۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین نجات سرنشینان خودروی گرفتار در برف توسط راهداران قزوینی
کد خبر: ۳۴۶۳۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۹/۵ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت خبرداد

نجات سرنشینان خودروی گرفتار در برف توسط راهداران قزوینی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت گفت: چهار سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پاترول که در گردنه سپارده الموت گرفتار برف شده بودند پس از ۱۰ ساعت تلاش نیروهای راهداری نجات یافتند.

نجات سرنشینان خودروی گرفتار در برف توسط راهداران قزوینی

مهدی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با وجود اعلام قبلی در خصوص انسداد گردنه‌های سپارده و پیچ بن، ساعت 20 و 30 دقیقه شب گذشته با اعلام مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای مبنی بر گرفتاری یک دستگاه پاترول در گردنه سپارده، تیمی از راهداری به محل اعزام شد اما به علت حجم برف و شرایط نامساعد گردنه امکان تردد و ادامه مسیر فراهم نشد.


وی اضافه کرد: بلافاصله تیم دیگری از راهداری شامل یک دستگاه لودر و یک دستگاه ماشین کمک‌دار به منطقه اعزام و پس از برف روبی ۱۳کیلومتر از محور ویار-سپارده، ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه خودروی پاترول و چهار سرنشین آن رهاسازی شدند.


غلامی ادامه داد: این اتفاق در حالی رخ داد که در روزهای گذشته خبر انسداد گردنه‌های پیچ بن و سپارده از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شده و از مردم خواسته شده بود که در ایام زمستان به هیچ وجه در این مسیرها تردد نکنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الموت در پایان تصریح کرد: به منظور جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی در ایام زمستان، تیم اعزامی راهداری در بازگشت از این ماموریت، محور ویار-سپارده را از فرعی روستای شنگل رود( آخرین روستای حوزه الموت غربی ) مسدود کرد.

گفتنی است؛ گردنه پیچ بن در محور روستایی الموت- تنکابن و گردنه سپارده در محور قزوین، الموت به کلاچای قرار دارد و با توجه به ارتفاع زیاد و حجم بالای برف هرسال به محض شروع اولین برف توسط راهداران مسدود و در اواسط فصل بهار بازگشایی می‌شود.

انتهای پیام/7003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان