۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین تظاهرات علیه افراد مسلح در شرق و شمال سوریه/پیشروی ارتش در حمص و ریف دمشق
کد خبر: ۳۳۹۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تظاهرات علیه افراد مسلح در شرق و شمال سوریه/پیشروی ارتش در حمص و ریف دمشق

مناطق شرق و شمال سوریه شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی علیه افراد مسلح بود که طی آن تظاهرات کنندگان خواستار خروج فوری افراد مسلح از این مناطق شدند. از سوی دیگر ارتش سوریه اعلام کرد که پیشروی‌های چشمگیری را در حمص و ریف دمشق داشته است.

تظاهرات علیه افراد مسلح در شرق و شمال سوریه/پیشروی ارتش در حمص و ریف دمشق
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، افراد مسلح با شلیک چندین گلوله خمپاره منطقه «ضاحیة الأسد» را گلوله ‌باران کردند که اکثر ساکنان آن را هواداران نظام سوریه تشکیل می‌دهند.
در این گلوله‌ باران دست‌کم یک شهروند سوری کشته شد و شماری زخمی شدند.
همچنین افراد مسلح منطقه «القریات» در شهر «جرمانا» از توابع ریف دمشق را نیز گلوله‌ باران کردند که بنابر گزارش خبرنگار فارس این خمپاره‌ها به چندین واحد مسکونی اصابت کرد.
جرمانا هم مانند ضاحیه الاسد به حمایت ساکنانش از نظام سوریه معروف است.
در «دیر الزور» ‌در شرق سوریه نیز افراد مسلح چندین گلوله خمپاره به سمت خیابان «مرکز فرهنگی» شهر دیر الزور شلیک کردند که تنها خسارات مادی از خود برجای گذاشت.
همچنین افراد مسلح با شلیک 3 گلوله خمپاره به منطقه «العدوی» در دمشق 4 شهروند سوری را کشته و 20 نفر دیگر را زخمی کردند.
همچنین گلوله باران منطقه «القیلبیة»، در ریف دمشق توسط افراد مسلح 4 نفر از اعضای یک خانواده را به کام مرگ فرستاد که دو نفر از آنها کودک بودند.
  ارتش سوریه تامین امنیت بارگاه حضرت سکینه را برعهده گرفت   اما از ریف دمشق در جنوب سوریه خبرنگار فارس گزارش داد که ارتش سوریه ظهر امروز چهارشنبه پس از پاکسازی کامل بارگاه حضرت سکینه و مناطق اطراف آن در «داریا» از وجود تروریست‌های مسلح تامین امنیت آن را برعهده گرفت.
شماری از افراد مسلح درصدد تعرض به بارگاه حضرت سکینه و دست اندازی به آن بارگاه مطهر بودند که با مقابله ارتش سوریه مواجه و مجبور به فرار از محل شدند.
خبرنگار فارس در این خصوص توضیح داد که ارتش سوریه برای مقابله با افراد مسلحی که در داخل بارگاه پناه گرفته بودند، از بیرون به داخل بارگاه کانالی حفر کرد و بی‌آنکه به بارگاه مطهر آسیب برساند، افراد مسلح را وادار به خروج از این بارگاه و مناطق اطراف آن کرد.
این درحالی است که عملیات ارتش سوریه در منطقه داریا به ویژه اطراف ساختمان امور دارایی سوریه ادامه دارد و در جریان درگیری‌های پیش آمده بین ارتش و افراد مسلح ده‌ها فرد مسلح کشته و زخمی شدند.
  اهالی شرق سوریه علیه گروه‌های مسلح تظاهرات کردند   از شهر «رقه» در شرق سوریه نیز خبرنگار فارس گزارش داد که صدها نفر از اهالی این شهر با سردادن شعارهایی مانند «ننگ و عار بر شما، یک مشت دزد خود را انقلابی نامیدند»، «گندم ما را ترک‌ها دزدیدند»، «ارتش آزاد دزد است، ارتش سوریه را می‌خواهیم» علیه افراد مسلح و گروه‌های تروریستی که بر بخش اعظم این شهر مسلط شده‌اند، تظاهرات کردند.
پیش از این نیز اهالی منطقه «تل ابیض» رقه تظاهرات‌های بی‌شماری را علیه افراد مسلح و گروه‌های تروریستی حاضر در این شهر برگزار کرده و خواستار خروج فوری و سریع‌ آنها از این شهر رقه شده بودند.
اهالی این منطقه به کمبود آرد و نان در نتیجه غارت و سرقت آن توسط افراد مسلح و انتقال آن به ترکیه و همچنین قطعی آب و برق و تمام خدمات به دلیل ورود افراد مسلح به این شهر به شدت معترض هستند.
این درحالی است که اهالی شهر رقه از درگیری گروه تروریستی فاروق وابسته به ارتش آزاد سوریه با یکی از گروه‌های جهادی تکفیری وابسته به جبهه النصره در این شهر خبر می‌دهند.
منابع محلی درباره دلیل این درگیری مسلحانه که در جریان آن چندین فرد مسلح از دو طرف کشته شد، اختلاف برسر به دست گرفتن کنترل گذرگاه مرزی تل ابیض بود که از آن نفت و گندم سرقت شده از سوریه به ترکیه منتقل می‌شود.
  مقابله اهالی ریف دیر الزور در برابر جبهه النصره   اما از ریف دیر الزور در شرق سوریه و از منطقه «المسرب» خبرنگار فارس گزارش داد که اهالی این منطقه همچنان به ایستادگی و مقاومت خود در برابر گروه‌های وابسته به «جبهه النصره» ادامه می‌دهند و تاکنون اجازه نداده‌اند، عناصر این گروه جهادی تکفیری وارد منطقه آنها شود.
اهالی منطقه المسرب در جریان درگیری با عناصر این جبهه شماری از عناصر جبهه النصره را کشته و شمار دیگری را زخمی کردند.
در میان کشته‌ها صدام النوفل،‌ سرکرده گروه تروریستی موسوم به «گردان الإخلاص» و عامر بیدر العکلة، حمود علی الحسن، عبدالله خلیف الزرین و  حمود علی الفارس از سرکرده‌های معروف القاعده در سوریه شناسایی شدند.
همچنین از شهر «عین عیسی» در استان رقه نیز گزارش شده است، اهالی این شهر با نصب کمینی برای عناصر جبهه النصره 3 نفر از آنها را کشته و شماری را زخمی و 3 نفر را دستگیر کردند.
ارتش سوریه نیز موفق شد، حمله دو گروه مسلح به نام «جنبش آزادگان شام اسلامی» و «جبهه اسلامی آزادی رقه» را برای تصرف یگان 17 ارتش سوریه دفع کند و ده‌ها نفر از عناصر مسلح را به قتل برساند که در میان کشته دو سرکرده گروه‌های تروریستی به نام «ابو مصعب السوری»،‌ فرمانده میدانی گردان نوادگان پیامبر و «ابو إبراهیم»، فرمانده نظامی جنبش آزادگان شام شناسایی شد.
  مقابله ارتش سوریه با حملات جبهه النصره در النبک و پیشروی در جوبر   از ریف دمشق گزارش شده است که عناصر وابسته به جبهه جهادی تکفیری النصره چندین بار تلاش داشتند، با حمله به مجتمع «الاستهلاکی» که منازل نظامیان سوری را در منطقه «النبک» در ریف دمشق در برمی‌گیرد، آن را به تصرف و اشغال خود درآورند که با مقابله و دفع حملات ارتش سوریه مواجه شدند.
این درحالی است که ارتش سوریه پیشروی خود در منطقه «جوبر» در دمشق ادامه می‌دهد و امروز میدان «المناشر» و اطراف «مسجد جامع بزرگ» این منطقه شاهد درگیری‌های شدید بین یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح بود.
پیشروی ارتش سوریه در منطقه جوبر به دست گرفتن کنترل خیابان همجوار منطقه نظامی «الموسیقا» و مناطق اطراف کارخانه صابون سازی را به دنبال داشت.
  پیشروی ارتش سوریه در حمص   اما از حمص در مرکز سوریه خبرنگار فارس گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه کنترل چندین منطقه مسکونی در شهر حمص را به دست گرفته و پیشروی‌های چشمگیری را در منطقه «الخالدیه» محقق کردند که شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح است.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان