۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین آزادی ۹۶درصدی دستگیرشدگان اغتشاشات قزوین با دستور رهبر انقلاب
کد خبر: ۳۶۱۵۸۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ ساعت: ۱۵:۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین خبر داد:

آزادی ۹۶درصدی دستگیرشدگان اغتشاشات قزوین با دستور رهبر انقلاب

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با توجه به فرمان عفو گسترده رهبر انقلاب که شامل محکومان اغتشاشات اخیر و دیگر محکومان است، این عفو شامل ۹۶ درصد از بازداشتی‌های استان قزوین نیز خواهد بود.

آزادی ۹۶درصدی دستگیرشدگان اغتشاشات قزوین با دستور رهبر انقلاب
به گزارش حوزه اجتماعی صبح قزوین؛ در پی پیشنهاد رئیس قوه قضاییه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاههای عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیروهای مسلح، رهبر انقلاب اسلامی با این پیشنهاد موافقت کردند.

در اعلام شرایط عفو و تخفیف مجازات متهمان و محکومان حوادث اخیر آمده است: عدم ارتکاب جاسوسی به نفع اجانب، عدم ارتباط مستقیم با عوامل سرویس‌های اطلاعاتی خارجی، عدم ارتکاب قتل و جرح عمدی، عدم ارتکاب تخریب و احراق تاسیسات دولتی و نظامی و عمومی، و نداشتن شاکی یا مدعی خصوصی.
 
در نامه رئیس قوه قضائیه چند گروه از شمول این عفو مستثنی شده‌اند که از جمله آنها مرتکبین خرید، فروش و قاچاق سلاح گرم، افراد دارای جرم سرقت و راهزنی، جرائم مربوط به مواد مخدر و روانگردان به صورت مسلحانه، دایر کردن مراکز فساد و فحشاء، قاچاق مشروبات الکلی، قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای و عمده کالا و ارز، مباشرت و معاونت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی، و جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی هستند.

حسین رجبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین؛ اظهار کرد: با توجه به فرمان عفو گسترده رهبر انقلاب که شامل محکومان اغتشاشات اخیر و دیگر محکومان است، این عفو، ۹۶درصد از بازداشتی‌های استان قزوین را شامل می‌شود. 

وی با اشاره به نظر بلند رهبر انقلاب مبنی بر این عفو گسترده که تا به امروز نظیری نداشته، تاکید کرد: در اغتشاشات اخیر بیشترین هجمه‌ها و بی‌حرمتی‌ها بر ساحت ولایت فقیه و مقام معظم رهبری صورت گرفت، اما ایشان مانند پدری مهربان به همه فرزندان خود ولو ناآگاه نگاه کرده و آزادی را به آنها هدیه داد.

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: در پی حوادث اخیر حدود دوهزار نفر در استان قزوین دستگیر شدند که بیش‌از نیمی از آنها در همان روزهای اول با اخذ تعهد آزاد شدند.

وی افزود: برای آنهایی که شعار ساختار‌شکنانه سر داده و یا اقدامات تخریبی آنها منجر به آسیب زدن به اموال عمومی شده و یا شاکی خصوصی دارند، پرونده تشکیل داده شد که حدود ۹۵۰ نفر را شامل می‌شود.

رجبی بیان کرد: طبق فرمان عفو عمومی که رهبر انقلاب صادر کردند، این عفو شامل ۹۶ درصد این افراد خواهد شد که هدیه رهبری معظم در روز میلاد حضرت علی (ع) به این جوانان است.

دادستان قزوین در پایان گفت: جوانان و ملت ایران باید قدر این رهبر عزیز را بدانند و برای سلامتی و حفظ ایشان دعا کنند.

انتهای پیام/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان