۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین طمع زودهنگام سیاست پیشگان به خلف شجریان؟
کد خبر: ۳۴۵۵۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۸/۳ ساعت: ۷:۲۷ ↗ لینک کوتاه

طمع زودهنگام سیاست پیشگان به خلف شجریان؟

آقای سعید حجاریان از فعالان سیاسی جناح دوم خرداد نامه‌ای به همایون شجریان نوشته و توصیه‌هایی به او کرده است.

طمع زودهنگام سیاست پیشگان به خلف شجریان؟

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از تسنیم،  حجاریان یک چهره‌ سیاسی است با این حال در مقام تحلیل بعضاً به حوزه‌های مختلفی غیر از سیاست هم با عینک سیاسی ورود کرده؛ مثلاً اوایل پدیده‌ی کرونا، در بخشی از یک مطلب نوشته بود که جستجو کرده و کرونا را هم ریشه‌ی (Crown) به معنای تاج یافته لذا در این نتیجه‌گیری‌اش که کرونا مستبد و سلطان است و نه دموکرات، مصمم‌تر شده است!!

 تقریباً با همین دست‌فرمان او در این نامه مورد بحث هم تلاش کرده در حوزه موسیقی نوعی نظریه‌پردازی کند؛ اگرچه علیرغم تلاش او،  شاکله نامه حاوی کلیّاتی درباره آواز و زندگی استاد شجریان و سبک کار جناب همایون است، اما در بخشی از نامه هم مختصراً از آقای همایون شجریان خواسته شده راه پدر در سیاست را آهسته و پیوسته رود.

 برخی تحلیلگران درباره استاد فقید آواز ایرانی، محمدرضا شجریان، معتقدند که او پدیده کم نظیری در موسیقی اصیل ایرانی بود اما طمع سیاست پیشگان و اساتید سواستفاده از چهره های ملی به هنر او، در برهه‌ای باعث ورود احساساتی او شد که بسیاری از دوستداران هنرش را رنجاند.

 البته آقای شجریان در سال 95 در قالب گفتگویی با روزنامه ایران تلاش کرد برخی از آن مسائل و‌برداشتها را تصحیح کند، با این حال طی روزهای اخیر نیز برخی ناظران اظهار نگرانی میکنند که بعضی رندان اهل سیاست چشم طمع این بار به هنر همایون بدوزند.

 متانت و رفتارهای آقای همایون شجریان تا کنون با تمجید برخی تحلیلگران روبرو بوده؛ آنهایی که انتظار دارند هنر همایون برای مردم صرف شود و از غرض مغازه داران سیاست مصون بماند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان