(عج)» نام‌گذاری شده است.

درسال‌های اخیر شاهد سخت‌ترین نبرد اطلاعاتی ترکیبی ایران با سرویس‌های بیگانه را شاهد هستیم که در این میان «سربازان گمنام امام زمان(عج)» در برقراری امنیت پایدار کشور نقش بسیار اثرگذاری را ایفا می‌کنند.

دشمنان اسلام و ایران از آغازین روزهای پيروزی نهضت شکوهمند امام خمینی (ره) تاکنون بنای خود را بر خوی استکبارگرایانه گذاشته و از هیچ رفتار خصمانه‌ای فروگذار نکرده‌اند.

دشمنان همواره و به انحای مختلف در صدد یافتن مسیرهای نفوذ به بنیان مستحکم این انقلاب الهی و استحاله گفتمان حق طلبانه آن هستند چراکه جهان سلطه حضور موثر حکومتی مردم‌پایه و مبتنی بر ارزش‌های دینی را در دنیای گرفتار آمده به دام لیبرالیسم و نهلیسم را نمی‌پسندد.

لذا تمام توان خود را به کار گرفته تا اگر بتواند جلوی خیزش و نهضت ملت به رهبری مرجعیت عالی قدر را بگیرد برای این کار از هیچ اقدامی فرو‌گذاری نکرده و برای آنکه باردگر هیمنه پوشالی و عروسکی خود عیان نشود به تقابل نظامی آشکار دست نمی‌زند بله تمام تلاش خود را مصروف به نفوذ و ایجاد اختلاف در صفوف مستحکم ملت ایران نموده است.

نفوذ جریانی و تشکیلاتی در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز برای تغییر دستگاه محاسباتی مسئولین و مردم، ایجاد اختلاف و چنددستگی با هدف ضربه زدن به کارآمدی نظام، ایجاد وقفه در مسیر پیشرفت کشور و دستاوردهای نظام و انقلاب و عملیات روانی در جامعه از قبیل اقداماتی است که دشمن از آن فروگذار نگذاشته است.

دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی با تلاش شبانه‌روزی همراه با اشراف و ابتکار عمل میدانی و پایش و رصد درون‌مرزی و فرامرزی همواره نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی می‌کنند که سربازان گمنام امام زمان(عج) در خط مقدم این عملیات‌ها حضور دارند.

سربازان جان برکفی که به فرامین مقام معظم رهبری در جهت حفظ منافع ملی لبیک گفته و تا زمان شهادت و حتی پس از شهادت هم گمنام باقی می‌مانند و تمام این هزینه‌ها را بر جان خریده‌اند تا از کیان ایران و ایرانی و انقلاب اسلامی دفاع و حراست کنند.

امنیت کنونی کشورمان را مرهون تلاش‌های بی‌مثال سربازان گمنام امام زمان(عج) هستیم‌؛ آن هم درسال‌هایی که دشمنان این مرزو بوم از هر راه و روشی برای برهم زدن امنیت ایران اسلامی با محوریت جنگ اطلاعاتی درتلاش هستند.

وزارت اطلاعات یکی از مهمترین بخش‌های دولت است که خدمات آن به مردم بیشتر در حوزه حفاظت از امنیت ملی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است به طوری که مقام معظم رهبری از آن به عنوان «سنگری بسیار مهم و حساس» و «چشم بینا و بیدار نظام اسلامی» یاد کردند.

این نهاد اطلاعاتی و امنیتی تاکنون با اتکا به مردم توانسته بسیاری از چالش‌ها و بحران‌های امنیتی کشور را مدیریت و کنترل نماید.آن چیزی که از مردمی بودن وزارت اطلاعات به ذهن اکثریت متبادر می‌شود کمک و اطلاع رسانی مردمی به ستاد خبری و همچنین همکاری مردمی با بخش‌های اطلاعاتی و امنیتی است.

این برداشت از مردمی بودن ضمن اینکه یک برداشت سطحی است به نوعی یک طرفه بودن بهره‌برداری از عنصر مردم برای بهبود عملکرد نهادهای امنیتی است یا به عبارتی دیگر استفاده از مردم برای کسب اطلاعات و اخبار در یک روند یک طرفه است ولی باید گفت برداشت فوق از مردمی بودن وزارت اطلاعات تنها بخشی از نمود مردمی بودن آن است و این رابطه یک رابطه دو طرفه است.

برخورداری مردم از احساس امنیت و امنیت عینی و محسوس، برتری یافتن به نسبت کشورهای همسایه و پیرامونی، سخن گفتن در منطقه حساس غرب آسیا از سر اقتدار و عظمت، فراهم‌سازی آرامش روانی و فکری برای مردم جامعه تا ایجاد هراس و نگرانی در دل دشمنان و همچنین وجود امنیت پایدار است که می‌تواند حاصل ده‌ها و صدها اقدام از سر اخلاص و دلبستگی ایمانی دستگاه امنیتی و سربازان آن باشد و هیچ وقت مطرح نگردد و سخنی از آن به میان نیاید.

وزارت اطلاعات با توجه به وظایف ذاتی خود در حفظ امنیت و همچنین بر اساس گزارش های دریافتی و تحلیل های تخصصی تولیدی در این وزارتخانه، یک ارتباط تنگاتنگ با مردم دارد و با مشکلات ایشان آشنا است.

این وزارت در راستای حل و برطرف کردن مشکلات و همچنین ارائه خدمات به مردم تلاش کرده تا در چارچوب اهداف و مأموریت‌های تعریف شده اقداماتی همچون انهدام گروه‌های تروریستی، مقابله با خرابکاری های امنیتی، اقتصادی و زیرساختی در کشور، مقابله با عوامل ایجاد رعب و وحشت، انهدام باندهای قاچاق کالا، ارز، مواد مخدر، انسان و میراث فرهنگی، انهدام باندهای آدم ربایی، انهدام شبکه‌های فساد سیاسی و اقتصادی و همچنین اخلالگران در تامین کالاهای اساسی، رصد و مقابله با اقدامات جاسوسی و خرابکارانه سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی خارجی را انجام دهد و در این راه بیش‌از ۲۰۰ شهید تقدیم مردم ایران کرده است این در حالی که به دلیل ذات غیر آشکار اقدامات اطلاعاتی و امنیتی اکثر اخبار مهم آن به سمع و نظر مردم نمی‌رسد.


انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان