۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین رشد ۹۷درصدی داوطلبین اهدای خون در قزوین
کد خبر: ۳۶۱۹۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۸ ساعت: ۱۱:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل انتقال خون استان قزوین خبر داد:

رشد ۹۷درصدی داوطلبین اهدای خون در قزوین

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: میزان مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین در ۱۰ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۹۷/۷ درصدی همراه بوده است.

رشد ۹۷درصدی داوطلبین اهدای خون در قزوین
دکتر عباس طالبیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با تحلیل آماری اهدای خون در 10 ماه نخست سال جاری اظهار کرد: آمار مراجعه‌کنندگان در این مدت شامل 49 هزار و 338 نفر بوده که 36 هزار و 28 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: 45 هزار و 696 نفر در 10 ماهه سال گذشته به پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین مراجعه کرده و 35 هزار و 700 نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: میزان اهدای پلاکت فرزیس (جداسازی اجزای خون در حال گردش) در 10 ماه نخست سال جاری برابر 953 واحد بوده که نسبت به سال گذشته با افزایش همراه است.

طالبیان عنوان کرد: دو هزار و 525 نفر به صورت مستمر در 10 ماه نخست سال جاری به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه است.

وی اضافه کرد: آمار مراجعه بانوان در 10 ماه نخست سال جاری برای اهدای خون دو هزار و 544 نفر بوده که در سال گذشته دو هزار و 463 نفر بوده است.

این مسئول با اشاره به ارسال تمامی فرآورده‌های خون به سایر پایگاه‌ها طی 10 ماه نخست سال جاری و سال گذشته تصریح کرد: 12 هزار و 711 واحد در سال جاری و 12 هزار و 84 واحد در سال گذشته ارسال شده است.

طالبیان در پایان یادآور شد: میزان مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان قزوین در 10 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 97/7 درصدی، ارسال پلاکت فرزیس در سال جاری با رشد 8/50 درصدی، میزان موفقیت افراد در اهدای خون با رشد 9/0 درصدی و ارسال به سایر پایگاه‌ها با رشد 2/5 درصدی همراه است.

انتهای پیام/4006
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان