۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین فرآیند ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در قزوین آغاز شد
کد خبر: ۳۵۷۱۸۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۳۰ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول کتاب درسی آموزش و پرورش استان:

فرآیند ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در قزوین آغاز شد/ افزایش ۲۲درصدی قیمت کتاب‌های درسی

بهمن زارعی گفت: فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان از ۲۸ فروردین ماه آغاز شده و تا ۲۱ خرداد ماه ادامه دارد.

فرآیند ثبت سفارش کتب درسی دانش‌آموزان در قزوین آغاز شد
بهمن زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به آغاز فرآیند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان در استان قزوین اظهار کرد: بازه زمانی ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای میان پایه‌ها شامل دوم تا ششم ابتدایی و هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از روز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه شروع شده و تا ۲۱ خرداد ماه ادامه دارد.
 
وی افزود: دانش‌آموزان، اولیا و مدارس به دو شیوه فردی و گروهی می‌توانند در زمان اعلام شده با داشتن کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز نسبت به ثبت سفارش کتب درسی از طریق سامانه به نشانی www.irtextbook.ir اقدام کنند.
 
مسئول کتاب درسی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: مدارس می‌توانند همچنین به صورت گروهی در سامانه سیدا برای ثبت کتب درسی دانش‌آموزان اقدام کنند و دانش‌آموزانی هم که دسترسی به اینترنت دارند، می‌توانند با داشتن کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود ثبت‌نام کتب درسی خود را با مبالغ مصوب درج شده در درگاه اینترنتی سامانه انجام دهند.

ثبت‌نام کتاب درسی به دو شیوه گروهی و انفرادی
 
وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز از ۵ تیرماه به محض ثبت‌نام در سامانه سیدا به عنوان دانش‌آموز ورودی پایه‌های مقاطع تحصیلی می‌توانند به روش انفرادی یا گروهی برای ثبت سفارش کتب درسی خود اقدام کنند.
 
زارعی عنوان کرد: براساس آمار اعلام شده از وزارت آموزش و پرورش تامین کتب درسی برای بالغ بر ۲۴۵ هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی سطح استان قزوین پیش‌بینی شده است.
 
وی بیان کرد: مدارس ثبت سفارش کتب درسی را باید با اطلاع رسانی به دانش‌آموزان انجام دهند اما دانش‌آموزانی می‌توانند نسبت به ثبت نام کتب درسی خود به صورت انفرادی اقدام کند که به مدارس خود اطلاع دهند به اینترنت دسترسی دارند و برای مابقی دانش‌آموزان نیز مدیر و معاون اجرایی مدارس موظف هستند تا با اطلاع رسانی به اولیا و دانش‌آموزان و با تکمیل و امضای فرم ویژه‌ای برای این منظور و دریافت مبالغ کتاب‌ها به صورت گروهی ثبت سفارشی کتب تحصیلی را انجام دهند.
 
این مسئول در پایان گفت: طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش قیمت کتب درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ نسبت به سال تحصیلی گذشته در ۲۲درصد افزایش داشته است.
 
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان