۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین گروه سرود "مرآت" در عید ولایت میهمان قزوین شد/ انتقال مفاهیم و سبک زندگی با اجرای سرود
کد خبر: ۳۴۴۰۲۶ نویسنده: سید جلال میرعسگری تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۵/۱۹ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول گروه سرود کاروانی:

گروه سرود "مرآت" در عید ولایت میهمان قزوین شد/ انتقال مفاهیم و سبک زندگی با اجرای سرود

مسئول گروه سرود مرآت گفت: برای بزرگداشت عید سعید غدیر و انتقال شادی در ایام کرونایی با همکاری گروه هنری نور بالا طی پنج روز در شهر قزوین اجرای کاروانی گروه سرود انجام می‌شود.

گروه سرود "مرآت" در عید ولایت میهمان قزوین شد/ انتقال مفاهیم و سبک زندگی با اجرای سرود

سید جلال میرعسگری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره پیشینه گروه سرود مرآت اظهار کرد: ما طی سال‌های گذشته با گروه‌های سرود سطح استان و کشور در زمینه ساخت شعر و ملودی همکاری داشتیم.

وی ادامه داد: شهرستان‌های استان قزوین از گروه سرودهای خوبی برخوردار هستند؛ اما شهر قزوین پتانسیل بالاتری دارد و فضای شهر وجود گروه‌های بیشتر را می‌طلبد؛ ازاین‌رو گروه سرود مرآت را تشکیل دادیم که بر برگزاری مراسم شادی، جشن‌ها و مناسبت‌ها تمرکز دارد.

مسئول گروه سرود مرآت ابراز کرد: در شرایط کرونا در مناسبت‌های عید فطر، نیمه شعبان و نیمه رمضان با همکاری سایر نهادها تجربه اجرای سرود کاروانی داشتیم که البته در این برنامه‌ها صرفا اجرای سرود به عهده ما بود و ما مسئول اجرای کاروان نبودیم.

وی افزود: در عید سعید غدیر با همکاری گروه هنری نوربالا مجری کاروان هستیم و طی پنج روز از ساعت ۱۸ تا ۲۰:۳۰ در مناطق مختلف شهر برنامه سرود کاروانی را اجرا می‌کنیم.

این فعال فرهنگی و هنری عنوان کرد: برای عید غدیر برنامه‌هایی ازجمله اجرای تئاتر و استندآپ نیز درنظر گرفته شده بود؛ اما باتوجه به اینکه ستاد کرونا مجوز کاروانی سیار صادر کرده بود، سایر برنامه‌ها حذف و صرفا پخش و اجرای زنده سرود و مجری گری انجام می‌شود.

هدیه لحظات شاد به همشهریان با اجرای کاروان سرود

وی با اشاره به ضرورت اجرای سرود بیان کرد: فعالیت سرود فضایی مهم و ضروری است و طبق فرمایشات رهبری باید به آن پرداخته شود، به گونه‌ای که نوجوانان از خانه تا مدرسه سرودها را زمزمه کرده و طی آن مفاهیم امید به زندگی، سبک زندگی و موفقیت در زمینه‌های مختلف منتقل شود.

وی افزود: در کنار ابعاد فرهنگی و هنری اجرای سرود باتوجه به مشکلات برآمده از کرونا تصمیم گرفتیم کاروان شادی سیار داشته باشیم تا برای لحظاتی شادی را به همشهریان هدیه کنیم.

میرعسگری ابراز کرد: برای انتقال پیام و مفهموم واقعی غدیر لازم است پیوست‌ها و همکاری همه جانبه وجود داشته باشد، ما نیز در گروه سرود مرآت اهمیت ایام عیدهایی همچون غدیر را یادآوری و مردم را به سمت بزرگداشت این ایام تشویق می‌کنیم.

وی اظهار کرد: گروه سرود مرات کاملا مردمی و خودجوش است و به نهاد خاصی وابسته نیست، البته بنیاد بین‌المللی غدیر و سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای اجرای کاروان شادی مساعدت‌هایی را داشته‌اند.

مسئول گروه سرود مرآت در پایان گفت: ما در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرک مهدیه فعالیت داریم و افراد از نقاط مختلف شهر در گروه حضور دارند و در آینده نزدیک فراخوان جذب داریم و باتوجه به اینکه گروه مرآت از بعد آکادمیک نیز برخوردار است برای افراد آموزش‌هایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان