۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین این روزها در قطر چه خبر است؟
کد خبر: ۳۵۹۹۸۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۸/۸ ساعت: ۹:۴۱ ↗ لینک کوتاه

حال و هوای دوحه در فاصله چند روز تا شروع جام جهانی

این روزها در قطر چه خبر است؟

مسئولان قطری در حال انجام آخرین اقدامات برای میزبانی آبرومند از جام جهانی هستند؛ در گوشه و کنار دوحه کارگران هنوز مشغول کارند.

این روزها در قطر چه خبر است؟
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین به نقل از شهروند آنلاین ؛تا شروع جام جهانی قطر زمان زیادی باقی نمانده است؛ همان‌طور که لیگ برتر ایران روز جمعه هفته یازدهم خود را سپری کرد و رو به تعطیلی رفت، در سایر کشورها نیز رفته‌رفته این اتفاق می‌افتد و تب جام جهانی در تمام دنیا داغ می‌شود.
سی و دو کشور حاضر در جام جهانی برای حضور مقتدرانه در این تورنمنت بزرگ برنامه‌ریزی کرده‌اند و برنامه‌های خود را پیش می‌برند. بسیاری از مردم کشورهای مختلف برای تماشای جام جهانی تور و بلیت خریداری کردند و به نظر می‌رسد تقریبا همه چیز مهیای برگزاری یک تورنمنت بزرگ می‌شود.
مقامات کشور قطر نیز که اقدامات لازم برای میزبانی خوب را از چند سال پیش شروع کرده بودند، حالا آماده پذیرایی از تیم‌های حاضر در جام جهانی هستند. آخرین اقدامات که مسائل جزیی است هم در حال انجام است تا قطر یک میزبانی آبرومند را برای قاره آسیا رقم بزند.
بوی جام جهانی در خیابان‌های دوحه
قطر از نظر مساحت، کشوری کوچک است و مهم‌ترین شهر آن هم دوحه محسوب می‌شود. با این حال، این کشور بسیار از نظر معماری و سخت‌افزاری پیشرفت کرده و در جام جهانی پذیرای صدها هزار علاقه‌مند به فوتبال خواهد بود. این روزها اگر در خیابان‌های شهر دوحه قدم بزنید، فضای جام جهانی را کاملا احساس می‌کنید. تقریبا در همه بخش‌های شهر دوحه پرچم کشورهای حاضر در جام جهانی به چشم می‌خورد و نمادهای جام جهانی کوچک و بزرگ در بخش‌های مختلف شهر نصب شده‌ است. فضای عمومی دوحه نشان می‌دهد که قطری‌ها زودتر از شروع جام به استقبال مسابقات رفته‌اند.
تقابل‌های اول، مهم شد
یکی از اتفاقات ویژه در سطح شهر دوحه توجه به دیدارهای اول 32 تیم حاضر در جام جهانی است. در خیابان اصلی شهر دوحه این روزها پرچم کشورهایی که در بازی اول به مصاف هم خواهند رفت، کنار هم قرار گرفته تا تب فوتبال در قطر داغ‌تر شود. در 16 قسمت این خیابان به 16 مسابقه اول هر تیم اشاره شده که ایده جالبی به نظر می‌رسد. بر اساس اطلاع ما، قرار است این ایده بعد از شروع جام جهانی نیز ادامه پیدا کند. به این صورت که بعد از انجام بازی‌های هر گروه در دور اول، پرچم کشورها برای بازی دوم کنار هم قرار می‌گیرند.
مانیتورهای بزرگ ویژه جام جهانی
یکی دیگر از تدارکات قطری‌ها نصب مانیتورها و تلویزیون‌های صنعتی در سطح شهر و به خصوص بالای در اصلی مراکز خرید شهر است. روی این مانیتورها در طول روز کلیپ‌هایی از مسابقات گذشته تیم‌های شرکت‌کننده به خصوص در مسابقات انتخابی جام جهانی به نمایش درمی‌آید. همچنین ویدیوکلیپ‌های ویژه‌ای که برای تیم ملی قطر ساخته شده در این تلویزیون‌های شهری پخش می‌شود.
آخرین اقدامات عمرانی تا ساعات اولیه بامداد
اگرچه ورزشگاه‌ها و مراکز اقامتی تیم‌های حاضر در جام جهانی تقریبا از مدت‌ها قبل آماده پذیرایی از کشورهای مختلف و اعضای تیم‌ها هستند، اما هنوز اقدامات جزیی عمرانی باقی مانده تا مسابقات با کیفیت بالا در قطر برگزار شود. کارگران خارجی زیادی برای برگزاری جام جهانی از چند سال پیش با قطری‌ها همکاری کرده‌اند و حالا نیز اقدامات این کارگران که اکثرا آفریقایی هستند، ادامه دارد. مشاهدات نشان می‌دهد که کارگران تا ساعت‌های اولیه بامداد آخرین مسائل عمرانی را انجام می‌دهند تا فضای ورزشگاه‌ها و سطح شهر دوحه آماده پذیرایی از حاضران باشد.
پرچم ایران در قسمت‌های مختلف دوحه
روابط ایران و قطر در بحث‌های سیاسی و ورزشی در سال‌های اخیر بسیار خوب بوده است. این را می‌شود از پرچم‌های پرتعداد ایران که در سطح دوحه نصب شده هم متوجه شد. پرچم ایران در بخش‌های زیادی وجود دارد. جالب اینکه این مساله ایرانیان مقیم قطر را نیز به وجد آورده و باعث شده تا آنها با این پرچم‌ها و تصاویر اعضای تیم ملی ایران در برخی نقاط شهر عکس‌های یادگاری بگیرند.
 نصب تصویر علیرضا جهانبخش در کنار نیمار و برخی دیگر از ستاره‌های دیگر جام جهانی روی یکی از برج‌های شهر دوحه
 
برگزاری جلسات ویژه هماهنگی
این روزها اگر در دوحه تردد کنید، خودروهای تشریفات زیادی را مشاهده می‌کنید که در برخی هتل‌های لاکچری رفت و آمد می‌کنند. حاضران در این خودروها مقامات ارشد کشور قطر هستند که هر روز جلسات مهمی را برای ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌ها برای انجام هرچه بهتر مسابقات برگزار کنند. بر اساس اعلام تلویزیون الکاس، در این جلسات همه موضوعات مربوط به جام جهانی بررسی می‌شود تا بهترین امکانات برای حاضران در جام جهانی در نظر گرفته شود.
قطر از کره و ژاپن جلو می‌زند؟
آخرین‌باری که جام جهانی در قاره آسیا برگزار شد به سال 2002 برمی‌گردد که دو کشور ژاپن و کره جنوبی به‌طور مشترک میزبان این تورنمنت بودند. در آن دوره فاصله دور دو کشور انتقادهایی به همراه داشت و البته در بحث سخت‌افزاری نیز صدای برخی تیم‌های حاضر درآمد. حالا اما قطری‌ها با پیشرفت تکنولوژی و سخت‌افزاری سعی دارند با جلو زدن از ژاپن و کره بهترین میزبانی تاریخ آسیا از جام جهانی را رقم بزنند. آنها همه تدابیر لازم را اندیشیده‌اند و اگرچه به دلیل کوچک بودن مساحت کشور قطر و برخی موضوعات مربوط به هزینه‌ای شاید مشکلاتی پدید بیاید، اما به نظر می‌رسد در بحث برگزاری بازی‌ها، تیم‌ها یکی از بهترین جام‌های جهانی را تجربه کنند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان