۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت و پشتیبانی می‌شوند
کد خبر: ۳۵۶۷۱۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱/۳ ساعت: ۹:۲۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت و پشتیبانی می‌شوند/ با تولید اشتغال‌زا و دانش‌بنیان هیچ جوان بیکاری در کشور وجود نخواهد داشت

فاطمه محمدبیگی گفت: هرجا که به فرامین امامین انقلاب لبیک گفتیم برکت و گشایش و پیشرفت را تجربه کردیم؛ در آغازین سال قرن پانزدهم هم با عملیاتی کردن شعار تولید دانش بنیان و اشتغال زا برکت و فزونی بیش از پیش را در این عرصه تجربه خواهیم کرد.

شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت و پشتیبانی می‌شوند
فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان "تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین" اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات نوروزی خود به تولید دانش‌‌بنیان تاکید داشتند زیرا شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش‌بنیان با توجه به علوم تکنولوژی روز و بهره‌گیری از ابزارهای جدید علمی و دانش پیشرفته با سرعت بسیار بالایی به سمت تولید و ارائه چرخه کامل تا محصول نهایی حرکت می‌کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: مجموعه‌های دانش‌بنیان دارای قدرت بهره‌وری بالا و تسریع و صرفه‌جویی در استفاده از زمان و امکانات و مکان بوده و با توجه به بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید قادر هستند در زمان کوتاه‌تر، مسیرهای طولانی‌‌تری را طی کرده و به موفقیت‌های بیشتری دست یابند.

مجلس از حوزه تولید دانش‌بنیان حمایت می‌کند

وی عنوان کرد: خوشبختانه مجلس یازدهم که مجلس امید و انتظار و انقلابی است پیرو فرمایشات پیشین مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان، از ابتدای شروع فعالیت در سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۰ در یک اقدام انقلابی، قانون جهش تولید دانش بنیان را تصویب کرد.

محمدبیگی اضافه کرد: براساس این قانون، شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت، حمایت، پشتیبانی و هدایت می‌شوند همچنین در تنظیم بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ این موضوع را مدنظر قرار دادیم؛ از‌این‌ رو در حوزه تسهیلات بانکی و حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان مواد خوبی در تبصره‌های مختلف بنا بر لزوم ارائه تسهیلات، امکانات، بودجه و اعتبارات گنجانده شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به تولید دانش‌بنیان، دولت در مسیر اجرای این قانون همت مضاعفی داشته و همه قوانین مرتبط با حمایت از جهش تولید دانش بنیان را به راهبردهای عملیاتی تبدیل کند.

مجموعه‌های دانش‌بنیان می‌توانند زنجیره صفر تا ۱۰۰ ایده تا بازار مصرف را طراحی و تکمیل کنند

این مسئول بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در مجلس شورای اسلامی، بحث حمایت از اشتغال‌زایی دانش‌بنیان است زیرا مجموعه‌های دانش‌بنیان می‌توانند زنجیره صفر تا صد ایده تا بازار مصرف را طراحی و تکمیل کنند و با استفاده از استارت‌آپ‌ها و بهره‌گیری از تکنولوژی روز و فضای مجازی تسهیل‌گری و شتاب‌گری کرده و مجموعه‌های دیگر را راهنمایی کنند و در دل خود جای دهند.

وی عنوان کرد: مجموعه‌های دانش‌بنیان با سرعت عمل بالایی که دارند قادر هستند با صرف زمان و هزینه کمتر، راندمان و بازدهی بیشتری داشته باشند ضمن اینکه در حوزه اشتغال‌زایی با استفاده از ایده‌های اشتغال جدید، مشاغل زودبازده و ترویج مشاغل خانواده محور با توجه به کم هزینه‌تر بودن و بازده بالاتر، الگوی ما قرار بگیرد.

باید از تکنیک‌های جدید اقتصادی و مردمی سازی اقتصاد استفاده کنیم

محمدبیگی تصریح کرد: امروز شاید دیگر همچون گذشته ساختن شهرها یا مجموعه‌های صنعتی بزرگ و پرهزینه الگوی کشورها در عصر جدید نباشد؛ بلکه جوامع تلاش می‌کنند تا شبکه‌ای از مشاغل خرد و میانی را ایجاد کرده تا ضمن افزایش آمار اشتغال، افراد بتوانند در کنار اعضای خانواده خود به اشتغال بپردازند همچنین با توجه به وجود سرمایه‌های خرد مردمی باید از تکنیک‌های تعاون محور و درواقع مردمی سازی اقتصاد استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: پیام نوروزی معظم له را یک پیام مهم و استراتژیک می‌دانیم زیرا ملت ایران، تولیدکنندگان و بخش‌های خصوصی و تعاونی را راهنمایی کردند که با یک تولید اشتغال‌زا و دانش‌بنیان کاری کنند که هیچ جوان بیکاری در کشور ما وجود نداشته باشد.

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس یازدهم و نماینده قوه مقننه در امور توانمند سازی زنان سرپرست خانوار گفت: با تقویت بخش خصوصی اقتصاد، مشارکت زنان و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و با استفاده از یکپارچه‌سازی سرمایه‌های خرد مردم در قالب تعاونی‌ها، می‌توانیم اشتغال‌زایی موفقی در سطح کشور داشته باشیم به گونه‌ای که افراد خانواده در کنار هم به اشتغال بپردازند و شرایط استحکام بنیان خانواده نیز مد نظر باشد.

سه برابر شدن بودجه مناطق محروم و اشتغال‌زایی روستایی

وی تصریح کرد: ما در مجلس از حوزه تعاونی‌ها، دانش‌بنیان، اشتغال خرد خانگی و اشتغال‌های روستایی حمایت می‌کنیم به طوریکه یکی از اقدامات خوب مجلس در سال گذشته، حداقل سه برابر کردن بودجه مناطق محروم و اشتغال‌زایی در مناطق روستایی بود که بودجه زیادی را برای این امر اختصاص داده شد و امسال نیز همین رویه را ادامه خواهیم داد.

نماینده جهادگر استان عنوان کرد: امسال نیز سعی می‌کنیم با محرومیت زدایی و ترویج اشتغال‌های روستایی، چهره روستاها را به دست جوانان جهادگر بسیجی و خود روستاییان و خانواده‌های روستایی از محرومیت خارج کنیم؛ از طرفی دیگر مطمئنا روستاها و عشایر در کنار صنایع بزرگ و مادر، ریشه‌های اصلی تولید در کشور هستند.

وی بیان کرد: اگر ما بتوانیم مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را رقم زده و روستاها را آباد و تولیدات کشاورزی و دامداری را افزایش دهیم، با استفاده از تکنیک‌های دانش بنیان در مشاغل روستایی می‌توانیم کشور را در عرصه امنیت غذایی و تغذیه سالم هم کاملاً خودکفا کنیم و این خودکفایی زمینه‌ای برای جهش‌های تکنولوژیک در عرصه‌های سلامت و امنیت غذایی و رشد صنایع غذایی در کشور باشد.

با عملیاتی کردن شعار سال پیشرفت‌های چشمگیری را در این عرصه تجربه خواهیم کرد

عضو کمیسیون بهداشت افزود: همچنان که به دنبال فرمان مقام معظم رهبری در حوزه استفاده از واکسن ایمن و تکیه به واکسن داخلی در عرض دوسال جزو شش کشور برتر جهان در عرصه تولید و انجام واکسیناسیون گشتیم، به زودی می‌توانیم جزو صادرکنندگان اصلی واکسن به دنیا باشیم و این جهش بیو تکنولوژیک مرهون منویات دور اندیشانه مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: هرجا که به فرامین امامین انقلاب لبیک گفتیم برکت و گشایش و پیشرفت را تجربه کردیم؛ لذا در آغازین سال قرن پانزدهم هم با عملیاتی کردن شعار تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زا برکت و فزونی بیش از پیش را در این عرصه تجربه خواهیم کرد.

این مسئول در پایان با تبریک به مناسبت فرارسیدن نوروز عنوان کرد: امیدواریم با تغییر فصول و آغاز سال نو، دل همه ایرانیان با همدلی، وحدت، یکدلی، نوع‌دوستی و خدمت به مردم بهاری شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان