۲۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۴ جمعه

صبح قزوین مصدومیت حساب بانکی؟
کد خبر: ۳۶۰۷۳۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۲۴ ساعت: ۲۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

خبر مصدومیت شیخ دیاباته در آستانه دربی چقدر واقعی‌ است؛ او در بازی با سپاهان بدون مشکل حضور داشت

مصدومیت حساب بانکی؟

دوباره دربی فرار رسید و یک خبر تکراری هم به گوش رسید؛ «شیخ دیاباته به دلیل مصدومیت دربی را از دست داد.» هواداران استقلال با این خبر آشنا هستند.

مصدومیت حساب بانکی؟
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ؛دوباره دربی فرار رسید و یک خبر تکراری هم به گوش رسید؛ «شیخ دیاباته به دلیل مصدومیت دربی را از دست داد.» هواداران استقلال با این خبر آشنا هستند. در واقع استقلالی‌ها به غیبت‌های شیخ دیاباته در دربی عادت کرده بودند و شاید باید پرسپولیسی‌ها هم انتظار بازی کردن این بازیکن را در این مسابقه نداشته باشند مگر اینکه شرایط به شکل دیگری مهیا باشد. کلا شیخ دیاباته می‌داند که چه زمانی باید مصدوم شود و چه زمانی هم به آمادگی لازم برای بازی کردن برسد. همین چند وقت پیش بود که به‌یکباره شیخ دوران مصدومیتش به پایان رسید و آمادگی بازی کردن برای پرسپولیس را پیدا کرد چراکه این باشگاه پرداختی به‌موقعی به این بازیکن داشت. شیخ در استقلال معروف شده بود به اینکه هر وقت پول برسد حالش خوب است و موتور گلزنی‌اش روشن می‌شود در غیر این صورت شیخ یا مرخصی‌اش خیلی طولانی می‌شود یا اینکه عضله‌هایش گرفته یا کش می‌آید. دقیقا مثل سه‌شنبه‌شب همین هفته. شیخ در ترکیب پرسپولیس در بازی با سپاهان به میدان رفت و در 35 دقیقه پایانی جای خود را به مهدی عبدی داد. بعد از این مسابقه شیخ طی تماسی با کادر پزشکی اعلام می‌کند از ناحیه کشاله درد دارد. پزشک پرسپولیس هم برای اینکه از این موضوع اطمینان پیدا کند از شیخ می‌خواهد حتما ام‌آرآی بگیرد تا مشخص شود وضعیتش به چه شکل است. اما این خبر توسط یکی از نزدیکان شیخ دراختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد که او مصدوم شده و ممکن است دربی را از دست بدهد. پیش از بازی دوستانه پرسپولیس و سپاهان هشدار داده بودیم که باشگاه پرسپولیس بیش از یک ماه است که به دیاباته قول داده طلب 30 هزار دلاری‌اش را پرداخت کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده و شیخ هم از این موضوع حسابی شاکی است. در چنین شرایطی خیلی نباید از مصدومیت ناگهانی این بازیکن تعجب کرد و شاید با یک پرداختی همه‌چیز به یکباره حل شود. واقعیت امر این است که شیخ همیشه می‌داند که چه موقع باید پایش بگیرد و باشگاه خود را تحت فشار قرار دهد. البته این بار پرسپولیسی‌ها قصد دارند با دقت وضعیت شیخ را مورد بررسی قرار دهند تا واقعیت را متوجه شوند. البته باشگاه هم در تلاش است هر‌چه زودتر طلب شیخ را پرداخت کند تا او دغدغه‌ای برای حضور در دربی نداشته باشد، اتفاقی که شاید باید زودتر رخ می‌داد. مشکل اینجاست که زمان پرداخت قسط سوم بازیکنان و مربیان خارجی پرسپولیس هم فرا رسیده و شاید شیخ این بار با 30 هزار دلار راضی نشود و قسط سومش را به موقع بخواهد. این در شرایطی است که باشگاه پرسپولیس در بحران مالی عجیبی به‌سر می‌برد تا حدی که مدیریت این باشگاه تیمش را با خواهش و تمنا به هتل می‌فرستد. باید دید در این اوضاع بد مالی که پرسپولیس گرفتار آن شده این باشگاه توان پرداخت طلب خارجی‌هایش علی‌الخصوص شیخ دیاباته را دارد یا نه.
 شروع خوب با استقلال و پایان بد
اما شاید جالب باشد بدانیم که شیخ دیاباته از زمان حضورش در فوتبال ایران چند بازی را به دلیل مصدومیت و البته برخی مواقع، مسائل مالی از دست داده است. مهاجم مالیایی اولین فصل حضورش در استقلال توام شد با سرمربیگری آندره‌آ استراماچونی. البته مدیر برنامه‌های این مربی ایتالیایی بود که شرایط را برای حضور شیخ در استقلال فراهم کرد. این اتفاق در لیگ نوزدهم رخ داد و شیخ در این فصل از رقابت‌ها هر دو بازی رفت و برگشت دربی را به بهانه مصدومیت از دست داد. البته در این فصل (1399-1398) استقلال و پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی به هم رسیدند و شیخ در این مسابقه بود که برای نخستین بار در دربی به میدان رفت. شیخ در این فصل درمجموع 6 بازی استقلال را از دست داد که 5 مسابقه آن بعد از رفتن استراماچونی از جمع آبی‌پوشان بود. دیاباته در دومین سال حضورش در استقلال با افت مواجه شد در‌حالی‌که محمود فکری سرمربی وقت استقلال روی درخشش او حساب ویژه‌ای باز کرده بود. شیخ به خاطر همین افت شدید در تیم فکری تبدیل به بازیکن نیمکت‌نشین شد و در بازی رفت دربی نیز از ابتدای نیمه دوم به زمین آمد اما استقلال درحالی‌که یک بر صفر با گل ارسلان مطهری در نیمه اول جلو افتاده بود در نیمه دوم دو گل دریافت کرد و در لحظات پایانی بود که مهدی قایدی با زدن گل تساوی فرشته نجات فکری شد. فکری در مدت حضورش در استقلال به‌هیچ‌وجه نتوانست ارتباط خوبی با شیخ ایجاد کند و درنهایت هم جایش را به فرهاد مجیدی داد. با حضور فرهاد مجیدی به جای محمود فکری در استقلال انتظار می‌رفت شیخ شرایط بهتری پیدا کند اما این اتفاق به صورت مقطعی رخ داد. شیخ مجدد در اوج بازی‌های تیمش در لیگ قهرمانان مصدوم شد. در همین فصل (1400-1399) شیخ در بازی برگشت در دربی برای استقلال بازی کرد اما عملکرد چندان خوبی نداشت و سرخپوشان با گل آل‌کثیر برنده شدند. اما در جام حذفی دو تیم دوباره به هم رسیدند که این بار شیخ باز هم غیبت داشت. در کل شیخ در آخرین فصل حضورش در استقلال 11 بازی تیمش را به بهانه مصدومیت یا تاخیر در بازگشت از مرخصی از دست داد تا اینکه فرهاد مجیدی تصمیم گرفت او را برای فصل 1401-1400 از تیمش کنار بگذارد. البته قرارداد او با استقلال به پایان رسیده بود و در اصل مجیدی ترجیح داد رودی ژستد را در خط حمله به تیمش اضافه کند. تصمیمی که با استقبال هواداران استقلال هم مواجه شد از این جهت که شیخ بدترین سال فوتبالی‌اش را هم در استقلال سپری کرده بود.
 حضور در پرسپولیس و کنایه استقلالی‌ها
پرسپولیس با شروع این فصل از رقابت‌های لیگ برتر شیخ دیاباته را به خدمت گرفت. انتقالی که با واکنش هواداران استقلال هم مواجه شد. استقلالی‌ها اعتقاد داشتند تاریخ مصرف شیخ تمام شده و به کار پرسپولیس نمی‌آید. جالب اینکه شیخ خیلی زود در پرسپولیس مصدوم شد و از هفته نهم توانست برای این تیم به میدان برود. در شرایط فعلی هم که وارد هفته دوازدهم لیگ می‌شویم شیخ به بهانه مصدومیت ممکن است در دربی غایب باشد و شاید با دریافت طلبش آماده مسابقه شود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان