۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین تعاونی‌های زنان روستایی قزوین باید تقویت شود
کد خبر: ۳۶۰۰۸۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۳/۱۰ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرتعاون روستایی استان قزوین:

تعاونی‌های زنان روستایی قزوین باید تقویت شود

مدیرتعاون روستایی استان قزوین گفت: ساماندهی فعالیت کشاورزی زنان روستایی در سایه تشکیل تعاونی‌ها موجب تخصیص درآمد مشخص این افراد شده و امنیت شغلی آنها را فراهم می‌کند.

تعاونی‌های زنان روستایی قزوین باید تقویت شود
شهرام رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به روند فعالیت شرکت‌های تعاونی روستایی زنان استان قزوین اظهار کرد: این شرکت‌ها از جمله تشکل‌های فعال در مناطق روستایی بوده که هدف آنها توانمندسازی زنان روستایی برای خودیاری، همیاری آگاهانه و کمک به بهبود مستمر وضعیت زندگی است.

وی افزود: بررسی و شناخت امکانات بالقوه در محیط روستا و نیروهای کارآفرین در این عرصه موجب تقویت افزون‌تر بنیان‌های فکری، مهارتی، اقتصادی و روستائیان می‌شود.

مدیرتعاون روستایی استان قزوین بیان کرد: فعالیت در قالب تعاونی‌ها يکيی از موثرترين راهکارها برای رشد شخصيتی و ارتقاء توانمندی‌های زنان روستایی است به طوری که موجب شکوفایی استعدادهای بالقوه جامعه زنان، بالا رفتن سطح آگاهی، دانش و مهارت زنان می‌شود.

رحمانی گفت: تعاون روشی برای حل مسائل اقتصادی با رویکرد اجتماعی است و بخش تعاون با تجمیع سرمایه‌های خُرد و تشکیل شرکت‌‏های بزرگ و توانمند در همه حوزه‌ها می‎‌تواند وجهه بی‌‎بدیل خود را در مشارکت هدفمند برای ایجاد اشتغال پایدار نمایان سازد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های اقتصادی و کشاورزی زنان روستایی در اجرای طرح‌ها موجب تخصیص درآمد مشخص این افراد شده و امنیت شغلی آنها را فراهم می‌کند و نوع فعالیت‌ شرکت‌های تعاونی زنان روستایی توسط مدیریت تعاون روستایی استان قزوین ساماندهی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ساماندهی فعالیت کشاورزی زنان روستایی در سایه تشکیل تعاونی‌ها موجب تخصیص درآمد مشخص این افراد شده و امنیت شغلی آنها را فراهم می‌کند.

 رحمانی اذعان کرد: اهدف سازماندهي فعاليت‌هاي زنان روستايي در قالب تشكل ارتقاء دانش و مهارت آنان، تسهيل دسترسی زنان به امكانات، اعتبارات و نهاده‌ها، ايجاد اشتغال برای زنان روستايی و افزايش مشاركت آنان در فعاليت‌های توسعه‌ای و توانمندی زنان روستايی است.

وی بیان کرد: مشارکت زنان روستایی در روند توسعه شرکت با توجه به نقش مؤثر آنان در تولید محصولات کشاورزی و صنایع دستی روستایی ضروری است.

کارآفرینی برای زنان روستایی براساس ظرفیت‌های بالای آنها

مدیرتعاون روستایی استان قزوین ابراز کرد: عمده فعالیت‌های شرکت‌‌های تعاونی زنان روستایی کاشت و برداشت گیاهان دارویی، بسته بندی گیاهان دارویی، تهیه عرقیجات، قالی بافی، صنایع دستی، عروسک‌سازی، خیاطی، پخت نان محلی و سنتی، دوخت لباس‌های سنتی و محلی، تهیه عرقیجات، ترشیجات، پخت شیرینی‌های سنتی، فرش بافی، سرمه دوزی و تولید کیف چرم است.

رحمانی یادآور شد: کشت گل محمدی، گل گاوزبان، عدس، سیر، پرورش زنبورعسل، فرآوری کشمش، سرکه انگور، آبغوره و سرکه سیب از دیگر فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی روستایی است.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای زنان روستایی و برگزاری دوره‌های آموزشی براساس نیازسنجی از طریق سازمان تعاون روستایی برای زنان روستایی کارآفرینی شده است.

این مسئول مطرح کرد: انجام طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزای تعاونی‌های روستایی زنان، بازاریابی و بازاررسانی تعاونی‌های زنان و شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها در اولویت این شرکت‌های تعاونی زنان روستایی است.

رحمانی در پایان یادآور شد: زنان روستایی به لحاظ عدم آشنایی با بازار فروش و سلایق مصرف‌کنندگان نمی‌توانند تولیدات خود را به شکل مناسب به بازار عرضه کنند به همین منظور در نمایشگاه‌ها به صورت حضوری «محلی» و مجازی حضور پررنگی دارند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان