۱۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۹ شنبه

صبح قزوین شرکت ۹۴ هزار دانش آموز قزوینی در جشنواره جابربن حیان
کد خبر: ۳۵۸۰۲۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۳/۱۸ ساعت: ۱۴:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد

شرکت ۹۴ هزار دانش آموز قزوینی در جشنواره جابربن حیان

نقی سیاهکالی مرادی با تاکید بر نقش معلمان در رشد و تعالی دانش‌آموزان گفت: از حدود ۱۳۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی استان قزوین ۹۴ هزار نفر در جشنواره جابربن حیان شرکت کردند.

شرکت ۹۴ هزار دانش آموز قزوینی در جشنواره جابربن حیان
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نقی سیاهکالی مرادی در آیین تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده دوازدهمین دوره جشنواره جابربن‌حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری که ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: از حدود ۱۳۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی استان قزوین ۹۴ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: استقبال خوب از شرکت در جشنواره جابربن‌حیان، میل و رغبت عمومی جامعه و خانواده‌ها را برای هدایت فرزندان به سمت مباحث پژوهشی و تحقیقاتی نشان می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: نگاه آموزش و پرورش در گذشته بیشتر به مهارت‌های شناختی، دانشی و محفوظات دروس علمی بوده و خیلی روی مباحث پژوهشی متمرکز نبود.

وی عنوان کرد: عدم پرداخت مناسب به مباحث پژوهشی و مهارت آموزی، دانش‌آموزان را در دوران دبیرستان و دانشگاه با مشکلاتی در زمینه ارائه فعالیت‌های تحقیق و پژوهش مواجه می‌ساخت و به ناچار متوسل به افراد دیگری برای انجام آن یا کپی برداری می‌شدند و کمتر فردی پیدا می‌شد که به صورت خودمحور به دنبال فعالیت‌های پژوهشگرانه باشد.

معلمان نقش ارزنده‌ای در رشد و تعالی دانش‌آموزان ایفا می‌کنند

سیاهکالی مرادی با اشاره به تاثیر سازنده برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره جابربن‌حیان در شکوفاسازی استعدادهای دانش‌آموزان بیان کرد: امروز حضور دانش‌آموزان در جشنواره جابربن‌حیان موید هدایت دانش‌آموزان به سمت ارائه ایده‌های خلاقانه است که جزو اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

وی با تاکید براینکه معلمان نقش ارزنده‌ای در رشد و تعالی دانش‌آموزان ایفا می‌کنند؛ خاطرنشان کرد: هدف آموزش و پرورش، آموزش مهارت حل مسئله به دانش‌آموزان و تربیت افرادی نخبه، مبتکر و خلاق است تا در زندگی خود بتوانند موفق عمل کنند.

این مسئول گفت: متاسفانه امروز با افراد تحصیل کرده بسیاری مواجه هستیم که با وجود داشتن مدرک دانشگاهی فاقد مهارت‌های لازم و شغل مناسب هستند؛ اما اگر در آموزش و پرورش به سمت مهارت محوری پیش برویم، دانش‌آموزان ضمن بهره‌مندی از مطالب علمی صاحب خلاقیت و مهارت می‌شوند.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد تا در کنار پژوهش محوری، مهارت‌های زندگی را هم به دانش‌آموزان بیاموزیم تا بتوانند از خود در مقابل بیماری‌ها، سختی‌ها و آسیب‌‌های اجتماعی محافظت و پیشگیری کنند.

ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی از همان دوران کودکی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: باید آموزش مهارت‌های زندگی و شیوه صحیح رفتار از همان دوران ابتدایی به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا آنان بتوانند در بزرگسالی در مواجهه با مشکلات و کشمکش‌های زندگی بهتر عمل کرده و فردی موثر و موفق برای خانواده و جامعه باشند.

وی تصریح کرد: امیدواریم مدیران مناطق مختلف آموزش و پرورش استان، مدیران مدارس و افراد دست‌اندرکار در حوزه تعلیم و تربیت کمک کنند تا بتوانیم دانش‌‌آموزانی در طراز جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.

سیاهکالی مرادی در پایان خاطرنشان کرد: حال که تمام دنیا به ناحق بر علیه ما شده و انواع فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها را بر کشور تحمیل می‌کنند باید با خوداتکایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود و شکوفا سازی استعدادهای دانش‌آموزان که در دهه‌های آینده سرنوشت کشور را به دست خواهند گرفت بتوانیم راه توسعه را طی کرده و جزو چند کشور برتر در همه زمینه‌ها باشیم.

گفتنی است؛ در پایان مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره جابربن‌حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری، دانش‌آموزان برگزیده استان در بخش‌های مختلف تجلیل شدند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان