۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین اختصاص اعتبار ۴۰‌میلیاردی سفر رئیس جمهور به پروژه مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی قزوین
کد خبر: ۳۵۸۷۴۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۵/۱۰ ساعت: ۱۸:۱۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی قزوین عنوان کرد

اختصاص اعتبار ۴۰‌میلیاردی سفر رئیس جمهور به پروژه مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی قزوین

فرشاد پیله چی‌ گفت: با تحقق اعتبار ۴۰‌ میلیارد تومانی تخصیص داده شده در سفر ریاست جمهوری مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی تکمیل خواهد شد.

اختصاص اعتبار ۴۰‌میلیاردی سفر رئیس جمهور به پروژه مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی قزوین
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ فرشاد پیله چی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت چهل‌ودومین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، در سالن اجتماعات سازمان جهاددانشگاهی قزوین برگزار شد با اشاره به فعالیت سازمان جهاد دانشگاهی در عرصه‌های پژوهش و فناوری، فرهنگی و آموزش توانمندسازی اظهار کرد: باتوجه به سیاست گذاری سازمان جهاد دانشگاهی برای ایجاد کارویژه در معاونت‌ها، در تلاش هستیم که به وسیله پیش بردن این کارویژه‌ها خدمات ارزنده‌ای ارائه دهیم.

وی با اشاره به نقش موثر جهاد دانشگاهی در عرصه‌های دانش بنیان افزود: این سازمان مأموریت‌های خود را منطبق بر نقشه جامع علمی کشور پیش می‌برد.

لزوم ایجاد بستر مناسب برای نخبگان

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی قزوین در ادامه گفت: اکنون با مسئله خروج شرکت‌های دانش بنیان از کشور مواجه هستیم و باید فضا و بستری برای نخبگان ایجاد کنیم که این افراد در کشور خود منشا اثر باشند و برای کشورمان تلاش کنند.

این‌ مسئول ابزار کرد: باتوجه به اینکه تولید دانش بنیان نیازمند تکمیل چرخه نوآوری و فناوری است؛ لذا این سازمان تاکنون در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دستاوردهای خوبی داشته و تلاش کرده بخشی از نیازها و مسائل کشور را حل کند.

پیله چی ادامه داد: سازمان جهاد دانشگاهی اکنون با سه معاونت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و حوزه پشتیبانی درحال فعالیت است و مرکز جامع علمی کاربردی و مرکز تجاری سازی فناوری و اشتغال هم از مراکز این سازمان می‌باشند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان جهاد دانشگاهی قزوین در تلاش است تا مجتمع تحقیقات و فناوری خود را در زمینی با مساحت ۱۰ هزار متر مربع احداث کند تا فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در این مکان متمرکز شوند.

ساخت مجتمع تحقیقات جهاد دانشگاهی نیازمند اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی است

پیله چی با بیان اینکه ساخت مجتمع نیازمند اعتبار ۱۰۰ میلیاردتومانی است، افزود: در تلاش هستیم که بخشی از هزینه‌های ساخت این مجتمع را از محل بودجه ملی، استانی و مشارکت‌های خیرین تأمین کنیم.

این مسئول از اختصاص بودجه ۴۰ میلیاردتومانی به حوزه عمرانی جهاد دانشگاهی در سفر ریاست جمهوری خبر داد و عنوان کرد: با تحقق این اعتبار مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تجاری‌سازی سازی محصولات صنعتی تصریح کرد: ناتوانی صنعتگر و شرکت‌های دانش بنیان در فروش محصولات خود یکی از آسیب‌های این حوزه است و باید با ایجاد فضای لازم ظرفیت اقتصادی را فعال کنیم.

پیله چی افزود: در همین راستا تلاش کرده‌ایم که با ایجاد نمایشگاه‌های مختلف فضایی برای نمایش محصولات صنعتگر ایجاد کنیم.

وی در پاین از تألیف کتب آموزش انگلیسی Eight توسط جهاد دانشگاهی قزوین خبر داد و گفت: این کتاب برای مطالعه کشورهای مسلمان تألیف شده و به عنوان یک پروژه ملی تحت پشتیبانی قزوین در حال طی کرد مراحل نهایی است.

گفتنی است؛ سالانه ۵۰ هزار نفر از خدمات درمانی، فرهنگی و مهارتی سازمان جهاد دانشگاهی قزوین استفاده می‌کنند و در سال جاری ۲۰۰ عنوان کتاب در این سازمان به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/۳۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان