۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شهروندان مراکز غیرقانونی سقط جنین را گزارش کنند
کد خبر: ۳۴۸۳۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ ساعت: ۱۴:۵۶ ↗ لینک کوتاه

سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری استان قزوین:

شهروندان مراکز غیرقانونی سقط جنین را گزارش کنند

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: شهروندان قزوینی مراکز غیرقانونی سقط جنین را از طریق سامانه سجام گزارش کنند.

شهروندان مراکز غیرقانونی سقط جنین را گزارش کنند

علی فولیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: يكي از آسيب‌هاي اجتماعي مهم در جوامع امروزی سقط جنین است که می‌توان گفت این پدیده نشأت گرفته از عواملی همچون عدم تنظیم خانواده، مخفی کردن روابط غیراخلاقی و غیرشرعی، گریز از بارداری ناخواسته، ازدواج سفید و مواردی از این دست است.

وی در تشریح سهولت انجام این اقدام غیراخلاقی و غیرانسانی افزود: با توجه به عدم نظارت کافی از سوی دستگاه‌های متولی، این مراکز غیرقانونی بدون هیچ گونه محدودیتی اقدام به سقط جنین حتی بدون محدودیت در سن جنین می‌کنند به نحوی که حتی در فضای مجازی نیز به راحتی در دسترس بوده و فعالیت دارند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین؛ اطلاع رسانی به زنان در خصوص روش‌های پیشگیری از بارداری و آگاهی از عواقب سقط‌های غیر قانونی جنین را یکی از وظایف مراکز بهداشت دانست و افزود: سازمان‌های متولی از جمله دانشگاه علوم پزشکی موظف شده‌اند بصورت منظم و از پیش تعیین نشده و با تشکیل تیم‌های نظارت نامحسوس داروخانه‌ها و مطب‌های خصوصی که ممکن است اقدام به این عمل غیرقانونی کنند را مورد بازرسی قرار دهند.

این مقام قضائی در پایان از شهروندان درخواست کرد جهت ارسال گزارش خود مبنی بر فعالیت مراکز غیرقانونی انجام سقط جنین از طریق سامانه جامع ارتباط مردمی (سجام) به آدرس sajam.scpd.ir اقدام کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان