۲۲/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۲ چهارشنبه

صبح قزوین ۸۱درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار استان به اینترنت دسترسی دارند
کد خبر: ۳۵۹۱۵۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۶/۹ ساعت: ۱۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین:

۸۱درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار استان به اینترنت دسترسی دارند

حجت‌الله امینی توسعه ارتباطات روستایی را از اولویت‌های اصلی دولت برشمرد و گفت: تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان قزوین ۶۹۸ روستا بوده و ۵۶۸ روستا یعنی معادل ۸۱ درصد روستاهای استان به اینترنت دسترسی دارند.

۸۱درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار استان به اینترنت دسترسی دارند
به گزارش خبرنگار  علم و فناوری صبح قزوین؛ حجت‌الله امینی در نشست خبری که ظهر امروز(چهارشنبه) در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: 4دستگاه تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکت ارتباطات زیرساخت، پست بانک و اداره کل پست زیر مجموعه اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند.
 
وی توسعه ارتباطات روستایی را از اولویت‌های اصلی دولت برشمرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا استفاده از فضای مجازی افزایش یافت و همه اقشار جامعه از این فضا استفاده کرده و از طعم شیرین فناوری اطلاعات بهره‌مند شدند و شغل‌های جدیدی هم ایجاد شد.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از پوشش کامل ارتباطی حدود 100 درصدی شهرهای استان خبر داد و تصریح کرد: در استان قزوین ۲۸ شهر دارای پوشش ارتباطی کامل تلفن ثابت و همراه بوده و اپراتورهای فعال در شهرهای استان شامل همراه اول، ایرانسل و رایتل است.
 
وی بیان کرد: اعمال تحریم‌های اقتصادی باعث شد که توسعه ارتباطات روستایی با کندی پیش رود و در شرایط  کنونی نیار اولیه به استفاده از اینترنت افزایش یافته و از مطالبات اصلی مردم است که پیگیری‌ها برای تحقق آن انجام می‌شود.
 
امینی خاطرنشان کرد: تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان قزوین ۶۹۸ روستا بوده و روستاهای دارای پوشش صوت شامل ۶۸۰ روستا است که معادل ۹۷ درصد روستاهای استان بوده و ۵۶۸ روستا معادل 81 درصد روستاهای استان به شبکه ملی متصل است.
 
وی خاطرنشان کرد: ما در دو حوزه ثابت و سیار، توسعه ارتباطی روستایی را پیگیری می‌کنیم و هم اکنون میانگین دسترسی روستاهای استان حدود ۸۰ درصد است که این رقم در شهرستان‌های آبیک، تاکستان، بوئین زهرا و البرز بالای ۸۰ درصد بوده و برخی مناطق شهرستان آوج و قزوین از مناطق محروم در این حوزه به شمار می‌آیند.

پایان شهریور 1402 همه روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت متصل می‌شوند
 
این مسئول ابراز کرد:  طبق بررسی انجام شده تا پایان سال 1400 در حوزه سیار، ۱۳۴ روستای استان فاقد اینترنت بوده و پیش‌بینی شده که تا پایان شهریور 1402 همه روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت متصل شوند.
 
وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های خوبی که وزارت ارتباطات پیگیری می‌کند استفاده از اعتبار دولتی برای اپراتورهاست یعنی همه هزینه اپراتورها در مناطق روستایی در قالب طرح «یو اس او» از منابع دولتی است.
 
امینی با اشاره به اقدامات اجرا شده در بحث توسعه فیبر روستایی عنوان کرد: فاز اول برنامه‌های ما مربوط به منطقه طارم سفلی با ۱۶۸ کیلومتر است که ۳۱ روستا با ۳ هزار و 9۴۸ خانوار و ۱۲ هزار و ۱۰۵ نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد که تقریبا 98 درصد کار انجام و تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی اضافه کرد: فاز دوم برنامه توسعه فیبر روستایی هم مربوط به مسیر الموت با حدود ۲۱۳ کیلومتر است که ۵۷ روستا با ۵ هزار و ۷۱ خانوار و 14 هزار و ۱۷ نفر جمعیت را شامل می‌شود.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های وزارت ارتباطات پیگیری برای شهر هوشمند است؛ گفت: قزوین جزو ۸ استان اول توسعه فیبر شهری بوده و پیش‌بینی شده حدود 166 هزار پورت در شهر قزوین تا پایان سال 1403 از توسعه فیبر نوری شهری استفاده کنند.

وی بیان کرد: سامانه 195 جهت ثبت و پاسخگویی به شکایات در حوزه ارتباطات راه‌اندازی شده؛ لذا چنانچه کسی در این حوزه با مشکلی مواجه شد با این سامانه تماس حاصل نماید تا در اسرع وقت موضوع پیگیری شود.

امینی از افزایش مشترکین اینترنت و کاربران فضای مجازی پس از کرونا خبر داد و گفت: تعداد مشترکین کنونی بسیار افزایش یافته به طوری که آمار مشترکین قبل از کرونا یک سوم تعداد مشترکین کنونی بود.

وی در پایان گفت: شاخص توسعه فناوری ارتباطات در استان قزوین ۷.۲۹ درصد و بالاتر از میانگین کشوری با 7.23 درصد بوده و استان قزوین رتبه نهم کشوری را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/7003
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان