۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اهدای ۴۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان شهرستان البرز همزمان با دهه فجر
کد خبر: ۳۵۵۷۶۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ساعت: ۱۳:۴۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره اوقاف شهرستان البرز خبرداد

اهدای ۴۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان شهرستان البرز همزمان با دهه فجر

حجت الاسلام میثم عباسپور از اهدای ۴۰ سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل عواید موقوفه خزانه به زوج‌های جوان نیازمند در شهرستان البرز همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

اهدای ۴۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان شهرستان البرز همزمان با دهه فجر
حجت الاسلام میثم عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ از اهدای ۴۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند در شهرستان البرز همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد و اظهار کرد: موقوفه حاج محمدحسین خزانه(ره) شهر الوند همه ساله سنت حسنه کمک به زوج‌های جوان بی‌بضاعت برای تهیه جهیزیه را اجرا می‌کند.

وی افزود: هر سال بیش از ۴۰ سری جهیزیه از محل عواید موقوفه خزانه تهیه و خریداری می‌شود که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از کالای داخلی، کلیه اقلام ایرانی و از تولیدات کارخانجات شهر صنعتی البرز است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان البرز تصریح کرد: خرید اقلام جهیزیه از شرکت‌های موجود در شهر صنعتی این شهرستان علاوه بر تامین جهیزیه زوج‌های جوان نیازمند و کمک به رونق تولید داخلی، موجب اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای مردم شهرستان البرز نیز می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال نیز ۴۰ سری جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل عواید موقوفه خزانه خریداری شده و به زوج‌های جوان نیازمند شناسایی شده در شهرستان البرز اهدا شد که اقلام جهیزیه شامل ۱۰ قلم کالا از جمله یخچال، لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون، فرش، لوازم آشپزخانه، چرخ خیاطی و بخاری است.

احداث مصلای شهر الوند با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان از محل موقوفه خزانه


عباسپور خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدمات وقف احداث مصلای بزرگ شهر الوند با اعتبار بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل موقوفه مرحوم خزانه است، همچنین کمک به تجهیز بیمارستان رحیمیان شهر الوند با همراهی همه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله موقوفه خزانه از دیگر اقدامات انجام شده است که موجب شد تا مردم این شهرستان از خدمات درمانی بیمارستان بهره‌مند شوند.

این مسئول بیان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر اقدامات صورت گرفته است که سال جاری بیش از ۲۰ هزار بسته با بیش از ۵ میلیارد ریال هزینه در طول سال در بین افراد نیازمند توزیع شده است.

وی ادامه داد: هر سال بیش از ۱۵۰ میلیون تومان بابت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد هزینه می‌شود همچنین یک هزار بسته‌ تحصیلی در بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت این شهرستان که از سوی آموزش و پرورش شناسایی شده‌اند؛ اهدا می‌شود.

توزیع بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی در سال جاری

عباسپور از توزیع بیش از ۲۰ هزار بسته بهداشتی در ایام کرونا بین افراد نیازمند شهرستان البرز خبر داد و بیان کرد: موقوفه خزانه از نخستین مجموعه‌هایی هستند که با شیوع کرونا برای پیشگیری از این بیماری اقدام به توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و محلول یا ژل بهداشتی در بین افراد نیازمندی کرد که قادر به تهیه این اقلام نبودند.

وی تاکید کرد کرد: در این بسته‌های تحصیلی و همچنین اقلام جهیزیه هیچ آرم و نشانه‌ای مبنی بر تهیه آن از سوی موقوفه گنجانده نشده تا کرامات انسانی افراد حفظ شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان البرز عنوان کرد: مشارکت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و مذهبی شهرستان البرز از دیگر خدمات موقوفه مرحوم خزانه است که در سال نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان در این راستا کمک می‌کند.

وی در پایان گفت: کمک به برپایی موکب اربعین حسینی و اطعام حسینی در ایام ماه محرم و صفر از دیگر اقدامات حسنه انجام شده است که سالانه ۲۰۰ میلیون تومان از محل موقوفه مرحوم حاج محمد حسین خزانه برای این منظور هزینه می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان