۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای فاز سوم هوشمندسازی یارانه آرد و نان در قزوین
کد خبر: ۳۶۱۴۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۹ ساعت: ۱۳:۳ ↗ لینک کوتاه

در کارگروه تنظیم بازار استان قزوین مطرح شد؛

اجرای فاز سوم هوشمندسازی یارانه آرد و نان در قزوین/ قیمت گوشت قرمز بازنگری می‌شود

کارگروه تنظیم بازار قزوین صبح امروز با حضور مسئولان استانی برگزار و موضوعاتی از قبیل اجرای فاز سوم هوشمندسازی یارانه آرد و نان، افزایش افسار گسیخته قیمت گوشت و برخی کالاهای اساسی در این جلسه مطرح شد.

اجرای فاز سوم هوشمندسازی یارانه آرد و نان در قزوین
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ جلسه کارگروه تنظیم بازار ظهر امروز با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و اعضای ستاد تنظیم بازار در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی مظهری در این جلسه با اشاره به طرح هوشمندسازی نظارت بر یارانه آرد و نان اظهار کرد: این طرح با پیشنهاد استاندار قزوین در کشور آغاز و در حال اجرای فاز سوم این طرح هستیم.

وی افزود: طرح هوشمندسازی نظارت بر یارانه آرد و نان به واسطه میزان تراکنش‌های بانکی نانوایی‌ها محقق شده و در صورت مشاهده تخلف برخوردهای لازم با خاطیان انجام می‌شود.

مدیرعامل مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران بیان کرد: سال گذشته جلسات مختلفی برگزار و برنامه اولیه هوشمندسازی نظارت در قالب سامانه نانینو با حمایت‌های استاندار و رئیس جهاد کشاورزی قزوین و توسط مرکز رشد جهاد کشاورزی این استان اجرا شد.

مظهری عنوان کرد: باتوجه به اینکه استان قزوین رتبه نخست را در کشور به لحاظ نصب دستگاه‌های هوشمند در طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان کسب کرده، در حال حاضر پیگیر اجرای فاز سوم این طرح در استان هستیم.

برگزاری نمایشگاه بهاره در قزوین
 
علی اصغر هوشمندراد نایب رئیس اتاق اصناف قزوین در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری نمایشگاه بهاره کالاهای اساسی اظهار کرد: اتاق اصناف مرکز قزوین در نظر دارد با مشارکت اصناف دارای پروانه کسب، از نیمه دوم اسفندماه سال جاری نسبت به برگزاری نمایشگاه بهاره اقدام کند؛ البته از متولیان برگزاری انتظار داریم غرفه‌ها را رایگان در اختیار متقاضیان قرار دهند.

نایب رئیس اتاق اصناف شهرستان قزوین بیان کرد: مطابق برنامه‌های پیش‌بینی شده در نظر داریم برنامه‌های فرهنگی ارزنده‌ای را در حاشیه نمایشگاه بهاره برگزار نماییم.

وی در ادامه با اشاره به نوسانات قیمت اقلام اساسی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: قیمت حبوبات، تره‌بار، خرما و اقلام بهداشتی در دو ماه گذشته با روند افزایشی همراه بوده است.

هوشمندراد اذعان کرد: در این بازه زمانی قیمت مصالح ساختمانی با افزایش و فولاد با کاهش همراه بود.

نایب رئیس اتاق اصناف شهرستان قزوین در پایان یادآور شد: در حوزه قیمت لوازم خانگی، نوسانات چندانی در استان نداشتیم.


قزوین، پایلوت اجرای بارکددار شدن کیسه‌های آرد


محمدحسین عطایی با اشاره به قیمت مرغ در استان قزوین اظهار کرد: طی آذرماه سال جاری شاهد کاهش قیمت مرغ بودیم که این قیمت اثر خود را در 22 الی 23 بهمن ماه نشان خواهد داد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود وضعیت میزان جوجه‌ریزی در ماه رمضان در استان قزوین مناسب باشد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به وضعیت استان در تولید روغن زیتون بیان کرد: خرید تضمینی زیتون آغاز شده و در حال حاضر مشکلی در خصوص ذخیره زیتون نداریم زیرا به میزان کافی در استان وجود دارد.

عطایی ابراز کرد: قیمت مرغ در بازار قزوین در مقاطعی زیر قیمت مصوب به مشتریان عرضه شده است.

وی با اشاره به بارکددار شدن کیسه‌های آرد، گفت: این طرح به عنوان یک پروژه پایلوت در استان قزوین اجرا می‌شود که با رایزنی‌های صورت گرفته با اداره‌کل غله و خدمات پشتیبانی در دو ماه آینده اجرایی می‌شود.

قیمت‌گذاری گوشت قرمز در قزوین بازنگری می‌شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان یادآور شد: قیمت مبنا در گوشت قرمز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و علت برخی از ناهماهنگی‌ها در بازار سبب نوسان قیمت دام زنده می‌شود.

گفتنی است در این جلسه با پیگیری مصوبات قبلی اقدامات صورت گرفته ارزیابی و در ادامه هرکدام از دستگاه‌های صمت و جهاد کشاورزی در حوزه تأمین و عرضه کالاهای اساسی گزارش ارائه دادند.

همچنین در این جلسه موضوع قیمت گوشت قرمز اعم از گوشت گوساله و گوسفندی مورد بررسی قرار گرفت و بنا به دستور استاندار مقرر شد در چند روز آینده با برگزاری اتاق فکری با حضور دستگاه‌های مرتبط، قیمت مصوب گوشت گوسفندی ابلاغ و تعزیرات حکومتی به تخلفات این حوزه رسیدگی کند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان