مهندس رضا صفاری در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی
صبح قزوین؛ اظهار کرد: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامههای حمایتی مانند توسعه خوشههای صادراتی، ايجاد كنسرسيومهای صادراتی و حمايت از شركتهای مديريت صادرات(emc) سعی در بهبود صادرات واحدهای صنعتی دارد.
وی افزود: با توجه به اينكه بنگاههای کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند شركتهای مديريت صادرات میتوانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل نمايند.
صفاری گفت: ۲۳۶ میلیون دلار کالا از شرکتهای مستقر در شهرکهای صنعتی قزوین صادر شد.
رئيس هيئت مديره شركت شهرکهای صنعتی استان يادآور شد: عمده محصولات صادراتی انواع كابل برق، مقاطع فولادی، مواد شيميايی، شويندهها، كشمش، مواد غذايی، لوازم خانگی، نايلون و نايلكس و منسوجات بوده است.
این مسئول افزود: عمده خريداران كالاهای ايرانی کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، قطر، تایلند، روسیه، ترکیه و کشورهای CIS، هند، رومانی، هلند و بلغارستان است كه از مهمترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان بشمار میروند.
رضا صفاری تصريح كرد: مطالعه بازارهای هدف به صورت كلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهرهبرداری، كمک به تشكيل كنسرسيومهای صادراتی، كمک به ايجاد دفاتر و مراكز فروش كالا، پرداخت 50 درصد از هزینههای حضور در نمایشگاههای بینالمللی تا سقف 2500 میلیون ریال و تورهای صنعتی و تجاری خارجی و بازديد از نمايشگاههای خارجی به ازای هر نفر تا سقف 600 میلیون ریال، پرداخت بیش از 70 درصد از هزینههای آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکتها و آشناسازی آنها با بازارهای بینالمللی از جمله برنامههای حمايتی برای واحدهای توليدی كه با هدف صادرات فعاليت میكنند در دستور کار سازمان صنايع كوچک و شهركهای صنعتی قرار دارد.
انتهای پیام/ 1300/ د
دیدگاه ها