۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین درآمدهای گمرک قزوین ۷۱ درصد افزایش یافت
کد خبر: ۳۶۰۲۰۶ نویسنده: مریم محمدی تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۲۳ ساعت: ۸:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل گمرک استان قزوین:

درآمدهای گمرک قزوین ۷۱ درصد افزایش یافت

رضا نیک روشت گفت: بیشترین وصول درآمد در سال جاری ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۱ درصد افزایش داشته است.

درآمدهای گمرک قزوین ۷۱ درصد افزایش یافت
رضا نیک‌روشت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین،  درخصوص مهمترین فعالیت‌های هفت ماهه اداره گمرک استان قزوین در سال جاری اظهار کرد: طی هفت ماهه سال جاری حدود 391 میلیون دلار کالا از گمرک استان قزوین به کشورهای خارجی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 16 درصد افزایش همراه بوده است.

وی افزود: میزان صادرات در سال جاری از نظر وزنی 570 هزار تن بوده که با رشد 16 درصدی روبرو شده است.

مدیرکل گمرک استان قزوین بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی از استان قزوین شامل محصولات فلزی حدود 22 درصد، سیم مفتول و مسی حدود 12 درصد، روغن‌های نفتی 11 درصد و مواد شستشو و ورق‌های آلومینیومی رتبه‌های دیگر صادارت را به خود اختصاص داده‌اند.

نیک‌روشت عنوان کرد: 35 درصد صادرات استان به کشورعراق به ارزش139 میلیون دلار به وزن 275 هزار تن، 22 درصد به ترکیه به ارزش 86 میلیون دلار به وزن 51 هزار تن، 9 درصد به افغانستان به ارزش 35 میلیون دلار و وزن 59 هزار تن، 5 درصد پاکستان به ارزش 19 میلیون دلار و 33 هزار تن و 5 درصد امارات به ارزش 18 میلیون دلار و وزن 21 هزار تن بوده است.
 
وی با بیان اینکه عمده واردات ما در زمینه مواد اولیه واحدهای تولیدی بوده است، خاطرنشان کرد: میزان واردات کالا از گمرک استان در سال جاری 496 میلیون دلار از لحاظ وزنی هم 86 هزار تن بوده که از نظر ارزش با 13 درصد و از نظر وزنی با 16 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است.

مدیرکل گمرک استان قزوین عنوان کرد: عمده کالاهای وارداتی به کشور که در گمرک قزوین ترخیص شده شامل کالا با 12 درصد، فن و کولر خودرو و قطعات سیستم تهویه مطبوع هوا با 9 درصد، دستگاه‌های تزیین پلاستیک به عنوان تجهیزات تولید 4 درصد و ایزوسالات و مواد اولیه واحدهای تولیدی بوده که رتبه‌های بعدی واردات کالا به کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

نیک‌روشت ادامه داد: عمده کشورهای عمده واردکننده به استان قزوین امارات با 38 درصد به ارزش 189 ملیون دلار، چین با 22 درصد به ارزش 148 میلیون دلار، ترکیه 16 درصد به ارزش 87 میلیون دلار، روسیه با 3 درصد به ارزش 15 میلیون دلار، آلمان 3 درصد به ارزش 15 میلیون دلار بیشترین حجم واردات قزوین را داشته‌اند.

وی ابراز کرد: بیشترین وصول درآمد در سال جاری 800 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 71 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک استان قزوین در پایان گفت: خوشبختانه از آنجایی که بیشترین کالاهای وارد شده به استان قزوین بحث مواد اولیه واحدهای تولیدی است، هماهنگی بین مسئولین استان در حال انجام است، مشکلات ترخیص تا حدودی حل شده و رسوبی کالا به حداقل رسیده است.

انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان