۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین شیب ملایم کرونا در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۲۰۵۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر گروه پیشگیری بیماری‌های واگیر علوم پزشکی قزوین خبر داد:

شیب ملایم کرونا در استان قزوین/ مبتلایان به بیماری زمینه‌ای واکسن بزنند

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: افزایش چشمگیری در آمار مبتلایان به کرونا نداشتیم و آمار با شیب ملایم در استان همره است.

شیب ملایم کرونا در استان قزوین
بهزاد نجف‌پور در گفتگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونای استان قزوین اظهار کرد: افزایش چشمگیری در این زمینه نداشتیم و شیب ملایم در استان حاکم است.

وی افزود: رنگ‌بندی شهرستان‌های استان قزوین به لحاظ کرونایی مشابه هفته گذشته بوده و در حال حاضر وضعیت شهرستان قزوین و آبیک زرد و مابقی شهرستان‌ها آبی است.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه به بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: وضعیت استان از وضعیت کشور تبعیت می‌کند و در حال حاضر رفتاری مشابه اوایل بهمن ماه از بیماری کرونا را انتظار داریم که البته پیش‌بینی ادامه‌دار بودن این وضعیت فعلا زود است.

استقبال مناسبی از واکسیناسیون نمی‌شود

نجف‌پور بیان کرد: شاهد دو مورد فوتی در اثر ابتلا به کرونا با سن بالای 80 سال در استان قزوین با بیماری زمینه‌ای جدی طی بازه یک الی دو هفته اخیر بودیم.

وی با اذعان به اینکه استقبال مناسبی از واکسیناسیون انجام نمی‌شود، تصریح کرد: البته رویکردها تغییر کرده و توصیه‌ای به منظور تزریق دز پنجم واکسن نداریم بلکه بر دریافت دز یادآور برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای تأکید می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: تمام واکسن‌ها به غیر از بهارات، اسپوتنیک و آسترازنکا در سبد واکسیناسیون استان قزوین موجود است و مشکلی در ارائه واکسن وجود ندارد.

واکسیناسیون بیش از 75 درصد جامعه هدف در طرح واکسن سه گانه

نجف‌پور با اشاره به پویش واکسیناسیون فلج اطفال و سرخک اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته این طرح باید در بازه زمانی چهار ماه به اتمام برسد.

وی ادامه داد: ماه نخست مربوط به واکسیناسیون فلج اطفال، سرخک، سرخجه و کرونا بود که اجرای آن به اتمام رسیده و بیش از 75 درصد افراد تحت پوشش این واکسن‌ها قرار گرفتند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه به بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: ادامه واکسیناسیون و غربالگری بیماری سل برای اتباع خارجه، جامعه میزبان و ایرانیان در تماس نزدیک با آنها از یک ماه گذشته آغاز شده و تا فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

قزوین عملکرد مطلوبی در واکسیناسیون بیماری سل دارد

نجف‌پور یادآور شد: استان قزوین عملکرد مطلوبی در واکسیناسیون بیماری سل داشته است و به بیش‌از 80 درصد انتظارات از جامعه آماری خود رسیدیم.

وی اذعان کرد: افراد مشکوک در این نوع واکسیناسیون شناسایی و نمونه‌برداری از آنها انجام شده و در صورت نیاز به متخصص ارجاع داده می‌شوند.

این مسئول در پایان یادآور شد: سه مورد شناسایی قطعی در بیماری سل را در استان شاهد بودیم.

انتهای پیام/4006
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان