۰۳/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۲ شنبه

صبح قزوین فاز دوم پروژ نسیم شمال پایان مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: ۳۵۲۷۹۹ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۷/۱۱ ساعت: ۹:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون عمرانی استاندار قزوین:

فاز دوم پروژ نسیم شمال پایان مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد

علی فرخزاد گفت: عملیات خاصی بر روی پروژه نسیم شمال با یک سیستم تثبیت با سیمان در حال انجام است و بر اساس تعهد شهرداری تا پایان مهر ماه فاز دوم به بهره‌برداری خواهد رسید.

فاز دوم پروژ نسیم شمال پایان مهر ماه به بهره‌برداری می‌رسد

علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با بیان اینکه شهر قزوین از معدود شهرهای فاقد کمربندی لازم برای تردد بین شهری است، اظهار کرد: پروژه نسیم شمال یکی از پروژه‌هایی است که به نوعی بین وظایف شهرداری و وزارت راه و شهرسازی تداخل ایجاد کرده است.

وی افزود: امکان تعریض این جاده وجود ندارد چراکه برای این عملیات باید درختان باغات سنتی قطع شود؛ همچنین به دلیل نوع آبیاری غرقابی که در این باغات سنتی صورت می‌گیرد، انجام تعریض باعث می‌شود به زیرسازی راه آسیب جدی وارد شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: در گذشته پس از مدت کوتاهی از انجام روکش آسفالت در این جاده، این روکش تخریب و موجب نارضایتی‌های بسیاری می‌شد و در یک مقطع زمانی به دلیل اینکه قزوین فاقد کمربندی بود شهردای به صورت موقت این راه را آسفالت کرد تا زمانی که کمربندی را در جای مناسب احداث شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: کمربندی باید خارج از محدوده باغات سنتی ایجاد می‌شد تا آسیبی به باغات وارد نشود.

فرخزاد ادامه داد: به دلیل کمبود اعتبارات و مشکلاتی که در سنوات گذشته وجود داشت دولت نتوانست در این مسیر کمربندی احداث کند و همان طرح موقتی که در سنوات گذشته نزدیک به 15 سال است از آن می‌گذرد اجرایی شد تا به عنوان کمربندی عمل کند اما این طرح سبب ایجاد ترافیک سنگین شده بود.

تعهد وزارت شهرسازی برای تامین پی به شهرداری اجرایی نشد

وی گفت: به دلیل اینکه بیشتر این مسیر خارج از محدوده شهری قرار دارد قاعدتا شهرداری وظیفه احداث کمربندی را ندارد و گاهی اوقات که حادثه‌ای در مسیر رخ می‌داد پس از بررسی کارشناسان رسمی و پلیس، شهرداری مقصر شناخته می‌شد.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: با توجه به تفاهمی که در سال 97 صورت گرفت قرار بر این شد پی مورد نیاز این پروژه که تقریبا 30 درصد از هزینه اجرایی است توسط دولت و بقیه موارد توسط شهرداری تامین شود.

فرخزاد ادامه داد: تعهد وزارت شهرسازی برای تامین پی به شهرداری اجرایی نشده است و شهرداری با هزینه خود این طرح را اجرا می‌کند و اکنون فاز اول این مسیر احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: عملیات خاصی بر روی پروژه نسیم شمال با یک سیستم تثبیت با سیمان در حال انجام است و بر اساس تعهد شهرداری تا پایان مهر ماه فاز دوم به بهره‌برداری خواهد رسید.

هزینه پروژه حدود 50 میلیارد تومان پیش بینی شده است

این مقام مسول اذعان کرد: برای اجرای این پروژه از لایه بتنی استفاده شده است تا به دلیل آبیاری غرقابی که در باغات این منطقه صورت می گیرد، آسیبی به زیرسازی و آسفالت وارد نشود تا یک پروژه ماندگار با عمر طولانی به بهره‌برداری برسد.

معاون عمرانی استاندار قزوین ابراز کرد: وضعیت روکش قطعه بلوار میرزا کوچک خان تا دانشگاه علوم پزشکی مشکلی ندارد و تردد در این ناحیه انجام می‌شود بنابراین فاز سوم اکنون اجرایی نخواهد شد.

وی بیان کرد: به طور کلی برآورد هزینه این پروژه تقریبا 50 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که تا کنون نزدیک به 40 ملیلیارد تومان صرف شده است.

فرخزاد در پایان گفت: قطعا اگر این جاده دسترسی و روکش مناسب داشته باشد و ترددها روان انجام شود شاهد ترافیک داخل شهر نخواهیم بود و عبور ماشین‌های سنگین از داخل شهر اتفاق نمیفتد و این موضوع از نظر ایمنی، امنیت و آلودگی هوا قطعا موثر خواهد بود.

انتهای پیام/1700

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان