۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین صادرات؛ عامل اصلی افزایش نرخ گوشت قرمز
کد خبر: ۳۶۰۶۵۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۹/۲۱ ساعت: ۰:۱۰ ↗ لینک کوتاه

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی قزوین عنوان کرد

توزیع گوشت منجمد برای تنظیم بازار/صادرات عامل افزایش قیمت گوشت قرمز است

مجید رحمانی گفت: قیمت گوشت قرمز به دلیل صدور مجوز صادرات دام سبک و سنگین به خارج از کشور اتفاق افتاده که اکنون اعتبار این مجوز رو به اتمام است.

صادرات؛ عامل اصلی افزایش نرخ گوشت قرمز
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ رصد بازار نشان می‌دهد که گوشت قرمز که مدت‌ زیادی با ثبات قیمت همراه بود طی هفته‌های گذشته افزایش قیمت داشته است.

این افزایش قیمت مقطعی گوشت ممکن است به عوامل مختلفی وابسته باشد؛ با رصدی که در بازار قزوین داشتیم شاهد تغییر و افزایش قیمت گوشت قرمز بودیم.
 
 قیمت گوشت قرمز مصوب به شرح زیر است: 
گوساله بی‌چربی ۲۵۰ هزار تومان
گوساله باچربی ۲۳۵ هزار تومان
گوساله مخلوط ۲۱۵ هزار تومان
گوسفندی بی‌چربی ۲۶۰ هزار تومان
گوسفندی باچربی ۲۴۰ هزار تومان
گوسفندی مخلوط ۱۹۵ هزار تومان
 
قیمت گوشت منجمد در بازار قزوین به شرح زیر است:
 سردست ۱۵۰ هزار تومان
 گل سردست ۱۸۹ هزار تومان
 گردن ۱۱۰ هزار تومان.
 
برای بررسی بیشتر درباره علت گرانی گوشت قرمز به گفت‌وگو با معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی قزوین پرداختیم؛
 
مجید رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، با اشاره به گرانی قیمت گوشت اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل صدور مجوز صادرات دام سبک و سنگین به خارج از کشور اتفاق افتاده که اکنون اعتبار این مجوز رو به اتمام است.
 
وی افزود: هدف از صدور مجوز صادرات دام، حمایت از عشایر در شرایط خشکسالی و بهبود بازار خرید و فروش دام بود که دولت در راستای جلوگیری از متضرر شدن دامداران و ایجاد انگیزه برای پرورش دام این مجوز را صادر کرد.
 
معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان کرد: صدور مجوز صادرات دام مقداری در بازار داخلی اثر سوء گذاشت که با عرضه گوشت منجمد به بازار سعی کردیم بازار را به حالت تعادل برسانیم.
 
رحمانی عنوان کرد: اکنون در جهت تنظیم قیمت بازار، گوشت منجمد به صورت فراوان به بازار عرضه می‌شود و قیمت هرکیلو 110 هزار تومان بوده اما قیمت بازار آزاد به دلیل صادراتی که صورت می‌گیرد، متغیر است.
  
وی با بیان اینکه حداکثر تا یک ماه آینده مجوز صدور دام به اتمام می‌رسد، گفت: مجوز صدور دام از حدود یک ماه پیش صادر شده و تا یک ماه آینده اعتبار دارد و امیدواریم که بعد از توقف این طرح به زودی قیمت‌ها به تعادل برسند.
 
انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان