۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین ۳ نکته از دیدار نه چندان تدارکاتی تیم ملی!
کد خبر: ۳۶۰۱۸۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۲۱ ساعت: ۱۱:۵۱ ↗ لینک کوتاه

ایران و نیکاراگوئه و اهدافی که کی‌روش به آن دست پیدا کرد

۳ نکته از دیدار نه چندان تدارکاتی تیم ملی!

تیم ملی ایران در مسابقه‌ای که چندان سخت به نظر نمی‌رسید یک برد خفیف به دست آورد؛ این بازی نکاتی برای فوتبال ایران داشت.

۳ نکته از دیدار نه چندان تدارکاتی تیم ملی!
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین به نقل از شهروند آنلاین ؛عصر پنجشنبه تیم ملی فوتبال ایران با جمعی از بازیکنان شاغل در لیگ ایران و قطر مقابل نیکاراگوئه قرار گرفت و با گل مهدی ترابی یک بر صفر پیروز از زمین بیرون آمد. شاگردان کی‌روش که خود را برای مسابقات جام جهانی 2022 آماده می‌کنند، امیدوارند با مسابقه تدارکاتی نیکاراگوئه و تونس به هماهنگی لازم برسند و با آمادگی مطلوبی مقابل انگلیس در بازی اول جام جهانی به میدان بروند.
دیدار با نیکاراگوئه به عنوان تیمی که چندان مقتدر نیست، برای تیم ملی دستاوردهایی داشت؛ اگرچه کی‌روش همه نفرات و اکثر لژیونرهای خود را در اختیار نداشت، اما توانست نفرات دیگر را محک بزند و بتواند در ورزشگاه آزادی بار دیگر کارش را جلو ببرد. این مسابقه نکاتی را در خود جای داده بود که در ادامه مرور خواهیم کرد:
شوک به تیم ملی با مصدومیت ابراهیمی
اتفاق تلخ و ناگوار بازی با نیکاراگوئه مصدومیت شدید امید ابراهیمی بود؛ اتفاقی که باعث می‌شود این هافبک جام جهانی را از دست بدهد. هافبک دفاعی پرتلاش تیم ملی فوتبال ایران تنها دو دقیقه بعد از ورود به زمین در بازی برابر نیکاراگوئه با مصدومیتی شدید مواجه شد و روی برانکارد، زمین را ترک کرد. او که پیش از این از ناحیه یاد شده مصدومیتی جزیی داشت، بعد از اتفاق پنجشنبه‌شب، کادر فنی و هواداران تیم ملی را به شدت نگران کرد تا یادآور صحنه‌ای مشابه در جام جهانی 2018 باشد.
در لحظه خروج از زمین، حالت صورت امید ابراهیمی طرفداران تیم‌ ملی را به شدت نگران کرد. ابراهیمی که به واسطه سبک فوتبال فیزیکی و جنگنده، معمولا با مصدومیت‌هایی مواجه می‌شود، در جریان بازی اول ایران در دور گروهی جام جهانی 2018 مقابل مراکش نیز به دلیل مصدومیت از بازی خارج شد. البته امید در آن دیدار بعد از 10 دقیقه تحمل درد، مجبور به تعویض شد و در بازی با اسپانیا نیز همین شرایط را داشت. حالا این هافبک 35 ساله در انتظار جواب آزمایشی است که تعیین خواهد کرد آیا او می‌تواند در آخرین جام جهانی احتمالی خود حضور داشته باشد یا خیر؟ به نظر می‌رسد ابراهیمی دچار پارگی همسترینگ شده و به احتمال فراوان نمی‌تواند در جام جهانی عضو تیم ملی ایران باشد.
تاکتیک خاص، گلزنی از یک جناح
سومین گل تیم ملی پس از بازگشت کارلوس کی‌روش به نیمکت ایران، باز هم از سمت چپ ساخته شد. گویا سرمربی پرتغالی برنامه ویژه‌ای برای بازی در این جناح دارد و برنامه‌های مرد پرتغالی تا به اینجای کار، کاملا نتیجه‌بخش بوده است. ایران در شرایطی توسط مهدی ترابی توانست دروازه نیکاراگوئه را باز کند که زنجیره ابتدایی این گل از زمین خودی استارت خورد. پاس پورعلی گنجی به روزبه چشمی رسید و در شرایطی که بازیکنان حریف او را محاصره کرده بودند، این بازیکن توانست توپ را به وحید امیری برساند.
کاپیتان تیم ملی مقابل نیکاراگوئه نیز با یک پاس در عمق، قصد داشت ابوالفضل جلالی را در سمت چپ صاحب موقعیت کند، ولی ماروین فلتس، بازیکن میهمان زودتر به توپ رسید. با این حال، سماجت جلالی برای تصاحب توپ باعث شد تا مدافع نیکاراگوئه مرتکب اشتباه و امید نورافکن صاحب توپ شود.
او نیز با یک ارسال زمینی به روی دروازه، آریا برزگر را صاحب توپ کرد اما این بازیکن با تیزهوشی، توپ را رها کرد تا به مهدی ترابی برسد و این بازیکن نیز با ضربه‌ای دقیق، گل اول بازی را به ثمر رساند. این سومین گلی بود که پس از بازگشت کی‌روش، از سمت چپ تیم ملی به ثمر رسید.
در اردوی اتریش، گل‌های ایران باز هم از این جناح پایه‌گذاری شد. در دیدار با اروگوئه، روی همکاری تیمی طارمی و قدوس، بازیکن برنتفورد با یک پاس، انصاری‌فرد را از سمت چپ صاحب موقعیت کرد و این بازیکن نیز با ارسال تک‌ضرب، توپ را به طارمی سپرد و مهاجم پورتو با یک شوت یک‌ضرب، ایران را به تنها گل آن بازی رساند. در دیدار برابر سنگال نیز گل تساوی شاگردان کی‌روش از سمت چپ ساخته شد. ابتدا از سمت راست یک توپ به روی دروازه ارسال شد که پس از یک دفع ناقص، جهانبخش در سمت چپ توپ را گرفت و حاج‌صفی را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن نیز با یک سانتر دقیق، سردار آزمون را در دهانه دروازه صاحب فرصت کرد که این بازیکن با یک ضربه سر، گل تساوی تیم ملی را به ثمر رساند.
بدین ترتیب تمامی سه گل ایران از زمان بازگشت کی‌روش، از سمت چپ پایه‌گذاری شده است. مساله‌ای که نشان از برنامه‌ریزی کادر فنی برای استفاده از این قسمت از زمین دارد و باید دید که تاکتیک‌های سرمربی پرتغالی در جام جهانی از سمت چپ تا چه اندازه جواب می‌دهد.
بازگشت کی‌روش به آزادی بعد از 4 سال
آخرین برد کارلوس کی‌روش همراه با تیم ملی فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی، روز بیست‌وچهارم آبان‌ماه ۹۷ بود که تیم تحت هدایت او توانست با تک‌گل کریم انصاری‌فرد به پیروزی یک بر صفر مقابل ترینیداد و توباگو برسد و پنج روز پس از آن هم در همین استادیوم به یک تساوی رضایت داد. تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه بدرقه به جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا مقابل ونزوئلا قرار گرفت و به تساوی یک بر یک رسید.
کارلوس کی‌روش پس از اینکه دوباره هدایت تیم ملی ایران را بر عهده گرفت، در دو دیدار تدارکاتی تیمش را به مصاف اروگوئه و سنگال فرستاد که هر دو مسابقه بیرون از ایران برگزار شد، اما او مقابل نیکاراگوئه دوباره در استادیوم آزادی روی نیمکت نشست و با برد به کارش پایان داد.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان