۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین مراسم اعتکاف در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۶۱۰۴۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ ساعت: ۱۱:۳۷ ↗ لینک کوتاه

بعد از سه سال وقفه؛

مراسم اعتکاف در قزوین برگزار می‌شود

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین گفت: پس از سه سال وقفه عدم برگزاری اعتکاف به دلیل شرایط کرونایی در سال جاری این برنامه به صورت رسمی و گسترده برگزار خواهد شد البته با توجه به شرایط کنونی هم اکنون نیز منتظر دستورالعمل کشوری در این خصوص هستیم.

مراسم اعتکاف در قزوین برگزار می‌شود

به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین ؛حجت‌الاسلام علی عباسی در نشست مطبوعاتی که یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ با موضوع اعتکاف در سازمان تبلیغات قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شأن نزول اولیه اعتکاف در دهه سوم ماه مبارک رمضان است اما برگزاری این برنامه از ۱۳ الی ۱۵ ماه رجب انجام می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در راستای موضوع اعتکاف ستادی در قم به عنوان ستاد مرکزی و مردمی اعتکاف شکل گرفته است تا اعتکاف با رویکرد مردمی انجام شود؛ البته سایر دستگاه‌ها نیز برای برگزاری اعتکاف همکاری خواهند داشت. به طور کلی متولی اصلی برگزاری اعتکاف در استان‌ دفتر امام جمعه، سازمان تبلیغات و ستاد اعتکاف هستند.

وی اظهار کرد: ما برای بندگی خدا به دنیا آمده‌ایم و اگر ریاست و سیاست‌ها بر پایه بندگی خداوند متعال نباشد هیچ ارزشی نخواهد داشت. اعتکاف مظهر بندگی خداوند متعال است و باید بر پایه تفکر باشد به این معنا که قرآن و دعا بخوانیم و در آن تأمل کنیم.

حجت‌الاسلام عباسی ادامه داد: اعتکاف ارتباط شخصی با خداوند متعال است و برنامه‌هایی که در اعتکاف برگزار می‌شود باید به گونه‌ای باشد که ارتباط با خداوند متعال در آن حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف بندگی برای خداست اما بی ارتباط با کمک به بندگان خدا نیست اگر در ۳ روز اعتکاف برای یکی از بندگان خدا مشکلی پیش آید شخصی که در اعتکاف است می‌تواند اعتکاف را رها کند، به آن فرد کمک کند و دوباره به اعتکاف بازگردد.

رئیس ستاد اعتکاف استان قزوین تصریح کرد: از ارگان‌هایی همچون صدا و سیما، هلال احمر، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه‌ها دعوت به همکاری کرده‌ایم و در سال جاری نیز اعتکاف دانشجویی و دانش آموزی نیز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها نیز باید به سهم خودشان برای موضوع اعتکاف قلم بزنند و اگر چنین کاری انجام دهند شریک در اعتکاف خواهند بود زیرا کسی که نیت کاری را داشته باشد ثواب آن کار برای آن فرد نوشته می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسی در پایان گفت: پس از سه سال وقفه عدم برگزاری اعتکاف به دلیل شرایط کرونایی در سال جاری این برنامه به صورت رسمی و گسترده برگزار خواهد شد البته با توجه به شرایط کنونی هم اکنون نیز منتظر دستورالعمل کشوری در این خصوص هستیم.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان