۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برخی رسانه‌های برخط گرفتار سطحی‌نگری هستند
کد خبر: ۳۵۵۳۸۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۱۱/۵ ساعت: ۱۴:۱۲ ↗ لینک کوتاه

مشاور رسانه‌ای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

برخی رسانه‌های برخط گرفتار سطحی‌نگری هستند

بهزاد مهرکش گفت: افرادی که در رسانه‌های برخط فعالیت می‌کنند از آنجایی که در پوشش اخبار فوری و میدانی موفق هستند دچار سطحی نگری می‌شوند.

برخی رسانه‌های برخط گرفتار سطحی‌نگری هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ بهزاد مهرکش در نشست پیش رویداد مسیر جهادی که ظهر امروز در سالن حفظ حوزه هنری قزوین برگزار شد با اشاره به استفاده ابزاری از زنان در جنگ جهانی اول اظهار کرد: آمار بالای مجروحین و کشته‌شدگان جنگ جهانی اول، کشورهای غربی را به وجود نیروی کار ارزان و باانگیزه که زنان بودند نیازمند می‌کرد.

وی افزود: دولت‌های غربی در آن زمان از جنبش‌های فمینیستی با شعارهای حمایت از حقوق زنان و برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کردند.

مشاور رسانه‌ای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صدسال پیش باوجود فقر تکنولوژی پیش شرط شکست ملت‌ها عرصه نرم و رسانه بوده است.

رسانه‌های برخط دچار آفت سطحی نگری هستند

مهرکش در ادامه با اشاره به تهدیدها و فرصت‌های رسانه‌های برخط بیان کرد: افرادی که در این رسانه‌ها فعالیت می‌کنند از آنجایی که در پوشش اخبار فوری و میدانی موفق هستند دچار سطحی‌نگری می‌شوند.

وی با بیان اینکه بسیاری از خبرنگاران رسانه‌های برخط صرفا به تولید تعداد بالای اخبار عادت کرده‌اند؛ افزود: فعالان رسانه باید آگاهانه از آفت‌هایی که گریبان‌گیر رسانه‌های برخط است جلوگیری کنند.

ضعف رسانه‌های مکتوب در فعالیت میدانی

این مسئول ابراز کرد: از طرفی فعالین رسانه‌های مکتوب اگرچه دید عمقی نسبت به وقایع دارند اما در حوزه بحران و اقدامات میدانی فوری ضعیف عمل می‌کنند؛ بنابراین آنها برای دوری از آفت روزمرگی باید فعالیت بیشتری در فضای مجازی داشته باشند.

مهرکش با بیان اینکه خبرنگاران باید از ارائه تحلیل‌های فوری بپرهیزند؛ بیان کرد: مطالعه تاریخ ۵۰ ساله، مطالعه سرمقاله روزنامه‌ها و تماشای فیلم می‌تواند در ارائه تحلیل‌ها عمقی تاثرگذار باشد.

پرداختن به مسائل حاشیه از آفت‌های کار خبر

این مسئول با اشاره به معضل روایت‌گری در رسانه‌های کشور گفت: اصولا رسانه‌ها به جای پرداختن به روایت‌های مهم و اصلی به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازند و از همین مسئله می‌توان به عنوان یک آسیب نام برد.

وی با بیان اینکه رسانه ابراز جنگ است؛ تصریح کرد: در رسانه باید سوال طرح کرد و دیگران را به چالش کشاند در حالی که متاسفانه در این خصوص ضعیف عمل کرده‌‌ایم.

مهرکش با اشاره به تغییر کارکرد بعضی از رسانه‌ها ابراز کرد: اگرچه وجود آگهی برای تامین مالی رسانه واجب است اما بعضی از رسانه‌ها تبدیل به آگهی نامه‌هایی شده‌اند که گاهی خبر تولید می‌کنند.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه‌های محلی بیان کرد: اگر رسانه‌های محلی با رویکرد انقلابی می‌توانند به عنوان پرچمدار حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی باشند و در نتیجه می‌توانند در موضوعات سیاسی و فرهنگی مردم تاثیرگذار باشند.

این مسئول در پایان گفت: اگرچه در بحث رسانه‌ معضلات کلان ساختاری داریم اما نباید دچار آفت زدگی شویم و رسالت کار خبر را فراموش کنیم.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان