۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین بیش‌از ۱۰۰بیماری صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه سلامت
کد خبر: ۳۶۱۰۳۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ساعت: ۱۴:۱۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین خبر داد

بیش‌از ۱۰۰بیماری صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: اقدام بزرگ حمایت از بیماران صعب‌العلاج آغاز شده به طوریکه تا پیش از این تنها پنج بیماری تحت پوشش این بیمه بودند که اخیرا این میزان به ۱۰۷ بیماری رسیده است.

بیش‌از ۱۰۰بیماری صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه سلامت
پیمان قجربیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ از تحت پوشش قرار گرفتن 107 بیماری صعب‌العلاج در بیمه سلامت خبر داد و اظهار کرد: اقدام بزرگ حمایت از بیماران صعب‌العلاج آغاز شده به طوریکه تا پیش از این تنها پنج بیماری تحت پوشش این بیمه بودند که باتوجه به حمایت اخیر دولت ومجلس این میزان به 107 بیماری رسیده است.

وی افزود: تاکنون 29 بیماری در سامانه بیمه سلامت بارگزاری شده که طی هفته آینده به 44 بیماری خواهد رسید و تا تکمیل 107 بیماری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین بیان کرد: پیش از این، بیمه سلامت تنها تعرفه‌های دولتی بیماری‌های صعب‌العلاج را تحت پوشش قرار می‌داد اما اکنون اگر افراد در سامانه شهروندی بیمه سلامت ثبت‌نام و مدارک هویتی خود را باید بارگذاری کنند؛ پس از بررسی لازم، این کاهش هزینه‌ها در بخش دولتی به 95 درصد و در بخش خصوصی تا 80 درصد اعمال می‌شود.

قجربیگی عنوان کرد: با اعمال این طرح بیمه سلامت هزینه‌های دارو، خدمات توانبخشی، خدمات تشخیصی، آزمایشگاه،عینک و موارد دیگر را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی در خصوص طرح دارویار گفت: این طرح با توجه به تفاوت تخصیص ارز پیش‌بینی شده بود که تاکنون حدود 60 قلم دارو در حیطه سازمان غذا و داروی کشور در حال تعیین تکلیف است اما غالب داروها تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان