۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۱۲۰۰ مدرسه قزوین تحت پوشش اینترنت رایگان قرار می‌گیرند
کد خبر: ۳۴۳۶۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۴/۲۸ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

۱۲۰۰ مدرسه قزوین تحت پوشش اینترنت رایگان قرار می‌گیرند

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: یک هزار و ۲۰۰ مدرسه شهری و روستایی استان تا پایان شهریورماه جاری تحت پوشش رایگان شبکه ملی اطلاعات (اینترنت) قرار می‌گیرند.

۱۲۰۰ مدرسه قزوین تحت پوشش اینترنت رایگان قرار می‌گیرند

مرتضی شهامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات موظف است تا مدارس شهری و روستایی را به صورت رایگان به شبکه ملی اطلاعات (اینترنت) متصل کند که این پروژه از زمستان سال گذشته در استان قزوین آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برخی مدارس استان از گذشته از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند بوده‌اند اما اکنون موضوع رایگان بودن آنها مطرح است، تاکید کرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه باید مدارس به صورت رایگان از این مسئله بهره‌مند شوند اما آموزش و پرورش قزوین آمار دقیقی از مدارس خود و اینکه چه تعدادی از آنها مجهز به شبکه اینترنت هستند، ارائه نداده اما به نظر می‌رسد که حدود ۱۴۰۰ مدرسه در سطح استان وجود داشته باشد.

به گفته این مسئول ارتباطات، محل تامین منابع مالی توسعه ارتباطی مدارس استان قزوین از محل اعتبارات یو اس او وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

شهامی با اشاره به اینکه اولویت اتصال شبکه ملی اطلاعات، مدارس روستایی هستند، ادامه داد: کار اتصال بسیاری از مدارس روستایی به پایان رسیده و در شهرها نیز بسیاری از مدارس از گذشته به این شبکه متصل بودند که کار رایگان بودن آنها نیز در حال پیگیری بوده و تاکنون نیز حدود ۸۰ مدرسه به این شبکه متصل شده‌اند.

گفتنی است؛ ۱۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان قزوین فاقد اینترنت بوده که از این تعداد تا پایان سال جاری ۱۰۰ روستا تحت پوشش این شبکه قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان