۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین صادرات ۲۳۶ میلیون دلار کالا از شهرک‌های صنعتی قزوین
کد خبر: ۳۶۰۸۹۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۰/۱۰ ساعت: ۱۴:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئيس شركت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد

صادرات ۲۳۶ میلیون دلار کالا از شهرک‌های صنعتی قزوین

رضا صفاری گفت: ۲۳۶ میلیون دلار کالا از شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوین صادر شد.

صادرات ۲۳۶ میلیون دلار کالا از شهرک‌های صنعتی قزوین
مهندس رضا صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ اظهار کرد: در راستای توسعه صادرات غیرنفتی و با اجرای برنامه‌های حمایتی مانند توسعه خوشه‌های صادراتی، ايجاد كنسرسيوم‌های صادراتی و حمايت از شركت‌های مديريت صادرات(emc) سعی در بهبود صادرات واحدهای صنعتی دارد.

وی افزود: با توجه به اينكه بنگاه‌های کوچک و متوسط برای حضور در بازارهای صادراتی آگاهی کافی ندارند شركت‌های مديريت صادرات می‌توانند صدور محصولات این واحدها را تسهیل نمايند.

صفاری گفت: ۲۳۶ میلیون دلار کالا از شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوین صادر شد.

رئيس هيئت مديره شركت شهرک‌های صنعتی استان يادآور شد: عمده محصولات صادراتی انواع كابل برق، مقاطع فولادی، مواد شيميايی، شوينده‌ها، كشمش، مواد غذايی، لوازم خانگی، نايلون و نايلكس و منسوجات بوده است.

این مسئول افزود: عمده خريداران كالاهای ايرانی کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، قطر، تایلند، روسیه، ترکیه و کشورهای CIS، هند، رومانی، هلند و بلغارستان است كه از مهمترین بازارهای صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان بشمار می‌روند.

رضا صفاری تصريح كرد: مطالعه بازارهای هدف به صورت كلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره‌برداری، كمک به تشكيل كنسرسيوم‌های صادراتی، كمک به ايجاد دفاتر و مراكز فروش كالا، پرداخت 50 درصد از هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی تا سقف 2500 میلیون ریال و تورهای صنعتی و تجاری خارجی و بازديد از نمايشگاه‌های خارجی به ازای هر نفر تا سقف 600 میلیون ریال، پرداخت بیش از 70 درصد از هزینه‌های آموزش مدیران بازرگانی و فروش شرکت‌ها و آشناسازی آنها با بازارهای بین‌المللی از جمله برنامه‌های حمايتی برای واحدهای توليدی كه با هدف صادرات فعاليت می‌كنند در دستور کار سازمان صنايع كوچک و شهرك‌های صنعتی قرار دارد.

انتهای پیام/ 1300/ د

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان