۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین با خواندن این سوره در آخرت با پیامبر (ص) همنشین می‌شوید + صوت آیات
کد خبر: ۳۳۸۸۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۹/۱۲ ساعت: ۱۰:۴۴ ↗ لینک کوتاه

با خواندن این سوره در آخرت با پیامبر (ص) همنشین می‌شوید + صوت آیات

فایل صوتی تلاوت سوره انسان با صدای عبدالباسط محمد عبدالصمد را در اینجا دریافت کنید.

با خواندن این سوره در آخرت با پیامبر (ص) همنشین می‌شوید + صوت آیات
 

به گزارش سرویس فرهنگ وهنر صبح قزوین؛سوره انسان یا هل اتی یا دَهر هفتاد و ششمین سوره قرآن است و در جزء بیست و نهم آن قرار دارد.

سوره انسان درباره خلقت انسان و هدایت او سخن می‌گوید و به اوصاف ابرار (نیکوکاران)، نعمت‌هایی که خداوند به آنان می‌دهد و دلیل این نعمت‌ها می‌پردازد و در آخر از اهمیت قرآن و مشیت پروردگار می‌گوید.

بنا بر نظر مفسران شیعه و برخی از اهل سنت، آیه هشتم این سوره که به آیه اطعام معروف است، در توصیف حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و حسنین (ع) و خادم آنان فضه نازل شده است. این بزرگواران سه روز پی در پی روزه‌گرفتند و با اینکه خود گرسنه بودند، افطاری‌شان را به مسکین و یتیم و اسیر بخشیدند.

بر اساس روایات، پاداش قرائت سوره انسان بهشت و حوریان بهشتی و همنشینی با پیامبر (ص) در آخرت بیان شده است. همچنین آمده است؛ امام رضا (ع) در نماز صبح دوشنبه و پنجشنبه در رکعت اول سوره حمد و سوره انسان و در رکعت دوم بعد از حمد، سوره غاشیه را قرائت می‌کرد و می‌فرمود: هر کس چنین کند خداوند در این دو روز او را از شرور در امان می‌دارد.

خواندن این سوره برای تقویت اعصاب و دورشدن از اضطراب مفید است. اگر کسی بر قرائت سوره انسان مداومت ورزد، حتی اگر روحش ضعیف باشد، دارای قدرت روحی می‌شود.

فایل صوتی تلاوت سوره انسان با صدای عبدالباسط محمد عبدالصمد

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان