۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پیش‌بینی حضور ۴۰ هزار زائر قزوینی در مراسم پیاده روی اربعین سال‌جاری
کد خبر: ۳۵۸۹۵۵ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۲۸ ساعت: ۱۴:۵۴ ↗ لینک کوتاه

در همایش موکب‌داران قزوینی مطرح شد؛

پیش‌بینی حضور ۴۰ هزار زائر قزوینی در مراسم پیاده روی اربعین سال‌جاری

پس‌از گذشت دو سال و کاهش حضور مردم در مراسم اربعین به دلیل شرایط کرونا، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش‌از ۴۰ هزار زائر از استان جهت حضور در این حماسه جهانی ثبت نام نمایند.

پیش‌بینی حضور ۴۰ هزار زائر قزوینی در مراسم پیاده روی اربعین سال‌جاری
به گزارش فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ محمد خورشیدی ظهر امروز در همایش مدیران اجرایی مواکب حسینی استان قزوین که در سالن باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت 17 کمیته در استان با تشکیل ستاد اربعین از چند ماه گذشته آغاز شده و 37 دستگاه اجرایی به صورت غیر مستقیم ذیل این کمیته‌ها مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در سال 1398، 18 هزار زائر از استان قزوین در راهپیمای اربعین حضور داشتند؛ پیش‌بینی می‌شود بعد از گذشت دو سال با استقبال زائران روبرو و این تعداد به 40 هزار زائر افزایش یابد.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین عنوان کرد: پیاده روی اربعین، بزرگترین رزمایش مردمی در جهان اسلام بوده، یک جریان خودجوش و مردم محور است که مقام معظم رهبری به جریان سازی مردمی آن نیز توصیه کرده‌اند.

تأمین بیش‌از 600 هزار بطری آب معدنی برای مراسم پیاده روی اربعین

خورشیدی یادآور شد: باتوجه به رایزنی‌های صورت گرفته، سفر به عراق در اربعین سال‌جاری آسان‌تر و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است و با توجه به استقبال گسترده زائران و گرمای زیاد می‌طلبد تمهیدات ویژه‌ای برای ارائه خدمات بهتر اندیشیده شود.

وی اذعان کرد: تلاش داریم حدود 700 هزار بطری آب معدنی را توسط ستاد اربعین استان قزوین تامین و پشتیبانی کنیم.

خورشیدی در پایان گفت: سامانه سماح برای ثبت‌نام زائران اربعین به صورت صد درصد فعال شده و مبلغ 18 هزار تومان برای حق بیمه آنها در نظر گرفته شده است.

باید و نبایدهای بهداشتی درمراسم پیاده روی اربعین

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستادمرکزی اربعین در شهرستان قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: هم‌اکنون ویروس کرونا در کشور همچنان در حال چرخش است و روزانه شاهد ابتلاء هم استانی‌ها و هموطنان به آن هستیم و لازم است به رعایت پروتکل‌ها اهتمام بورزیم چراکه توجه مقام معظم رهبری به این موضوعات حجت را بر همه ما تمام کرده است؛ براین اساس فاصله‌گذاری در موکب‌ها باید رعایت شود.

علیرضا مهرعلیان ضمن ارائه توصیه‌هایی عنوان کرد: برگزاری مراسم‌ها حداکثر در فضای باز، ذبح و قربانی در شرایط بهداشتی، داشتن کارت بهداشتی و نگهداری مواد خام به صورت سالم و کاملا بهداشتی از مواردی است که باید در سفر اربعین در نظر گرفته شود.

وی اذعان کرد: باید توجه شود نگهداری مواد غذایی خام و پخته همزمان در کنار هم در یخچال یا سردخانه ممنوع بوده؛ برای پخش غذاها هم می‌بایست از ظروف یکبار مصرف سالم استفاده شود.

مهرعلیان در پایان گفت: جمع آوری پسماندها به روش بهداشتی، شست‌وشوی سرویس‌های بهداشتی، ممنوعیت مصرف مواد دخانی در تمام موکب‌ها و دریافت سه دز واکسن توسط موکب‌داران و زائران از موضوعاتی است که نباید در سفر اربعین مورد غفلت واقع شود.

انتقال تصدی گری از بخش دولت به سمت مردم

ابوالحسن کبیری در این مراسم اظهار کرد: باتوجه به اینکه طی سنوات گذشته دستگاه‌های اجرایی نقش کمتری در حمایت از جریان پیاده روی اربعین داشتند، مقرر شده در سال‌جاری مشارکت بیشتری داشته باشند و مشارکت تمام دستگاه‌های دولتی و اجرایی، فلسفه تشکیل ستاد مرکزی اربعین است.

وی افزود: دولت آقای رئیسی نخستین دولت در طول تاریخ انقلاب است که برای انجام فعالیت‌هایش برنامه‌ای با عنوان «سند تحول دولت مردمی» دارد که اولویت اصلی آن، انتقال تصدی گری از بخش دولت به سمت مردم بوده و اربعین یکی از نمودهای مشارکت مردم است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: جریان اربعین که امروز به تمام دنیا منتقل می‌شود، زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است؛ هریک از مسئولان استانی اعم از استاندار به عنوان رئیس ستاد اربعین متناسب با جایگاه خود در راستای تقویت این جریان و ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/4006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان