۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان در کشور
کد خبر: ۳۶۱۶۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ساعت: ۱۲:۵۰ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر جهاد کشاورزی در قزوین خبر داد:

افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: دو میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر کشت گندم آبی رفته و از سال گذشته خرید تضمینی گندم از کشاورزان شروع شده که از چهار میلیون و ۵۰۰ تن به هفت میلیون و ۵۰۰ تن خرید تضمینی رسیده‌ایم.

افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان در کشور
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علیرضا مهاجر پیش از ظهر امروز در مراسم نکوداشت سالگرد پیروزی انقلاب که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به تدابیر وزارت جهاد کشاورزی برای احیای دشت قزوین اظهار کرد: با هدف حداکثرسازی  میزان بهره‌وری در تمام دشت‌های کشور و به ویژه دشت قزوین به دنبال مصرف بهینه آب، حفظ آب‌های زیرزمینی و افزایش تولید با روش‌های نوین آبیاری و کشت ارقام مقاوم به شوری و کم‌آبی هستیم.

وی ضمن اشاره به نامگذاری سال جاری در حوزه دانش‌بنیان و سیاست‌های جهاد کشاورزی برای تحقق آن بیان کرد: نگاه ویژه‌ای در این حوزه به استان قزوین داریم چراکه بدون در نظر گرفتن روش‌های مبنتی بر دانش نیز پیشرفتی در بخش کشاورزی نخواهیم داشت.

این مسئول ادامه داد: میزان تولیدات بخش کشاورزی ایران در زمان انقلاب با 33 میلیون نفر جمعیت برابر 26 میلیون تن بود اما امروز میزان آن از 125 میلیون تن عبور کرده و چنین شرایطی حاصل تلاش کشاورزان و استفاده از دانش است.

معاون امور زارعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اصلاح الگوی کشت سبب می‌شود تا تولیدات کشاورزی ما در کشور از مرز 150 میلیون تن بیشتر باشد که در این راستا باید میزان ضایعات محصولات کشاورزی را با استفاده از دانش‌بنیان‌ها کاهش و کیفیت محصول و میزان ماندگاری آنها را افزایش دهیم تا افراد جامعه از امنیت غذایی و غذای سالم برخوردار باشند.

قزوین ظرفیت مناسبی در حوزه دانش‌بنیان دارد

مهاجر عنوان کرد: قزوین از استان‌هایی است که ظرفیت بالایی در به کارگیری کشاورزی دانش‌بنیان دارد و حتی می‌تواند الگویی در تمام کشور قرار گیرد.
 
وی اذعان کرد: بیش از هشت میلیون هکتار از اراضی کشور زیر سطح کشت دیم از جمله حبوبات و غلات قرار گرفته و برای افزایش میزان عملکرد در تلاش هستیم آخرین دستاوردهای مراکز تحقیقاتی داخل و خارج کشور در زمینه افزایش میزان بهره‌وری را به کمک ستاد اجرایی فرمان امام در بین روستائیان ترویج کنیم.

این مسئول با اشاره به حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی از اراضی تحت کشت قراردادی افزود: بیمه کشاورزان و تخصیص کود به آنها را در دستور کار داریم به طوری که هزینه آن را در زمان برداشت محصول أخذ کنیم تا درگیر مسائل دریافت تسهیلات نباشند؛ این امر در سال گذشته به دستور وزیر جهاد کشاورزی شروع شده و امیدواریم در سال‌های آینده ادامه یابد زیرا می‌تواند دستاورد مهمی برای کشاورزان به ویژه خرده‌کاران به همراه داشته باشد.

افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال جاری

مهاجر اضافه کرد: دو میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر کشت گندم آبی رفته و از سال گذشته خرید تضمینی گندم از کشاورزان شروع شده که از چهار میلیون و 500 تن به هفت میلیون و 500 تن خرید تضمینی رسیده‌ایم.

وی گفت: اجرای طرح جهش تولید، اصلاح الگوی کشت و طرح کشت قراردادی به منظور توسعه بخش کشاورزی در نظرگرفته شده است.

این مسئول در پایان یادآور شد: برای برداشت بیشتر محصولات کشاورزی نیاز است از ادوات و ماشین آلات کشاورزی نوین استفاده کرد و آموزش‌های لازم به کشاورزان ارائه شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از دفتر ستاد الگوی کشت و کشاورزی قراردادی در سازمان جهاد کشاورزی قزوین رونمایی شد.

انتهای پیام/4006
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان