۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین چه انتظاری از یک اپلیکیشن پیام رسان دارید؟
کد خبر: ۳۴۰۵۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ ساعت: ۱۳:۱۸ ↗ لینک کوتاه

چه انتظاری از یک اپلیکیشن پیام رسان دارید؟

گسترش و همه گیر شدن انواع شبکه ها و پیام رسان ها حق انتخاب در استفاده از این تلکنولوژی ها را در اختیار مخاطبین قرار می دهد که سبب گردیده تا انتظارات مخاطبین از اپلیکیشن ها متفاوت باشد.

چه انتظاری از یک اپلیکیشن پیام رسان دارید؟

به گزارش سرویس علم و فناوری صبح قزوین؛ ممکن است شما هم در یک یا حتی چند شبکه اجتماعی حساب کاربری داشته باشید و یا یکی از پیام رسان های داخلی یا خارجی نظیر واتس آپ و یا سروش را بر روی گوشی همراه خود نصب کرده باشید و برای برقراری تماس با دوستانتان از آن ها استفاده کنید.

با گسترش و همه گیر شدن این شبکه ها و یا پیام رسان ها دیگر کمتر کسی برای برقراری ارتباط از پیامک یا همان sms استفاده می کند.

امکان برقراری تماس صوتی و تصویریِ همزمان در تعدادی از این پیام رسان ها نظیر ایمو یا اسکایپ ارتباط با خارج از کشور را بسیار آسانتر از گذشته کرده، ضمن اینکه هزینه های تماس را نیز نسبت به قبل کاهش داده است.

یکی از پیام رسان های مورد استفاده بین کاربران ایرانی تلگرام است اما به دلیل مشکلات به وجود آمده در کشور ما در استفاده از این پیام رسان تعدادی از کاربران اقدام به پاک کردن اکانت تلگرام  کرده و به استفاده از سایر پیام رسان ها روی آورده اند.

اما حذف اکانت تلگرام به سادگی ساخت اکانت در آن نیست و برخلاف سایر پیام رسان ها صرفا از طریق خود اپلیکیشن نصب شده بر روی ویندوز یا گوشی همراه صورت نمی گیرد.

برای حذف حساب کاربری در آن باید از طریق لینک دیلیت اکانت تلگرام اقدام کرد. البته در این مقاله به روش حذف اکانت در این پیام رسان نمی پردازیم. با مراجعه به لینک های داده شده ی فوق می توانید راهنمای کامل حذف حساب کاربری در این پیام رسان را مشاهده نمایید.

در حال حاضر پیام رسان واتس آپ با یک میلیارد و پانصد میلیون کاربر در دنیا در زمره محبوب ترین پیام رسان هاست. تنها با نگاهی به تعداد کاربران این پیام رسان در دنیا می توان فهمیدکه  حداقل بیش از دو میلیارد نفر در سراسر دنیا از اپلیکیشن های پیام رسان استفاده می کنند.

تعدادی از این اپلیکیشن ها را علاوه بر نصب بر روی گوشی همراه می توان بر روی کامپیوتر شخصی نیز داشت، همچنین برای تعدادی از آن ها نیز نسخه تحت وب ارائه شده است.

اما چگونه می توان فهمید کدام اپلیکیشن در میان انبوه اپلیکیشن های پیام رسان ارائه شده از قابلیت و کارآیی بهتری برخوردار است؟

هر پیام رسان ممکن است یک یا چند مشخصه زیر را داشته باشد:

هر پیام رسان در چت یا همان پیام های نوشتاری می تواند امکان چت بین دو نفر ، چت بین چندین نفر (گروه) یا ارسال پیام برای عده زیادی (کانال) را داشته باشد و در برقراری تماس ممکن است امکان تماس صوتی یا تصویری یا هر دو در آن فراهم باشد.

همچنین امکان به اشتراک گذاری فایل های مولتی مدیا در غالب پیام رسان ها وجود دارد.

در برخی اپلیکیشن های پیام رسان نیز غیر از امکان چت و برقرای تماس و به اشتراک گذاری فایل، امکان انجام بازی میان شما و مخاطبتان نیز وجود دارد.

علاوه بر موارد فوق برخی از آنها نیز امکان پرداخت و جایه جایی مالی را نیز فراهم کرده اند. از جمله امکانات دیگری که می توان به آن اشاره کرد استفاده از فضای ذخیره ابری بر روی تعدادی از آن هاست.

همچنین چنان که در خط های پیشین گفته شد، ممکن است شما نیاز به دسترسی به حساب کاربریتان در چندین وسیله هوشمند مختلف نظیر گوشی هوشمند، تبلت و یا کامپیوتر شخصیتان داشته باشید. در برخی از این اپلییشکن ها این امکان ایجاد شده در حالی که در برخی دیگر چنین امکانی وجود ندارد.

به اپلیکیشن پیام رسانی که خود از آن استفاده می کنید دقت کنید و ببینید کدام یک از امکانات فوق را دارا می باشد و یا کدام یک برای شما در اولویت قرار دارند.

البته مشخصه اصلی در هر پیام رسانی چنانچه از نام آن برمی آید امکان ارسال پیام و و همچنین اشتراک گذاری فایل بین شما و مخاطبنتان است وتمامی اپلیکیشن های پیام رسان این امکان را دارند اما کیفیت و یا برای مثال حداکثر حجم فایل ارسالی و سرعت انتقال پیام ها نیز امری است که باید لحاظ شود.

جدا از مشخصه ها و یا امکاناتی که هر اپلیکیشن پیام رسان در اختیار کاربران خود قرار می دهد، میزان امنیت آن ها در حفاظت از داده ها و پیام های مبادله شده و اطلاعات شخصی کاربران نیز مقوله بسیار مهمی است.

پیام رسان هایی که از قابلیت End to End encryption یا رمز نگاری پیشرفته برخوردارند ، امنیت بسیار بیشتری دارند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان