۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین بیش‌از ۵۰ درصد خانه‌های روستایی کشور مقاوم‌سازی شد
کد خبر: ۳۶۱۹۷۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

بیش‌از ۵۰ درصد خانه‌های روستایی کشور مقاوم‌سازی شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به وجود ۵ میلیون و ۴۰۰ واحد روستایی در کشور گفت: در سال ۱۳۸۴ تنها هفت درصد از واحد‌های مسکونی روستایی کشور مقاوم‌سازی شده بود اما امروز این میزان به ۵۲ درصد رسیده است.

بیش‌از ۵۰ درصد خانه‌های روستایی کشور مقاوم‌سازی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اکبر نیکزاد در آئین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادگار حضرت امام است که در ۲۱ فروردین ماه سال۵۸ با فرمان تاریخی بنیان‌گذار کبیر انقلاب تاسیس شد و این نهاد انقلابی بازوی نظام مقدس جمهوری اسلامی برای خدمت به مردم است.

وی با اشاره به وجود ۵ میلیون و ۴۰۰ واحد روستایی در کشور افزود: در سال 1384 تنها هفت درصد از واحد‌های مسکونی روستایی کشور مقاوم‌سازی شده بود اما امروز این میزان به ۵۲ درصد رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: هدف‌گذاری بنیاد مسکن این است که در سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم‌سازی کل واحدهای روستایی کشور را برگزار کنیم.

این مسئول تصریح کرد: بیش‌از ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان قزوین مقاوم‌سازی شده و مدیرکل جدید باید برای تکمیل 40درصد باقی‌مانده برنامه‌ریزی جدی داشته باشد.

وجود ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور 

نیکزاد عنوان کرد: ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور داریم که همه روستاها دارای طرح هادی مصوب هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یکی از مشکلات ما این است که در روستاهای استان بدنه فنی قوی در دهیاری‌ها وجود ندارد و باید آموزش‌های مهارتی و فنی برای این افراد فراهم شود.

وی با بیان اینکه روستاها در قطب اقتصادی، فرهنگی و مذهبی کشور پیشرو هستند، گفت: در ۲۳ نقطه از کشور ستاد بازسازی دایر شده و آخرین نقطه منطقه زلزله‌زده خوی بود که اسکلت ساختمان‌ها آماده شده و در حال تامین درب و پنجره هستیم.

نیکزاد با بیان اینکه در زلزله خوی در همان ساعات اولیه ماشین‌آلات را به منطقه اعزام کردیم، تاکید کرد: این نهاد انقلابی در خدمت مردم است و اگر در عملکرد خود عملکرد ضعیفی داشتیم سعی بر اصلاح آن برآمدیم.

این مسئول گفت: در حال حاضر خط ۴ مترو تهران توسط بنیاد و توسعه حرم عبدالعظیم حسنی(ع) توسط بنیاد اجرا می‌شود که بزرگترین پارکینگ طبقاتی به ظرفیت ۳ هزار و۵۹۹ خودرو برای آن در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اجرای مقاوم‌سازی واحدهای سکونی روستایی در استان‌های زابل و زاهدان گفت: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی به عنوان مشق شب بنیاد است.

انتهای پیام/ 1300

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان