۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز توزیع کتاب‌های درسی در مدارس استان قزوین
کد خبر: ۳۵۲۲۱۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۶/۸ ساعت: ۱۸:۳۷ ↗ لینک کوتاه

آغاز توزیع کتاب‌های درسی در مدارس استان قزوین

معاون پژوهش توسعه و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: توزیع کتاب های درسی از ۱۰ شهریورماه در مدارس این استان آغاز خواهد شد.

آغاز توزیع کتاب‌های درسی در مدارس استان قزوین

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین  ، نجم الدین فلاح شکراوی گفت: طبق زمانبندی اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش از روز ۱۰ شهریورماه توزیع کتاب‌های درسی در تمام مدارس آغاز خواهد شد و این فرایند تا یکم مهر ادامه دارد.

فلاح شکراوی با اشاره به نحوه توزیع کتاب‌های درسی در سال جدید تحصیلی بیان کرد: امسال همه کتاب‌های درسی در مدارس توزیع می‌شود.

او با اشاره به ثبت نام کنندگان کتاب‌های درسی در سامانه ثبت سفارش کتاب گفت: از آغاز فرایند ثبت نام کتاب درسی تا کنون ۱۹۹ هزار نفر از طریق سامانه ثبت کتاب درسی، جهت خرید کتاب ثبت نام کرده اند و اکثر عناوین کتب درسی در تمام مقاطع تحصیلی در مدارس توزیع شده است.

معاون پژوهش توسعه و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: فقط در حوزه فنی حرفه‌ای و کار و دانش کتاب‌ها به طور کامل در مراکز فنی و حرفه‌ای استان توزیع نشده که تا هفته آینده این فرایند نیز تکمیل خواهد شد و منتظر توزیع مابقی کتاب‌های این حوزه از سوی سازمان پژوهش هستیم.

فلاح شکراوی عنوان کرد: هیچ گونه کمبودی در خصوص کتاب‌های درسی در سال جدید تحصیلی در استان وجود ندارد و والدین نگران کمبود کتاب درسی دانش آموزان نباشند.

معاون پژوهش توسعه و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه اضافه کرد: تمام برنامه ریزی‌های به گونه‌ای است که مدارس و همکاران آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید داشته باشند و همچنین استودیوی مجهزی جهت تولید محتوا با حضور بهترین اساتید در مقاطع تحصیلی مختلف آماده سازی شده است و حتی برای روستا‌هایی که دسترسی اینترنت وجود ندارد با تهیه سی دی، تحت پوشش آموزشی قرار خواهند گرفت.

فلاح شکراوی افزود: دانش‌آموزانی که تاکنون کتاب‌های درسی خود را خریداری نکرده‌اند تا ۱۵ شهریور به سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند و در صورت عدم پاسخگویی با مراجعه به مدرسه خود، از طریق مدیران مدارس در سامانه ثبت نام و پس از گذشت فرایند ثبت نام، کتاب‌های خود را دریافت نمایند و تاکید داشته ایم که هیچ مدیری اجازه ندارد که خانواده‌ها را جهت ثبت نام کتاب درسی به کافی نت‌ها راهنمایی نمایند.

معاون پژوهش توسعه و برنامه ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: افرادی که ثبت سفارش کتاب در سامانه داشته اند، چنانچه به دلیل برخی اشتباهات نیاز به تغییر اطلاعات ثبتی دارند و یا دانش آموزانی که وارد پایه بالاتر می‌شوند و یا مدرسه خود را تغییر داده اند تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند اطلاعات خود را از طریق سایت و یا مدیر مدرسه تکمیل نمایند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان