۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین امدادرسانی به بیش‌از ۴۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک قزوین
کد خبر: ۳۶۱۱۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۲۵ ساعت: ۲۱:۷ ↗ لینک کوتاه

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین خبر داد:

امدادرسانی به بیش‌از ۴۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک قزوین

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین از امدادرسانی به ۴۹۴ آسیب‌دیده بر اثر بارش برف و کولاک در استان طی ۱۲ ساعت گذشته خبر داد.

امدادرسانی به بیش‌از ۴۰۰ نفر گرفتار در برف و کولاک قزوین
حسین خوئینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: در ۱۲ ساعت گذشته در سراسر استان، ۴۹۴ حادثه دیده گرفتار در برف و کولاک به همت ۱۵۰ نفر از نیروهای عملیاتی و نجات‌گران جمعیت هلال احمر در سطح استان امدادرسانی شدند.
 
وی افزود: در این راستا نیروهای عملیاتی و نجات‌گران این جمعیت در ۱۲ ساعت گذشته با مشارکت ۱۱ تیم به ۱۰۸ خانوار امدادرسانی کرده‌اند.
 
سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به اینکه نجات‌گران این جمعیت ۱۰ عملیات امدادی را در این بازه زمانی انجام داده‌اند، گفت: پنج نفر متاثر از برف و کولاک نیز به مناطق امن منتقل و اسکان اضطراری یافته‌اند و به ۱۳۴ نفر نیز طی این مدت امدادرسانی شده است.
 
خوئینی ادامه داد: سه تیم توانا و سه تیم واکنش سریع جهت عملیات‌های ویژه و کوهستان‌ و یک تیم آنست با دو قلاده سگ و یک فروند بالگرد حاضر در استان در حالت آماده‌باش باش می‌باشند تا در صورت نیاز به هم‌وطنان عزیز خدمت رسانی کنند.
 
وی از آمادگی کامل هلال احمر برای اسکان مسافرین و در راه‌ماندگان احتمالی در پایگاه‌های امداد و نجات، مساجد و مدارس خبر داد و گفت: از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود در صورت امکان از مسافرت پرهیز کرده و به سمت مناطق کوهستانی یا صعب‌العبور حرکت نکنند و در صورت بروز حادثه با شماره امداد و نجات هلال احمر ۱۱۲ تماس بگیرند.
 
خوئینی در پایان گفت: جمعیت هلال ‌احمر به صورت ۲۴ ساعته فعال و در حال رصد سوانح جوی احتمالی و امدادرسانی به مردم حادثه ‌دیده است و خدمت‌رسانی به افراد حادثه دیده به عنوان وظیفه انسانی در صدر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر قرار دارد.
 
انتهای پیام/۱۰۰۳/د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان