۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین ارتباط صنعت و دانشگاه با پشتیبانی مجموعه مدیریتی استان محقق می‌شود
کد خبر: ۳۵۹۷۲۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۷/۲۰ ساعت: ۲۰:۱۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

مجموعه مدیریتی استان در حل مشکلات به دانشگاه‌ها اعتماد کنند

قاسم زاده گفت: انتظار داریم که مجموعه مدیریتی استان، مدیریت صنایع و حوزه‌های مختلف کشاورزی به نسلی که پای کار هستند و آمادگی کمک به حل مسائل را دارند اعتماد کنند.

ارتباط صنعت و دانشگاه با پشتیبانی مجموعه مدیریتی استان محقق می‌شود
به گزارش خبرنگار علم‌وفناوری صبح قزوین؛  سیدعلی قاسم زاده در چهاردهمین اجلاس سیاستگذاری معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری که ظهر امروز در سالن اجتماعات آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه‌های استان قزوین ظرفیت و توانایی‌های بالایی برای حل مسائل در عرصه‌های مختلف دارند.

وی افزود: استان قزوین نیازهای جدی در حوزه آب، کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی و معادن دارد که دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و سایر دانشگاه‌های استان این ظرفیت را دارند تا بتوانند راهکار لازم برای رفع مشکلات ارائه دهند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: ظرفیت‌های کم نظیری در دانشگاه‌های استان داریم که متاسفانه به خوبی از آن‌ها استفاده نمی‌شود؛ گاهی موانعی در استان وجود دارد که در شان مدیریت دانشگاهی یا شرکت‌های صنعتی نیست چرا باید امروز درگیر این مسائل باشیم؟!

قاسم زاده تصریح کرد: سیاست و ماموریت دولت سیزدهم در دانشگاه‌ها این است که در خدمت جامعه و صنایع باشند و رسالت و ماموریت ما هم در استان نیز این است که در عرصه‌های مختلف کمک حال دولت باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها اتاق فکر و اندیشه ورزی دولت هستند، گفت: برخلاف مدیریت‌های حزبی و جناحی ادواری دوران گذشته اکنون دولت سیزدهم این ماموریت را در عمل به دانشگاه‌ها واگذار کرده و ما هم در عرصه‌های مختلف اعلام حضور می‌کنیم.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ابراز کرد: گرچه دانشگاه‌ها رشد خوبی در ارتباط با صنعت و جامعه دارند اما برخی اوقات اتفاقاتی در حوزه قراردادهای دانشگاهی رخ می‌دهد که در شان استان نیست.

قاسم زاده خاطرنشان کرد: انتظار داریم که مجموعه مدیریتی استان، مدیریت صنایع و حوزه‌های مختلف کشاورزی به نسلی که پای کار هستند و آمادگی کمک به حل مسائل را دارند اعتماد کنند؛ همه ما اعضای یک جامعه هستیم و هدفمان رساندن استان به سرمنزل مقصود و رفع نیازهای استان است.

وی با بیان اینکه دانشگاه کم توقع‌ترین نهاد در حاکمیت استان و کشور است، گفت: دانشگاه‌ها انتظار خاصی ندارند و هدف و دغدغه آن‌ها کمک به توسعه استان است و با هزینه‌های بسیار پایین کار می‌کنند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) عنوان کرد: دانشگاه‌هایی موفق هستند که در کنار آموزش بتوانند پژوهش‌ها را کاربردی کرده و به ملت یاری رسانند.

وی افزود: مجموعه دانشگاهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بدون هیچ تکبر و تفاخری آمادگی خدمات‌رسانی در سطح استان را دارد.

قاسم زاده تصریح کرد: متاسفانه برخی ظرفیت و توانمندی‌های دانشگاه‌ها را نادیده می‌گیرند در حالی که جوانان نخبه و دانشمندی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) حضور دارد.

وی اذعان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در جهاد تبیین تاکید شده که دانشگاه‌ها می‌توانند نشان‌دار، پیشرو و پرچم‌دار در حوزه‌های مختلف مدیریتی، اجتماعی و فرهنگی، تولید محتوا و اندیشه باشند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اشاره به اقدامات گسترده نخبگان استان عنوان کرد: اقدامات بزرگی توسط اندیشمندان استان انجام شده و باید همکاری دو جانبه بین صنعت و دانشگاه شکل گیرد.

این مقام مسئول در پایان گفت: امیدواریم که در دولت و دوران مدیریتی جدید در استان شاهد این امور باشیم تا استان قزوین در همه عرصه‌ها به ویژه در حوزه ارتباط صنعت و فناوری بدرخشد.
 
انتهای پیام/1003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان